Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld voor dit Forum, omdat ik van plan ben een Volvo V70 aan te schaffen. En tot nu toe heb ik al veel leesplezier gehad.
Op internet kom ik nu deze Volvo V70T tegen, die mij wel aantrekkelijk lijkt:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bwqeqy1j3qbc
Een Langstreckenfahrzeug mit Vollausstatung zoals de Duitsers dat zo mooi noemen.
Aan BPM komt er volgens de nieuwe berekening ongeveer € 1.650,- bij. De auto zou dus in totaal op iets meer dan € 9.000,- komen inclusief keuring, kenteken etc..
Is dit de moeite waard of kan ik beter nog een jaar door sparen en dan een Volvo importeren met veel minder kilometers?
Voor bijna € 14.000,- kom ik op internet in Duitsland aardig wat Volvo's tegen met weinig kilometers die aan mijn wensen voldoen. Een voorbeeld: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lmjcunnrrnem
Op dit moment zou voor deze auto ongeveer € 1.900,- aan BPM betaald moeten worden. Voor de berekening gebruik ik de site van de ANWB.
Rob
Aankoop V70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 22:50
- Locatie: Leeuwarden
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Mja, dit zijn lastige beslissingen. De eerste is wel echt goedkoop. Maar ze staan nu eenmaal niet te springen voor een rode met die kilometerstand. In principe hoeft die stand niks te zeggen en kan die auto nog prima in orde zijn, maar de kans op onkosten is uiteraard toch een stuk hoger dan een auto waar 1 ton op staat (maar ook dan kun je pech hebben). Ik zou wel de MY '00 vermijden.
Ik denk dat IK even zou wachten en dan volgend jaar een net wat jongere met een iets wat lagere kilometerstand zou kopen.
Kunt ook een Classic kopen en die over 2 jaar inruilen op een nieuw model
Ik denk dat IK even zou wachten en dan volgend jaar een net wat jongere met een iets wat lagere kilometerstand zou kopen.
Kunt ook een Classic kopen en die over 2 jaar inruilen op een nieuw model

'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Dat klopt, maar ik heb van verschillende mensen begrepen, dat er met auto's van dat modeljaar nogal wat problemen waren.NOS schreef:Waarom zou jij dat doen? Dat modeljaar zit vaak erg goed in de opties.Ik zou wel de MY '00 vermijden.
Nu redeneren verschillende mensen hier zo, dat die problemen wel verholpen moeten zijn wanneer de auto meer als 2 ton heeft gelopen, maar toch zou ik zo'n auto niet nemen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik niet, een lekker complete en probleemloze VolvoHSRN850 schreef:Ik zou wel de MY '00 vermijden
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb het ook over het eerste jaar nieuw model.NOS schreef:Met de laatste serie van een oud model problemen hebben?
( My'01 van het nieuwe model heeft ms iets meer problemen)
Het nieuwe model v70 was leverbaar vanaf mei 2000 (Edit: De 2.4T was zelfs leverbaar vanaf maart 2000). Gaat het hierbij dan al om een MY '01?
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Op mijn werk hebben wij een V70 van eind 2000 lopen (nieuw model). Naar verhouding hebben ze hier vrij veel problemen mee gehad. Door verschillende specialisten wordt gezegd dat de genoemde problemen deels veel voorkomen bij het eerste modeljaar.bart simpson schreef:Ik niet, een lekker complete en probleemloze VolvoHSRN850 schreef:Ik zou wel de MY '00 vermijden
Volgens mij heb ik op het forum wel eens gelezen dat bepaalde details pas vanaf MY'02 verbeterd zijn. Maar ik kan me vergissen.
Maar blijkbaar zijn de meningen hierover verdeeld...
- Appie3
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.10.2006 - 22:52
- Locatie: Wijk bij Duurstede
200.000km meer of €7.000,- meer, ik zou voor de laatste gaan (hoewel minder opties, ben je wel van die dikke knalpijpen af), maar wel een kritische blik werpen op de fahrzeugbrief (geeft o.a. een overzicht wie/wat de vorige eigenaren zijn geweest)...want 70.000km in 7 jaar (in Duitsland) is niet noemenswaardig maar kan natuurlijk wel. Succes met zoeken/dubben.
V90-V70T5-V70T5-S40T5-V70-XC90-V70-XC70D5OR-XC70D5-XC40T5R
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 22:50
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt voor de reacties. Ik blijf nog even rustig kijken.
De suggestie om naar een V70 Classic te kijken, spreekt me ook wel aan. Eerdaags ga ik kijken bij Van Schaik in Leeuwarden (V70 € 9.950,-) en bij Pacauto te Vinkega (V70 met veel opties voor € 10.800,-).
Verder staat op Marktplaats (bij bedrijf Doremalen in Rosmalen) een V70 uit 1997 met slechts 92.000 km voor € 8.950,-. Het laatste adres is voor mij wat verder weg, dus eerst maar even in Friesland kijken.
Rob
De suggestie om naar een V70 Classic te kijken, spreekt me ook wel aan. Eerdaags ga ik kijken bij Van Schaik in Leeuwarden (V70 € 9.950,-) en bij Pacauto te Vinkega (V70 met veel opties voor € 10.800,-).
Verder staat op Marktplaats (bij bedrijf Doremalen in Rosmalen) een V70 uit 1997 met slechts 92.000 km voor € 8.950,-. Het laatste adres is voor mij wat verder weg, dus eerst maar even in Friesland kijken.
Rob