Informatie gezocht m.b.t. (over)spuiten van onderdelen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
locus
3rd Gear member

Daar ik bijna al mijn onderdelen bijmekaar heb gesprokkeld voor een ombouw, zou ik graag wat tips of adviezen krijgen over spuitwerk. Ik heb nog geen prijzen opgevraagt, maar hoor links en rechts dat het behoorlijk prijzig is. Heeft iemand een idee wat het kost om een bumper (met stootlijsten en onderspoiler) een linker en rechter voorscherm te laten spuiten? En heeft het zelf prepareren van de onderdelen nog invloed op de prijs? Dit was ik eigenlijk zowieso van plan, maar hoe ga ik dan het best te werk?

De bumper die ik wil plaatsen heb ik reeds bijgeplamuurd en die vervolgens glad geschuurd. Voor de rest is de bumper gaaf, maar de rest moet natuurlijk ook geschuurd en ontvet worden. Welke soort schuurpapier en welke korrel moet je uiteindelijk eindigen? Moet ik bij het preparen van de voorschermen verder nog ergens specifiek op letten? En kan ik het ontvetten maar beter aan de spuiter overlaten?

Dan als laatste; wat is een betere volgorde van werken: eerst alles spuiten en dan monteren, of juist andersom. Ik kan mij zo voor stellen dat losse onderdelen spuiten makkelijker en wellicht goedkoper is, maar misschien heb je dan weer veel meer kleurverschil met de rest van het body werk.

Ter info:
Het doel is dus om alles weer groen te krijgen zoals het was. Het kleurnummer van de auto heb ik hier niet zo bij de hand, maar de benaming is summer green metallic (volgens mij dezelfde kleur als de V40 van arnhoud).
De bumper en onderspoiler zijn zilvermetallic, en de nog te kopen zijpanelen ws geel
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

Denk dat CeeBee je wel kan helpen om aan prijzen te komen hij is werkzaam bij een schadebedrijf en ook zelf spuiter.

denk als je de bumper en schermen wil spuiten dat je zeker rond de 450 a 500 kwijt zal zijn. Ik was voor een motor kap en bumper ook zo'n 300 euro kwijt.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
CeeBee
5th Gear member

gelebanaan schreef: Ik was voor een motor kap en bumper ook zo'n 500 euro kwijt.
Iets meer als €300 voor je motorkap (binnen en buiten), je front en je booskijkers toch?(En de rest 8) )

Nou is het net alsof we oplichters zijn......................... :D

@Locus: Neem voor gemak maar €150,- per te spuiten deel (€15,- extra voor metalic), en je spoiler en lijsten als 1 deel.
Dit zijn dus de spuitkosten, de voorbewerking komt daar nog wel bij.
En hoe minder wij hoeven te doen , hoe goedkoper dat weer wordt. 8)
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
locus
3rd Gear member

ik dacht al dat CeeBee spuiter was. Ik had een pm´etje kunnen sturen, maar het leek me leuker om het gewoon op het forum te posten - misschien hebben meer mensen wat aan jou & zijn informatie. Alvast bedankt in elk geval voor jou bijdrage - staat jou achterbumper toevallig te koop ?
locus
3rd Gear member

.........ah
replied hij voordat ik me bericht kon plaatsen

Hum, dat wordt dus globaal 4 delen a 165 euries, das nog ff verder sparen en zelf voor bewerken
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

locus schreef:ik dacht al dat CeeBee spuiter was. Ik had een pm´etje kunnen sturen, maar het leek me leuker om het gewoon op het forum te posten - misschien hebben meer mensen wat aan jou & zijn informatie. Alvast bedankt in elk geval voor jou bijdrage - staat jou achterbumper toevallig te koop ?
Ja klopt ik heb mijn achterbumper te koop staan.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
locus
3rd Gear member

gelebanaan schreef:
Ja klopt ik heb mijn achterbumper te koop staan.
Betreft het alleen de schil of ook de binnenkant? Wat ga je er eigenlijk opzetten?
locus
3rd Gear member

THXS voor de antwoorden so far.

Heeft iemand nog iets toe te voegen over het zo goed mogelijk prepareren van je onderdelen? Gistermiddag weer 3 uurtjes geschuurd en geplamuurd - zit vandaag helemaal versto(f)(p)t voor me uit te staren...
Johnny V
2nd Gear member

Let op met je spatborden , de spuiter moet nog wel de kans krijgen om uit te kunnen spuiten. Anders moet je nog even verder sparen om ook nog je beide voorportieren mee te nemen .
Johnny V
2nd Gear member

En vordert het al een beetje?
locus
3rd Gear member

uuuh, nog niet echt. Dat wil zeggen, ik ben een aardig eind op weg met de voorbumper. Maar die gast die voorschermen kon leveren reageert niet meer :evil:

Zat er zelf al aan te denken om de huidige schermen ter hoogte van de knipper lichten uit te laten bouwen - maar dan sluiten ze ws nog niet fatsoenlijk aan. En technisch zal dat ook wel niet echt simpel zijn.

Kortom: Ik ben dus nog steeds zoekend naar voorschermen van een phase 2/3 model. Op de een of andere manier zijn de voorschermen van een pase 1 model wel heel makkelijk leverbaar.

Dus als iemand iets weet...... ik woon in arnhem
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”