Problemen powershift?

Geleverd vanaf 2003
gertsan
3rd Gear member

kan iemand vertellen wat een powershift eigenlijk doet?? En je weet het je moet nooit een eerste model willen hebben.....kinderziektes!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gast

Dat de updates gratis zijn is niet meer dan vanzelfsprekend.
Echter je moet er wel weer achteraan, en dit kan vaak zijn.
Dan heb ik het nog niet eens over de ergernis.
De dealer weet precies hoe je je koffie drinkt (met/zonder suiker/melk), omdat je zo vaak op visite komt.
nikske
3rd Gear member

2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Koidream
3rd Gear member

bart simpson schreef:...modificatie updates zijn iig gedurende de fabrieksgarantieperiode gratis
Gratis, ik vind dit altijd een woord met een wrange bijsmaak. Wie vergoedt er mijn tijd die ik moet vrijmaken om een onvolkomenheid in orde te laten zetten? Wie betaalt er mijn kilometers die ik extra moet doen om een fabrieksfout in orde te laten stellen?
Als het bij één terugroeping blijft is het nog met een korrel zout te nemen, maar meerdere dagen verlof nemen en meerdere malen 60km rijden om een fabrieksfout recht te zetten vind ik erover. Zeker als men dan nog durft te zeggen: 't Is toch gratis...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Daar heb je een punt, gezien de kosten die je toch al moet maken stel ik voor ook voor modificaties te gaan betalen, klinkt idd veel "rechtvaardiger" (die 60km's rijden is doorgaans je eigen keuze)
nikske
3rd Gear member

bart simpson schreef:.... (die 60km's rijden is doorgaans je eigen keuze)
behalve als de dichtsbijzijnde Volvo-garage op 30 km van je huis ligt (en die kans is reeel) terwijl er op 1 km een Toyota-, VW-, BMW-, ... garage is ;)
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ieder automerk heeft helaas dit soort problemen.

Maar zolang er nog geen powershift rijdt en er geen praktijkervaring is zijn er iig geen ervaringsdeskundigen.
Denk dat als je problemen voor kunt zijn door voor aflevering nog modificaties door te voeren je de kwaliteit van je product maar ook het verwachtingspatroon van je klanten serieus neemt.
Koidream
3rd Gear member

bart simpson schreef:Daar heb je een punt, gezien de kosten die je toch al moet maken stel ik voor ook voor modificaties te gaan betalen, klinkt idd veel "rechtvaardiger" (die 60km's rijden is doorgaans je eigen keuze)
Uit het oogpunt van de klant klinkt het beter dat de fabrikant (neen, de leverancier of garagist hoeft er niet voor op te draaien) de volledige kost op zich neemt, zo worden er in de toekomst misschien betere testen gedaan en hoeft de klant geen proefpersoon te zijn...
Wat die 60km betreft, in België heb je niet op elke hoek van de straat een VOLVO dealer hoor...
En als jij het "rechtvaardiger" vindt om iemand te laten betalen voor "jou" fouten, dan zegt dit alles over jou en het woord "rechtvaardig"...
Koidream
3rd Gear member

bart simpson schreef:ieder automerk heeft helaas dit soort problemen.

Maar zolang er nog geen powershift rijdt en er geen praktijkervaring is zijn er iig geen ervaringsdeskundigen.
Denk dat als je problemen voor kunt zijn door voor aflevering nog modificaties door te voeren je de kwaliteit van je product maar ook het verwachtingspatroon van je klanten serieus neemt.
Dit had eigenlijk je enige antwoord in deze topic moeten zijn. Dit antwoord getuigd van professionaliteit en klantvriendelijkheid. Toch raar dat je enkele antwoorden eerder de klant wil laten opdraaien voor modificaties op gemaakte fabrieksfouten....
Zo zie je maar, soms is het verstandiger je antwoorden af te wegen, toch als je geloofwaardig wil overkomen...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Koidream schreef:Uit het oogpunt van de klant klinkt het beter dat de fabrikant (neen, de leverancier of garagist hoeft er niet voor op te draaien) de volledige kost op zich neemt, zo worden er in de toekomst misschien betere testen gedaan en hoeft de klant geen proefpersoon te zijn...En als jij het "rechtvaardiger" vindt om iemand te laten betalen voor "jou" fouten, dan zegt dit alles over jou en het woord "rechtvaardig"...
Een leverancier moet in de gelegenheid gesteld worden om het probleem aan te pakken c.q. op te lossen, daarvoor zul je er vrijwel altijd langs moeten, met een auto is dat een stuk gemakkelijker dan met b.v. een cv ketel of afwasmachine, toch zal het een koper altijd een investering qua tijd vragen om die garantie te verkrijgen.
Koidream schreef:En als jij het "rechtvaardiger" vindt om iemand te laten betalen voor "jou" fouten, dan zegt dit alles over jou en het woord "rechtvaardig"...
ben soms ook wat sarcastisch, je weet wel wat aanhalingstekens suggereren?
eXite
4th Gear member

@Koidream

Mensen hebben ook nog zoiets wat eigen verantwoordelijkheid heet. Als mensen een investering van +/- 40.000 euro maken zonder eea gezien en ervaren te hebben, dan nemen ze gewoon een risico.

