Voorruit 940 vervangen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gast

Gisteren een lelijke bast in de voorruit van mijn 945 "gekregen" :cry: . De barst zit niet in het zicht maar is gewoon lelijk.
Is zo'n ruit vervangen zelf te doen?
Heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Ik heb (heel heel) vroeger :D wel eens een ruit van een 2CV vervangen.
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ben je er niet voor verzekerd? In de meeste gevallen wel hoor.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Een 2cv heeft geen plakruit.
Groeten van Frans.
Gast

v700r schreef:Een 2cv heeft geen plakruit.
Een 940 van 1991 wel?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je een goeie verzekering hebt,is het niet zo duur!
Gast

Nou, mijn verzekering vergoedt het dus mooi niet ::(
Hulzie
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ook niet als je zegt dat je er een steentje voor hebt gehad? Of eer ster die gesprongen is?

Wij hebben WA Plus, en die doet dat wel, kaal WA doet het idd niet.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ik zou er niet zomaar zelf aan beginnen, je moet "het kozijn" eerst heel goed schoonmaken, ontvetten en evt primeren... Daarna kitten en genoeg druk uitoefenen op de ruit zodat deze goed in de kit blijft plakken, dat is direct ook het lastigste.
In het bedrijf waar ik werk (gevelelementen bouw) kitten we ook nogal eens een ruit, en de wat kleinere lichte ruiten zoals een voorruit worden altijd verzwaard om genoeg druk uit te oefenen op de kit en zo een goede hechting te krijgen. Deze ruiten liggen dan wel vlak en dus makkelijk wat gewichten er op te zetten, met een schuinstaande autovoorruit is dat veel moeilijker. Om het met de hand nou even aan staan te drukken is ook niet direct een optie, sommige kit(sikasil 2 componenten structurele beglazingskit) heeft 24 uur nodig om voldoende uit te harden...

Ik heb het ongeveer 1.5 jaar geleden gevraagd bij de Glas Garage en die moesten 260 euro voor een nieuwe ruit inclusief montage hebben. Bij een sloperij vroegen ze rond de 200 inclusief montage als alles meezat...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gast

Oh, 260 euries, dat valt nog wel mee :thumbleft:
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

Vorige maand nog een nieuwe ruit laten zetten bij de Glasgarage in Breda.

Euro 200.-- alles incl.

Een uurtje of 3 ben je hem wel kwijt.
Anderhalf uur montage en anderhalf uur kit uit laten harden (anders zakt de ruit naar beneden.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

The Driver schreef:Vorige maand nog een nieuwe ruit laten zetten bij de Glasgarage in Breda.

Euro 200.-- alles incl.

Een uurtje of 3 ben je hem wel kwijt.
Anderhalf uur montage en anderhalf uur kit uit laten harden (anders zakt de ruit naar beneden.
Klopt heb vandaag de glas garage in Vlaardingen gebeld. Ik kan morgen hem morgen om 8 uur neer ploffen en volgens hun 4 uur later weer op halen :thumbleft:

Daarna denk maar gelijk door rijden naar tilburg e.o. voor een nue auspuff :D
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”