Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4T (2001). Bij de laatste APK controle gaf mijn garage aan dat er sprake is van een te hoge oliedruk die veroorzaakt wordt door verstopte carterventilatie waardoor olie is gaan lekken. Reparatie (+schoonmaken) zou e1.600 euri :oops: gaan kosten. De auto moet 2 dagen naar de garage. Mijn garage noemt het een typisch 'turboprobleem' dat optreedt als er veel korte ritten gemaakt worden.
Daarnaast staat de teller nu op 142.500 km en zal de distributieriem vervangen moeten worden bij 150.000 km. Is het zinvol die vervanging gelijktijdig met de hiervoor genoemde reparatie te doen uitvoeren ?
verstopte carterventilatie
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ja is zeker zinvol om deze te laten meenemen, aangezien de distributie er toch af moet (afhankelijk welke kant de lekkage zit). Door de te hoge oliedruk gaan de krukas keeringen lekken. Dit is niet specifiek voor auto's met turbo's, maar voor elke auto.
Het meeste werk zit in het vervangen van de krukas keering aan de versnellingsbak zijde. Aangezien dan de bak er af moet, wellicht misschien handig om in dit geval ook de koppeling mee te nemen, omdat deze nu binnen handbereik zit.
Het meeste werk zit in het vervangen van de krukas keering aan de versnellingsbak zijde. Aangezien dan de bak er af moet, wellicht misschien handig om in dit geval ook de koppeling mee te nemen, omdat deze nu binnen handbereik zit.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat wordt een vrij kostbare reparatie als je alles tegelijk doet maar is inderdaad wel het beste.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28.12.2005 - 23:00
hoi heb dat met de carter ook gehad
dat ding zit onder het inlaat spruitstuk deze moet er even af
heb dit bij broekhuis in zeist laten doen was iets van de 450 euro incl nieuwe olie
ken je niet een handig mannetje in de buurt want zo tehoren kost alles wat je gaat doen zo n 2500 euro
succes :evil:
dat ding zit onder het inlaat spruitstuk deze moet er even af
heb dit bij broekhuis in zeist laten doen was iets van de 450 euro incl nieuwe olie
ken je niet een handig mannetje in de buurt want zo tehoren kost alles wat je gaat doen zo n 2500 euro
succes :evil: