vervangen ruit

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
jepper
1st Gear member

Hallo,

Dit weekend is er ineens een flinke scheur in mijn voorruit gekomen. Geen aanwijsbare oorzaak, maar de ruit zal toch vervangen moeten worden.

Ik heb een eigen risico op mijn verzekering voor het vervangen van een ruit, maar ik kan wel 70 euro korting krijgen als ik de ruit laat vervangen bij een, door de verzekersmaatschappij aangewezen bedrijf (welke bij mij nog niet bekend is).

Nu is mijn vraag of het verstandiger is om deze ruit te laten vervangen bij een volvo dealer met een meerprijs (op het eigen risico) van 70 euro of dat bij een ander schadebedrijf eenzelfde kwaliteit ruit wordt geplaatst.

Tevens zou ik graag een indicatie willen van de normale kosten van het vervangen van een voorruit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Joost
Afbeelding
S60 D5 2003
Gast

Er zijn ook bedrijven die de voorruit vervangen en je helemaal geen eigen risico betaald. Kwestie van onder handelen, :P
Ik denk dat als je naar de Volvo garage gaat en daar ook vraagt om die € 70,- korting, je deze ook zal krijgen.
Zorg wel dat ze de rekening ook zo opmaken dat je niet alsnog die eigen risico moet betalen.
Er zit voldoende marge op die voorruit. De vraag is of ze de tijd wel (direct) hebben.
ICEFOX
2nd Gear member

Zelf heb ik inmiddels al twee keer de ruit moeten laten vervangen door scheuren. De dealer wil die zelfde korting ook vaak best geven. Originele ruit staat toch ook net iets beter, reed pas in een volvo met een Carglass ruit, het verschil zie je wel!
De kosten van de ruit inclusief montage zit geloof ik op ruim 600 euro!
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Sander_S60
2nd Gear member

Je kunt bij Carglass ook vragen (eisen) of ze een originele Volvo ruit plaatsen.
Ik heb vaker horen zeggen (ook van een Volvo monteur)
dat de ''imitatie'' ruiten van Carglass dunner zijn als de originele Volvo ruit.

Daardoor meer herrie van rijwind in de auto en het soms lijkt alsof
je door een verkeerde bril heen kijkt, d.w.z. vertekening van het zicht
van bijvoorbeeld het licht van koplampen in het donker.

In tegenstelling tot een in een rubber zittende ruit is een verlijmde ruit een
'dragend' onderdeel van de carrosserie dat de complete structuur een deel
van zijn stijfheid verleent.
Dus des te dunner de ruit.... :roll:
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
arnoud
8th Gear member

Ik heb op mijn vorige Volvo ook de dealer de ruit laten vervangen, geen cent hoeven betalen aan eigen risico...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Sam
5th Gear member

carglass ruiten zijn identiek aan de volvo ruiten, enkel staat er geen volvo op maar pilkinton, die ook de ruiten aan volvo verkoopt.

bij carglass is de montage echter niet altijd 100%, blijft ruit na ruit vervangen en hoe minder lang het duurt...

als je je goed voelt bij de dealer, zou ik niet twijfelen.
bekijk mijn C30 project HIER!
jepper
1st Gear member

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Als ik zo alles op een rijtje zie dan ga ik toch voor de volvo dealer.
Altijd goed geholpen en nog steeds tevreden over. Als ik nog iets met de prijs kan regelen, dan is het helemaal goed.

Groeten
Joost
Afbeelding
S60 D5 2003
tommytommy
4th Gear member

Het kost in principe altijd wel geld. Het lijkt alleen gratis. Er zijn ook idd bedrijven die het zonder eigen risico willen doen.

De vraag is alleen wil je die helemaal gaan opzoeken voor 75e...terwijl je bij carglass alles binnen een paar minuten geregeld hebt.

Normaal krijg je no-claim korting na schade-vrij rijden. Als je een ruit laat vervangen, blijf je 1 jaar op dezelfde trap staan.

natuurlijk is dit altijd goedkoper dan die 600e voor een autoruit.

Gr Tommy
ICEFOX
2nd Gear member

tommytommy schreef:Het kost in principe altijd wel geld. Het lijkt alleen gratis. Er zijn ook idd bedrijven die het zonder eigen risico willen doen.

De vraag is alleen wil je die helemaal gaan opzoeken voor 75e...terwijl je bij carglass alles binnen een paar minuten geregeld hebt.

Normaal krijg je no-claim korting na schade-vrij rijden. Als je een ruit laat vervangen, blijf je 1 jaar op dezelfde trap staan.

natuurlijk is dit altijd goedkoper dan die 600e voor een autoruit.

Gr Tommy
Bij de meeste verzekeringen valt het vervangen en repareren van de voorruit!! buiten de no-claim korting! Dus ben je voor die 75 euro echt wel klaar.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
joostb
2nd Gear member

Ik heb pas mijn voorruit laten vervangen bij Autoglas Veghel en moest
14 Euro bijbetalen.
Het is dezelfde ruit als die volvo gebruikt namelijk van het merk pilkinton,
zelfde kleur en zelfde groene baan bovenin.
Ze hebben ook alles met de verzekering geregeld en het valt buiten de no claim!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
jepper
1st Gear member

Daarnet een afspraak gemaakt en zoals al vermeld wordt de korting bij carglass door de dealer overgenomen.
Goed geregeld, dus nog steeds tevreden klant bij de Volvo dealer :D

Bedankt voor julie inbreng

Joost
Afbeelding
S60 D5 2003
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”