Autoverzekering van Volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Veerle
2nd Gear member

Ik weet niet of ik deze vraag in 't juiste topic stel, maar ik weet niet goed waar anders, dus....
Binnen enkele weken komt mijn nieuwe C30 binnen :D :D :D en nu ben ik me aan het informeren ivm de autoverzekering. Tot en met mijn huidige auto, was ik verzekerd bij een 'gewone' maatschappij, maar nu hoor ik dat je je auto ook via Volvo all-in kunt laten verzekeren en dat zou héél interessant zijn, zou een hele goeie prijs-kwaliteit bieden...
Mijn vraagje: zijn er hier leden die deze verzekering via hun Volvodealer hebben genomen? En wat zijn jullie ervaringen ermee? Heb je mss de verzekering al nodig gehad en hoe viel dat dan mee?
Graag jullie ervaringen, want ik ben serieus aan 't twijfelen... :wink:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mijn auto is niet bij Volvo verzekerd. De combinatie met verschillende andere verzekeringen w.o. opstal van mijn bedrijfspand gaf zoveel voordelen dat ik daarvoor gekozen heb.
Als je het als losse verzekering bekijkt is dat wellicht anders.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Walter
Geartronic member
Contacteer:

de mijne wel, tenminste de 850. Maar dan via de NL-versie. Wel volledig naar de zin!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
PJR
2nd Gear member

In het algemeen zijn verzekeringen bij autodealers alleen redelijk concurrerend voor auto's tot een jaar of 3 i.v.m. de nieuwwaarde regeling. Jaarlijks shoppen loont echter ook de moeite en bovendien hangt het sterk af van de leeftijd en het aantalschade vrije jaren. Jongeren met een nieuwe auto zijn bij een dealer vaak goedkoper uit voor de volledig casco verzekering.

Bij een dealerverzekering ben je wel verplicht bij een dealer of door de dealer aangewezen instelling te laten repareren.

Hoe het e.e.a. in België is geregeld weet ik niet.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Walter
Geartronic member
Contacteer:

PJR schreef:In het algemeen zijn verzekeringen bij autodealers alleen redelijk concurrerend voor auto's tot een jaar of 3 i.v.m. de nieuwwaarde regeling. Jaarlijks shoppen loont echter ook de moeite en bovendien hangt het sterk af van de leeftijd en het aantalschade vrije jaren. Jongeren met een nieuwe auto zijn bij een dealer vaak goedkoper uit voor de volledig casco verzekering.

Bij een dealerverzekering ben je wel verplicht bij een dealer of door de dealer aangewezen instelling te laten repareren.

Hoe het e.e.a. in België is geregeld weet ik niet.
En dat zie ik nou als een voordeel. ik kijk bij mijn verzekering niet alleen naar de kosten. Heb er een hekel aan om voor een inbraak naar Herejesusdam te moeten en voor een voorruit naar Obergeschnitznelbach. Nu heb ik 1 aanspreekpunt: de dealer. En die regelt alles voor me, hoef nergens achteraan. Daar wil ik best wat meer voor betalen. Ik hoef niet perse 100 euro over te houden aan een schade...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jasld5
1st Gear member

Mijn auto is ook bij volvo insurance verzekerd,aangezien mijn oude
maatschappij een alarminstallatie voorschreef a 850 euro en hier was
de bestaande startblokkering voldoende.
Prijstechnisch was Volvo ook nog eens goedkoper!
volvo 240 GL,740 GL,V40 gas,V40 1.9D,S60 2.4D,S60 D5 gtr momentum,audio 2005 zilvergrijs.
Veerle
2nd Gear member

En hoe zit 't n België? Same here? Zijn er Vlamingen die hun Volvo via de dealer hebben verzekerd? Ervaringen???
TaxiGilbert
2nd Gear member

Ik heb een Volvo-Premium genomen voor mijn V70 en ben blij die afgesloten te hebben! Eerst schade aan voorbumper door een wilde fietser, direkt opgelost. Dan op 2 weken tijd 2 gebarsten voorruiten, ook direkt zonder tegenpruttelen opgelost. Dus zeker een aanrader. Ik heb mij geld al tergverdiend ;) de factuur voor nieruwe voorruit was 800 euro...slik....
paQ
4th Gear member

ik heb ook een All risk verzekering via mijn dealer genomen bij aanschaf van een 3 jaar odue ocassion.

maar enkele euro's duurder dan de goedkoopste AR verzekering via independer en als extra dat we 3 jaar verzekerd zijn tegen AANKOOPBEDRAG en niet de dagwaarde.

