Motorschade???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
dirkbandit
1st Gear member

Hallo,
Is er iemand die mij kan vertellen hoe groot de kans op motorschade is na het verspringen van de distributieriem, na het breken van de platte multiriem.
Het gaat hier om een T2 motor in een V40 van 99; 1.9 D.
De krukas stond 1 tand vroeger dan de nokkenas en pomp , na waarschijnlijk delen van de platte riem die er tussen zijn gelopen..
Nu na niewe riem en controle loopt de motor wel weer maaar de twijfel of er meer schade is blijft.

MVG
Dirk
fjrene
3rd Gear member

zal waarschijnlijk wel meevallen als het echt maar 1 tand is geweest,gewoon proberen.
ik heb weleens een auto gehad waarvan de riem 1 tand verkeert stond liep alleen niet zo mooi stationair en maakte een raar geluid bij hoge toeren,nadat ik alles op tijd had gezet was er niets meer mee aan de hand en heb ik er nog een jaar mee gestuurd voor ik hem verkocht.
dirkbandit
1st Gear member

Hallo,
Ok bedankt.
Heb alles terug goed gezet, wel nieuwe distr.riem voor de zekerheid genomen en tot nu toe klinkt hij goed, rijden in ook normaal.
Mss staat hij wat strak, zoemen van een riem is licht hoorbaar maar verder merk ik niets.
Oef toch nog even bang afwachten hoe het verder zel lopen na wat kilometers en we zien wel.

Bedankt
V401.8
3rd Gear member

Kan dit ook trillingen vanuit de motor veroorzaken als de riem niet goed staat?
volv40
2nd Gear member

V401.8 schreef:Kan dit ook trillingen vanuit de motor veroorzaken als de riem niet goed staat?
ja ook een te slap gespannen snaar veroorzaakt dit.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
dirkbandit
1st Gear member

Ja,
trillen bij de 1.9D is moeilijk te beschrijven.
Heb er nooit een soepele motor uit gemaakt.
Wel moet ik zeggen nu ik het zelf heb gedaan, op punt zetten van distr. lijkt hij wel soepeler te rijden dan voordien.
Idd bij het bekijken van de schade, situatie voelde de riem ook slap aan. Zie voorganger. Mss stond hij ervoor niet echt 100%.
V401.8
3rd Gear member

Een te strakke riem geeft dus geen problemen?
fjrene
3rd Gear member

misschien gaat er een lagertje stuk of de riem.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”