Aangezien ik (nog) zeer weinig kaas gegeten heb van autotechniek ben ik erg benieuwd of er veel bij komt kijken om een dieselafsluiter te laten vervangen voor een 460TD.
Dit zal ik waarschijnlijk laten doen, maar is dat dan duur?
Dieselafsluiter
-
- 5th Gear member
een dieselafsluiter? bedoel je dan een electrische afsluiting op je dieselpomp? ik kan je kopie van een werkplaatshandboek verkopen, dan heb je al wat meer info over de diesel motor dan dat je nu zal hebben. pm me er maar over.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
-
- Starter
Het verhaal is alsvolgt:
Ik sta op het punt om een 460td te kopen, maar bij de laatste apk stond meldcode 301 --> dieselafsluiter vervangen..lekkage verholpen
Van de verkoper begreep ik dat dit nog moest gebeuren, hoewel ik ook het vermoeden heb dat dat is uitgevoerd.
Als het nog moet gebeuren ga ik dat niet zelf doen, aangezien ik te weinig verstand heb van techniek. Ook heb ik niet het benodigde gereedschap.
Wellicht dat iemand dit ook wel eens heeft gehad en weet wat eventueel vervangen kost.
Echter ben ik op dit forum wel overtuigd geraakt van het type auto.
Ik sta op het punt om een 460td te kopen, maar bij de laatste apk stond meldcode 301 --> dieselafsluiter vervangen..lekkage verholpen
Van de verkoper begreep ik dat dit nog moest gebeuren, hoewel ik ook het vermoeden heb dat dat is uitgevoerd.
Als het nog moet gebeuren ga ik dat niet zelf doen, aangezien ik te weinig verstand heb van techniek. Ook heb ik niet het benodigde gereedschap.
Wellicht dat iemand dit ook wel eens heeft gehad en weet wat eventueel vervangen kost.
Echter ben ik op dit forum wel overtuigd geraakt van het type auto.
-
- 5th Gear member
ik rij nu 1 jaar in een 440 diesel en ik kan je vertellen dat ik er goed tevreden over ben. het verbruik is laag en je kan nog prima meekomen met het omliggende verkeer. het is zelfs zo erg dat je met een diesel ook hard kan wegtrekken bij een stoplicht, wel laat dat een klein rookwolkje achter....
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- T.S.
- 1st Gear member
Ook ik ben wel erg te spreken over de 460 TD. Heb hem nog niet lang, en afgezien van een bescheiden pechgevalletje wat niet aan de auto zelf te wijten was, ben ik erg tevreden. Inderdaad gunstig verbruik en vind hem ook best vlot. Herrie valt ook reuze mee voor een diesel van 12 jaar geleden!
Over je dieselafsluiter kan ik je ook weinig vertellen....
Over je dieselafsluiter kan ik je ook weinig vertellen....
@ Sjoerd B: Klinkt interessant....Wat wil je daarvoor hebben?ik kan je kopie van een werkplaatshandboek verkopen, dan heb je al wat meer info over de diesel motor dan dat je nu zal hebben. pm me er maar over.
Tim S. - Volvo nr. 2: 460 1.9 TD, 1996