Lambert schreef:ik heb dat gedonder ook met die module, ik moet iedere keer mijn Ipod loshalen en weer vastkoppelen en dan doetie het goed, volgens mij heeft dat met de Ipod versie te maken (video versie) want toen ik een Ipod photo had werkte alles perfect... soms is vernieuwing achteruitgang!
Never change a winning team..
mja ik heb ook een ipod photo. Eerst maar is kijken hoe het ding werkt en anders mogen ze bij de garage hun best doen.
Heb ik trouwens het volste vertrouwen in...
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
Ik heb vanmiddag met de 'specialist' van de garage gebeld. Hij stelde zelf voor om de module te vervangen. (Paul gaf al aan dat dit misschien de oorzaak kon zijn.) Heb een afspraak gemaakt op 10 april. Ik ben benieuwd.
Door het voorstel van de man heb ik een vermoeden dat ze inmiddels meerl over het probleem weten en het meer hebben voorgehad.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Tijdens wat cameratesten was m'n nieuwe volvo (2.0 momentum, mobility pack, veiligheidsglas, geblindeerde ruiten) hét onderwerp. Bij deze laat ik jullie 'kort' meegenieten. Overigens niets dan goede ervaringen; soepele, relaxte én zeer aangename wagen... Veel kijkplezier!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Mijn vrouw heeft een V50 2.0D. Rijdt inderdaad prima (rijd er zelf ook regelmatig in). Maar verbruik ligt op haar na op zelfde niveau als mijn V70 D5 (vorig model); V70 ca 6,9 a 7,0, de V50 eindigt op 6,8. Hiervoor zelf een S60 D5 gereden (nog met 163 pk), en reed toen moeiteloos 6,0 L/100km (en ik ben toch niet echt een heel rustige chauffeur ).
@Paul: De Ipod module is inmiddels vervangen en het werkt nu perfect! Thanks for the advice. Het was idd een DOA. Ben er zo mogelijk nog meer tevreden over m'n auto door. (inmiddels na 1,5 maanden reeds 10000km)
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Heb vandaag als leenwagen een V70 2.0D meegekregen, mijn 2.4D wordt opgekieteld naar 220 PK (BSR PPC).
Overstappende van mijn ungetunede 2.4D in de 2.0D vielen mij de volgende verschillen meteen op :
- veel stroevere versnellingsbak met achteruit links voor i.p.v. rechts achter (auto heeft ook 10,000 km gelopen, net zoals de mijne); ook bij warme motor veel en veel stroever schakelen
- rauwer motorgeluid, zowel stationair als bij optrekken;
- bijzonder goed meevallende prestaties, maar :
- minder soepel, onder de 1.750 t/min gebeurt er niet veel, je moet wat hoger in de toeren blijven om vlot mee te komen (wat natuurlijk te verwachten was door de kleinere cilinderinhoud)
- gemiddeld verbruik stond op 7,5 l/100 km, bij mij op 8,2...
Voor de rest natuurlijk krek dezelfde auto. En bovendien dezelfde kleur & velgen als de mijne...
Ik denk dat dit een motor is waar zeer goed mee te leven valt, maar ik heb geen spijt van mijn 2.4D, ondanks het wat hogere verbruik. Nu even afwachten wat die tuning doet, ik mag hem vanavond gaan ophalen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault