Circuleren er eigenlijk al mogelijke scenario's voor het zwaarder belasten van auto's met labels E, F en G? Een "gewone" D5 GT 163 pk heeft label E, 185 pk label F en een AWD label G.
Het lijkt logisch om dergelijke auto's bij rekeningrijden hoger te belasten per km dan de zuinigere auto's. Ook hebben sommige gemeenten plannen om ze te weren uit de binnenstad.
Iemand al iets gehoord?
Volvo en het milieu?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 19:50
- Locatie: Gelderse Vallei
- Contacteer:
Groet,
Selwin Pieter
__________________________________
Volkswagen Golf II GT4 1987
Volkswagen Golf IV Variant 2001 2.0 (sinds 2004)
Ford Smax 2.0 TDCi 140 pk 2009 (sinds maart 2010), PDC v/a, climate seats, adaptive cruise, 8-weg stoelen met geheugen
Selwin Pieter
__________________________________
Volkswagen Golf II GT4 1987
Volkswagen Golf IV Variant 2001 2.0 (sinds 2004)
Ford Smax 2.0 TDCi 140 pk 2009 (sinds maart 2010), PDC v/a, climate seats, adaptive cruise, 8-weg stoelen met geheugen
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Ben ik ook erg benieuwd naar!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat denk je zelf met een belastingdienst die heel elementaire zaken al niet fatsoenlijk af kan wikkelen.
Ik ben er voorlopig nog niet bang voor, er moet aan dit soort belastingen ook een Europese wetgeving ten grondslag liggen.
Ik ben er voorlopig nog niet bang voor, er moet aan dit soort belastingen ook een Europese wetgeving ten grondslag liggen.
Volvo for life
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat mijn V70 D5 GTR (MY 07) een F-label heeft, terwijl een nieuwe V70 D5 GTR een D-label heeft. Toch zijn het dezelfde motoren en versnellingsbakken. En is het gewicht van de nieuwe 1607 kg waar die van mij 1552 weegt. Kan iemand mij dit uitleggen :?:
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De nieuwe V70 is groter, het gaat om het relatieve verbruik gerelateerd aan de lengte, niet om het absolute verbruik (ik probeer hier nu niet recht te praten wat krom is!)V70 en C30 schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat mijn V70 D5 GTR (MY 07) een F-label heeft, terwijl een nieuwe V70 D5 GTR een D-label heeft. Toch zijn het dezelfde motoren en versnellingsbakken. En is het gewicht van de nieuwe 1607 kg waar die van mij 1552 weegt. Kan iemand mij dit uitleggen :?:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 19:50
- Locatie: Gelderse Vallei
- Contacteer:
Bart zegt het helemaal goed, de nieuwe V70 zit een klasse hoger.V70 en C30 schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat mijn V70 D5 GTR (MY 07) een F-label heeft, terwijl een nieuwe V70 D5 GTR een D-label heeft. Toch zijn het dezelfde motoren en versnellingsbakken. En is het gewicht van de nieuwe 1607 kg waar die van mij 1552 weegt. Kan iemand mij dit uitleggen :?:
Het is ook mogelijk dat exact dezelfde auto van bijvoorbeeld een C naar een D label "zakt" omdat de concurrenten in dezelfde klasse zuiniger zijn geworden. Dit kan zelfs tussen bestellen en leveren zijn. Denk je dat je een C koopt als je je handtekening zet, krijg je een D.
Groet,
Selwin Pieter
__________________________________
Volkswagen Golf II GT4 1987
Volkswagen Golf IV Variant 2001 2.0 (sinds 2004)
Ford Smax 2.0 TDCi 140 pk 2009 (sinds maart 2010), PDC v/a, climate seats, adaptive cruise, 8-weg stoelen met geheugen
Selwin Pieter
__________________________________
Volkswagen Golf II GT4 1987
Volkswagen Golf IV Variant 2001 2.0 (sinds 2004)
Ford Smax 2.0 TDCi 140 pk 2009 (sinds maart 2010), PDC v/a, climate seats, adaptive cruise, 8-weg stoelen met geheugen
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De dupe worden we er zeker van, dat is allang duidelijk. De mate waarin, daar ben ik benieuwd naar.bart simpson schreef:Wat denk je zelf met een belastingdienst die heel elementaire zaken al niet fatsoenlijk af kan wikkelen.
Ik ben er voorlopig nog niet bang voor, er moet aan dit soort belastingen ook een Europese wetgeving ten grondslag liggen.
Dat het allemaal niet zo'n vaart loopt.....what's new!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome