Sinds 2 dagen brand het lampje op me dash dat er een lampje kapot is. heb ze alleen allemaal nagekeken en kan er geen een vinden die kapot is..
Zou dit met de 2 extra mistlampen te maken kunnen hebben? Die zitten er alleen al bijna 2 maanden op zonder problemen.
Hij ging branden toen laatst een keer m'n rem 1sec bleef hangen toen ik kort remde. dit kwam waarschijnlijk door de kou en doordat de weg erg glad was(denk ik maar).
Maar hoe zou ik dit kunnen fiksen want het is toch irritant zo'n lampje wat brand op je dash..
melding lampje kapot, maar is niets kapot?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.12.2007 - 18:19
dit lampje bedoel ik:

ik had dacht ik gelezen dat deze was om te zien of je verlichting kapot is. remmen gaat dacht ik met het lampje van de handrem? dat heb ik met rijles geleerd in ieder geval

ik had dacht ik gelezen dat deze was om te zien of je verlichting kapot is. remmen gaat dacht ik met het lampje van de handrem? dat heb ik met rijles geleerd in ieder geval
-Volvo 440 1.8 GLE '94
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Als je een '94-er 440 hebt betekent dit lampje dat een van je drie remlichten kapot is. Het heeft niets te maken met je dimlichten of je mistlichten.
Controleer of al je remlichten het nog doen (handigst met spiegelend oppervlak of tweede persoon) en mogelijk preventief vervangen.
Controleer of al je remlichten het nog doen (handigst met spiegelend oppervlak of tweede persoon) en mogelijk preventief vervangen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Ik had laatst ook dat dat lampje ging branden,het bleek me remlicht te zijn had hem eruitgehaald en er weer in gedaan en hij deed het weer goed.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 19:19
- Locatie: Rheezerveen
Bij mij blijft dit lampje altijd aan staan als ik de auto heb gestart. Zo gauw ik de rem een keer aan tik is ie uit, volgens mij is dit gewoon ter controle! vr gr Herman
volvo 460 2.0i glt 1994
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Het lampje werkt op spanningsverschil tussen de linkerhelft en de rechterhelft van de auto.
In de grote Volvo's werkt het met de dimlichten, de parkeerlichten ("stadslicht"), achterlichten en de remlichten. Ik vermoed dat dat in een 440 niet veel anders zal zijn.
Soms brandt het controlelampje terwijl alle autolampen ogenschijnlijk goed branden.
Controleer dan eerst of (zoals hier eerder gemeld) of er misschien in een van de achterlichten één van de 2 peertjes kapot is: de meeste Volvo's hebben immers in één achterlichtunit voor de veiligheid 2 peertjes.
Is dat niet het geval, dan is er zeer waarschijnlijk wat vervuiling op een van de lampjes anywhere. Dan kan het lampje toch nog branden, maar de grotere weerstand zorgt er dan voor dat het controlesysteem gefopt wordt en je controlelampje gaat branden.
Als je op een afstandje naar de lampen van je auto kijkt, zie je meestal snel welk lampje de boosdoener is, want dat brandt dan minder fel.
In de grote Volvo's werkt het met de dimlichten, de parkeerlichten ("stadslicht"), achterlichten en de remlichten. Ik vermoed dat dat in een 440 niet veel anders zal zijn.
Soms brandt het controlelampje terwijl alle autolampen ogenschijnlijk goed branden.
Controleer dan eerst of (zoals hier eerder gemeld) of er misschien in een van de achterlichten één van de 2 peertjes kapot is: de meeste Volvo's hebben immers in één achterlichtunit voor de veiligheid 2 peertjes.
Is dat niet het geval, dan is er zeer waarschijnlijk wat vervuiling op een van de lampjes anywhere. Dan kan het lampje toch nog branden, maar de grotere weerstand zorgt er dan voor dat het controlesysteem gefopt wordt en je controlelampje gaat branden.
Als je op een afstandje naar de lampen van je auto kijkt, zie je meestal snel welk lampje de boosdoener is, want dat brandt dan minder fel.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
50 cm sneeuw? vorst in je auto? das vast niet in nederland... waar rij je met de auto rond?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=sjoerdb schreef:50 cm sneeuw? vorst in je auto? das vast niet in nederland... waar rij je met de auto rond?
Noorwegen zo te lezen

Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dat is de controlefunctie - het lampje staat aan totdat de lichten getest zijn. Dit is om te kunnen vaststellen of het controlelampje wel werktWiebe schreef:Ik had laatst ook dat dat lampje ging branden,het bleek me remlicht te zijn had hem eruitgehaald en er weer in gedaan en hij deed het weer goed.

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Het kan idd vervuiling zijn, maar ff for the record: op een 440/460 zitten na '93 (facelift dus) enkel en alleen de remlichten op dit controlesysteem geschakeld. De 'gewone' voor- of achterlichten laten dit lampje niet branden.Battlecruiser S80 schreef:Het lampje werkt op spanningsverschil tussen de linkerhelft en de rechterhelft van de auto.
In de grote Volvo's werkt het met de dimlichten, de parkeerlichten ("stadslicht"), achterlichten en de remlichten. Ik vermoed dat dat in een 440 niet veel anders zal zijn.
Soms brandt het controlelampje terwijl alle autolampen ogenschijnlijk goed branden.
Controleer dan eerst of (zoals hier eerder gemeld) of er misschien in een van de achterlichten één van de 2 peertjes kapot is: de meeste Volvo's hebben immers in één achterlichtunit voor de veiligheid 2 peertjes.
Is dat niet het geval, dan is er zeer waarschijnlijk wat vervuiling op een van de lampjes anywhere. Dan kan het lampje toch nog branden, maar de grotere weerstand zorgt er dan voor dat het controlesysteem gefopt wordt en je controlelampje gaat branden.
Als je op een afstandje naar de lampen van je auto kijkt, zie je meestal snel welk lampje de boosdoener is, want dat brandt dan minder fel.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
En bijde eerdere series gaat het lampje pas uit als je op de rem trapt en alle lampen OK zijn bevonden.
Zolang als je de rem niet aangeraakt hebt blijft het lampje aan.
Zolang als je de rem niet aangeraakt hebt blijft het lampje aan.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20781
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Emiel heeft een 440 uit 1994.
In dit type werkt het controlelampje alleen op de remlichten. Dit betekent dus dat één van de remlichten kapot is!
En dit is de enige juiste uitleg voor een 400 serie. Andere uitleggen, zoals die van Battlecruiser gelden alleen voor de grotere modellen en de 400 serie voor 1992.
In dit type werkt het controlelampje alleen op de remlichten. Dit betekent dus dat één van de remlichten kapot is!
En dit is de enige juiste uitleg voor een 400 serie. Andere uitleggen, zoals die van Battlecruiser gelden alleen voor de grotere modellen en de 400 serie voor 1992.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dit is ook bij de latere jaren hetzelfde - de remlichten gaan natuurlijk pas branden wanneer je op de rem trapt dus dan pas kun je ze testen. Ik had dit hierboven al geprobeerd te zeggen maar zie nu dat ik domweg de verkeerde post had gequote - het had natuurlijk een reactie moeten zijn op spoelbakkie :oops:wpee schreef:En bijde eerdere series gaat het lampje pas uit als je op de rem trapt en alle lampen OK zijn bevonden.
Zolang als je de rem niet aangeraakt hebt blijft het lampje aan.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)