Sinds kort doet mijn V40 vreemd:
Afgelopen maandag haperde de auto heel even en ging in het dashbord het lampje van de emissie branden. Ik deed de motor uit en weer aan en het lampje brande niet meer. Die dinsdag haperde de Volvo sporadisch nog wel maar het lampje ging niet meer aan.
Woensdagavond wide de auto opeens niet meer starten! De startmotor draaide nog wel rond maar hij wilde niet aanpakken. Een uur later nog maar eens proberen en ja hoor, starten en hij deed het weer! (wegenwacht kwam voor niets maar die bleef vriendelijk)
Dit is daarna nog een paar keer gebeurd (niet starten, later weer proberen en dan wel)
Ik donderdag naar de dealer. De computer uitgelezen en er waren wel wat oude foutcodes maar niets spannends. Wel was de accu slecht dus die werd vervangen. Dat kon het startprobleem zijn.
Vrijdag gingen wij naar Groningen en we hadden helemaal geen problemen
Zaterdag nam mijn vriendin de auto mee naar haar werk en op de terugweg sloeg de auto af tijdens het rijden en wilde hij niet meer starten.
Heeft ze even gewacht en weer gestart. Toen deed dij het weer maar na een kilometer sloeg hij weer af. We hebben hem nu in onze garage staan.
WAT KAN HET PROBLEEM ZIJN?
Ik heb het ventietje voor de benzine gecheckt en daar spuit benzine uit als ik deze indruk. Dus ik neem aan dat de motor benzine krijgt.
Hebben jullie een idee wat ik kan doen?
V40 doet raar! (inmiddels werkt hij weer naar behoren!)
-
- 7th Gear member
Altijd vermelden wat voor motor er in zit.................
-
- 4th Gear member
Lijkt op het probleem wat ik had, maar dat kan toeval zijn.
Na heel lang doorstarten ging hij dan lopen, maar tijdens het bijna lopen net zo lang doorstarten tot ie echt liep.
Uiteindelijk heb ik de temperatuur sensor vervangen en alle problemen opgelost. Maar ik heb eerst een week deze problemen gehad. Heel vaag.
Na heel lang doorstarten ging hij dan lopen, maar tijdens het bijna lopen net zo lang doorstarten tot ie echt liep.
Uiteindelijk heb ik de temperatuur sensor vervangen en alle problemen opgelost. Maar ik heb eerst een week deze problemen gehad. Heel vaag.
- Frog off
- 1st Gear member
De V40 is terug en doet het weer!
Kosten:
Kleinmateriaal: € 1,50
hoofdrelais brandstofsysteem: € 36,48
Weer Volvo rijden: Onbetaalbaar!
Zat ik toch dichbij met mijn vermoeden!
Het was het hoofdrelais vam het brandstofsysteem.
Ben weer helemaal gelukkig!
Kosten:
Kleinmateriaal: € 1,50
hoofdrelais brandstofsysteem: € 36,48
Weer Volvo rijden: Onbetaalbaar!
Zat ik toch dichbij met mijn vermoeden!
Het was het hoofdrelais vam het brandstofsysteem.
Ben weer helemaal gelukkig!