Wie o' wie,
Ik heb een 240 Estate (exportmodel) uit 1983 met het blok B23F.
Mijn probleem is stationair lopen.
Mijn garagebedrijf kan eigenlijk de oorzaak niet vinden omdat met de meters op de bougiekabels je niet snel genoeg kan meten, ofwel geen echte cilinders die niet mee lopen.
De auto loopt onregelmatig stationair terwijl hij verder als een zonnetje rijdt, compressie als nieuw op alle cilinders, kleppen gesteld en zo.
Soms slaat hij af bij het stoplicht maar vaker hoor je hem continue bijregelen (geeft zelf gas bij)
E.e.a is op benzine en op gas.
iemand die een idee heeft??? :oops:
stationair lopen van een 240 estate bj '83
- Rockhard
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.02.2008 - 21:53
- Contacteer:
As het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 22:23
Hallo
Ik heb geen oplossing anders dan wellicht een vacuumprobleempje. Ik heb wel een vraag aan jou aangezien ik een probleem heb met typegoedkeuring bij de RDW van mijn uit de USA afkomstige Volvo. Bouwjaar 1982 en typejaar 1983.
Heb jij die auto zelf geimporteerd of weet jij wie hem bij de RDW door de keuring heeft gekregen?
Bij mij ligt ook een B23F motor in maar de RDW kan geen typegoedkeuring vinden voor mijn exemplaar.
Groetjes
Nimbo
Ik heb geen oplossing anders dan wellicht een vacuumprobleempje. Ik heb wel een vraag aan jou aangezien ik een probleem heb met typegoedkeuring bij de RDW van mijn uit de USA afkomstige Volvo. Bouwjaar 1982 en typejaar 1983.
Heb jij die auto zelf geimporteerd of weet jij wie hem bij de RDW door de keuring heeft gekregen?
Bij mij ligt ook een B23F motor in maar de RDW kan geen typegoedkeuring vinden voor mijn exemplaar.
Groetjes
Nimbo
- Rockhard
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21.02.2008 - 21:53
- Contacteer:
nokkenas geloof ik niet echt na 3 ton met een wereldcompressie op alle cilinders,
ik heb hem niet zelf geimporteerd, echter hij komt niet uit usa maar uit Zweden, maar het is een model die destijds gemaakt is voor de USA.
Heb je je Identificationnr al eens gecheckt??
André
ik heb hem niet zelf geimporteerd, echter hij komt niet uit usa maar uit Zweden, maar het is een model die destijds gemaakt is voor de USA.
Heb je je Identificationnr al eens gecheckt??
André
As het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat!
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Met de juiste diagnose-computer kun je precies zien wat de ontsteking doet en of alle cikinders goed werken.
Ga eens naar een auto-diagnose-center.
Zij kunnen alles nameten en vertellen wat er fout is met de motor of de ontsteking.
Binnen een uur kunnen zij de volgende zaken meten:
- Compressie
- Cilinder-balans
- Vonktijd
- Vonkspanning
- Vonkvoltageverschillen tussen de bougies
- Vervroeging bij stationair, op toeren, vacuum, etc.
- Versleten verdeler: lagers, assen, etc.
- Ontsteking: kabels, bobine, verdelerkap, rotor, versterkingsmodule, etc
- Carburateur-balans
- Dynamo
- Startmotor
- Emissies
- Etc.
Hugo
IwemaLPG
Ga eens naar een auto-diagnose-center.
Zij kunnen alles nameten en vertellen wat er fout is met de motor of de ontsteking.
Binnen een uur kunnen zij de volgende zaken meten:
- Compressie
- Cilinder-balans
- Vonktijd
- Vonkspanning
- Vonkvoltageverschillen tussen de bougies
- Vervroeging bij stationair, op toeren, vacuum, etc.
- Versleten verdeler: lagers, assen, etc.
- Ontsteking: kabels, bobine, verdelerkap, rotor, versterkingsmodule, etc
- Carburateur-balans
- Dynamo
- Startmotor
- Emissies
- Etc.
Hugo
IwemaLPG