Voor wat betreft garantie, je koopt een auto (wederom die eigen verantwoordelijkheid) en bent overeengekomen dat de dealer gedurende een x-periode mankementen herstelt. Dat het herstellen van mankementen tijd kost is natuurlijk gegeven, maar daar houd je als koper dan ook rekening mee. Je maakt voor jezelf een afweging; hoe groot is het risico dat je auto voor herstel bij de dealer terecht komt? Ook hier weer, eigen verantwoordelijkheid. Je kunt namelijk ook voor een appel en een ei een Kia Ceed kopen met 7 jaar garantie, maar dan is de kans een stuk groter dat je bij de dealer staat met een afgebroken stuur. 'T is maar net hoe waardevol je tijd is en welke afweging je daartengevolge maakt.

Eigen verantwoordelijkheid, iets wat de meeste volwassenen van tegenwoordig compleet van zich af schuiven. Vind je het gek dat je dan een klimaat schept waarin de overheid overreguleert en iedere scheet belast.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Koidream
3rd Gear member

bart simpson schreef:...ben soms ook wat sarcastisch, je weet wel wat aanhalingstekens suggereren?...
En jij weet ook dat we soms al eens durven plagen hé... :P
Koidream
3rd Gear member

eXite schreef:...Je kunt namelijk ook voor een appel en een ei een Kia Ceed kopen met 7 jaar garantie, maar dan is de kans een stuk groter dat je bij de dealer staat met een afgebroken stuur...
Graag een url die deze stelling wetenschappelijk onderbouwd, anders ALT+F4
Voor de rest ga ik natuurlijk akkoord met je epistel doch, was heel het verweer begonnen omdat er nogal snel gezegd wordt "het is toch gratis" en dit laatste is dus helemaal niet waar.
Natuurlijk prijs ik me gelukkig dat er zoiets bestaat als garantie, maar zou het niet beter zijn dat je niet hoeft te genieten van die garantie?...
Ik heb ooit een gescheurde cilinderkop gehad bij een Rover 623Si, het afslepen en een heleboel andere kosten (€ 2.500) viel niet onder garantie, vandaar mijn wrange nasmaak bij het gezegde dat onder garantie toch gratis is...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eXite schreef:Je kunt namelijk ook voor een appel en een ei een Kia Ceed kopen met 7 jaar garantie, maar dan is de kans een stuk groter dat je bij de dealer staat met een afgebroken stuur. 'T is maar net hoe waardevol je tijd is en welke afweging je daartengevolge maakt.
Wat een onzinstelling, een Kia Cee'd is in Duitsland (door Duitsers) tot "de" concurrent van de VW Golf bestempeld, men schat daar de betrouwbaarheid van de Kia zelfs veel hoger in
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Koidream schreef:Ik heb ooit een gescheurde cilinderkop gehad bij een Rover 623Si, het afslepen en een heleboel andere kosten (€ 2.500) viel niet onder garantie, vandaar mijn wrange nasmaak bij het gezegde dat onder garantie toch gratis is...
:? heb even gezocht, "Rover" zei je? komt niet voor als nieuwe auto, was dat een kitcar ofzo?
eXite
4th Gear member

Mijn stelling m.b.t. de Kia Ceed is slechts ter illustratie van het reeds meermaals empirisch bewezen "goedkoop is duurkoop". Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen te bedenken, maar over het algemeen kun je stellen dat een auto die is opgebouwd uit duurdere onderdelen doorgaans ook langer mee zal gaan. (bij zelfde uitrustingsniveaus)

Overigens werk ik op een Mac Koidream, dus alt F4 doet hier weinig ;)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
peter8288
2nd Gear member

dbosker, zoals ik hier al eerder heb vermeld, er zijn al wel degelijk test wagens met powershift in het verkeer.
Op het autosalon te Brussel had je de mogelijk om mee een test rit te maken met deze powershift, als ik mij niet vergis had deze reeds 32.000KM op teller staan.

Ik heb mijn volvo op salon zelf besteld, ik wilde eerst een gewone geschakelde nemen. De geschakelde 2.0D versie was echter niet aanwezig om een testritje te doen, er waren enkel 3 modellen met de powershift.
Na deze testrit was ik werkelijk verkocht, zo soepel rijgedrag, niet dat verveelde schakel gevoel zoals bij gewone automaat en een super snel reactie vermogen.

Op het salon werd mij direct meegedeeld dat deze ten vroegste half mei zouden uitgeleverd worden, heb zo juist een brief onvangen van de dealer dat hij in de week van 20 mei zou geleverd worden.

Ik heb echter geen twijfels over de kwaliteit.
2008-2013 s40 R-Design 2.0D met powershift.

2013-....... v40 R-Design D2
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eXite schreef:Mijn stelling m.b.t. de Kia Ceed is slechts ter illustratie van het reeds meermaals empirisch bewezen "goedkoop is duurkoop". Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen te bedenken, maar over het algemeen kun je stellen dat een auto die is opgebouwd uit duurdere onderdelen doorgaans ook langer mee zal gaan. (bij zelfde uitrustingsniveaus)

Overigens werk ik op een Mac Koidream, dus alt F4 doet hier weinig ;)
ah, dan valt VW door de recente (forse) prijsverlagingen hier mooi door de mand, VW koop de delen "ineens" veel goedkoper in :shock:
Gast

Ik blijf bij mijn vraag:
Waarom zien of lezen wij niets van de autopers over deze revolutionair nieuwe, betrouwbare en zeer goede versnellingsbak?

En wat is nu 32.000 km? - weet jij hoeveel ze er ondertussen al aan gesleuteld hebben?
Mijn S40 had ook 30.000 km gedraaid, maar vreselijk veel problemen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VW gebruikt zo'n (deze) bak al een tijdje
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”