Vooral dat laatste heeft ons doen besluiten om die 4 euro extra per maand wel te kunnen missen.
The Real Master
3rd Gear member

Tot nu toe zijn al mijn Volvo's dus ook die van 1989 en 1994 enzo bij Volvo verzekerd geweest en ik heb ook altijd bij anderen offertes gevraagd maar die konden er kwa prijs niet aan tippen ik heb altijd een uitgebreid half casco oftewel wa+ gehad.
Dit net geen vol casco.

Mij bevalt het prima zelfs met pakketkortingen kunnen ze de prijs niet bieden.

Tot nu toe 2 maal de verzekering nodig gehad en afhandeling en behandeling ook allemaal tot mijn tevredenheid dus als je het mij vraagt een echte aanrader.

Gr.TRM
Bover
8th Gear member

Mijn ervaring is dat volvo insurancer erg concurerend is.
Kijk en vergelijk maar.
Ook de twee jaar nieuwwaarde bij Totall Loss is aantrekkelijk.
( als die er nu nog inzit..)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Car Configurator
1st Gear member

Veerle schreef:En hoe zit 't n België? Same here? Zijn er Vlamingen die hun Volvo via de dealer hebben verzekerd? Ervaringen???
Ik heb ook de Volvo premium genomen... alleen maar voordelen mee.
In België houdt de auto tot 3 jaar zijn waarde... dan ga ik wel overwegen om terug naar een gewone maatschapij te gaan (als ik ondertussen geen nieuwe volvo heb gekocht :lol: )
Bij schade aan je voorruit wordt er niet geprutteld, da klopt... die wordt bijna direct vervangen.
Bij schade betaal je de eerste keer in een jaar tijd niks... je moet wel opletten bots je een tweede keer in hetzelfde jaar, dan betaal je 1% van de waarde van de auto... dit moet je overwegen als de schade niet groot is, bots je een derde keer in dat jaar, betaal je 2% en zo gaat het verder.
Ik denk dat niet veel maatschapijen hier beter doen... als het gaat om een full omnium he
Je beslist natuurlijk zelf wat het beste is voor jou.
Never drive faster then your guardian angel can fly!!!
mad
6th Gear member

Volvo insurance levert een Volvo Card. Geen gedoe met ANWB en andere drieletter-aanbieders. Ook in het buitenland bv wordt alles perfect geregeld via de Volvo Insurance. Had met mijn duffe kop een keer benzine in een D5 gegooid. Kwam er op tijd (ter plekke) achter en kon worden weggesleept naar Volvodealer; was na 2 uur weer op pad. Ik heb één telefoontje gepleegd. Totale kosten -alleen voor de garage-: E 110,00- inclusief 15 Liter Diesel. Probeer dat maar eens elders te regelen... en dan bellen ze -na verhelpen problemen- ook nog terug om te vragen of nu alles weer in orde is! Perfect...
mterlaak
1st Gear member

Volvo insurance heeft mij ook altijd prima geholpen. Een enkele keer een zeer onvriendelijke dame aan de telefoon gehad, maar iedereen kan zijn dag niet hebben. Werd en wordt door mijn bank ook altijd netjes geholpen en toen bleek dat de auto verzekering daar tegen dezelfde condities 30% goedkoper was toch daar mijn verzekering laten lopen. 30% is voor de all risk verzekering van een nieuwe auto best veel.
thomasglt
2nd Gear member
Contacteer:

mad schreef:Volvo insurance levert een Volvo Card. Geen gedoe met ANWB en andere drieletter-aanbieders....
Die Card krijg je al als je je volvo dealer laat onderhouden, de zogenoemde Volvo Assistance Card. Erg handig, alweer een reden om naar de dealer te gaan.

OT: Ik ben klant bij de Broekhuis dealers, die bovendien ook nog een eigen verzekering bieden. Nog goedkoper dan volvo, en erg aantrekkelijk omdat je niet dure alarmsystemen hoeft te kopen.

"Een Volvo S80 krijgen ze voorlopig toch niet open" zegt de verkoper met een smile op z`n gezicht.
Ardenner
2nd Gear member

In elk geval is de Volvo-verzekering erg voordelig. Scheelde in mijn geval meer dan 500 euro per jaar!
XC70 D5 AWD Summum Geartronic MY 2013
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”