Volvo V90???????

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Znef
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 01.11.2005 - 23:37
Locatie: ergens in België
Contacteer:

Effe een vraagje: ik reed reed vannacht achter een Volvo waarvan ik eerst dacht dat het een 850 of V70 was (was donker he), maar op de koffer stond V90 (kon ik lezen als ik er aan de lichten achter stond). Ik was eerst aan het twijfelen of ik het wel goed zag, maar mijn passagier las hetzelfde. Plakjes verwisseld of bestaat dit echt? Want hier heb ik echt nog nooooooooooit van gehoord :-k
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Znef schreef:Effe een vraagje: ik reed reed vannacht achter een Volvo waarvan ik eerst dacht dat het een 850 of V70 was (was donker he), maar op de koffer stond V90 (kon ik lezen als ik er aan de lichten achter stond). Ik was eerst aan het twijfelen of ik het wel goed zag, maar mijn passagier las hetzelfde. Plakjes verwisseld of bestaat dit echt? Want hier heb ik echt nog nooooooooooit van gehoord :-k
De 960 estate heette vanaf januari 1997 (echt) de V90, deze is met die aanduiding maar 1 jaar gelevert geworden.
Gast

Hierbij de foto van de voorkant van de (Duitse) brochure.
Afbeelding
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

het neusje (en ook de kont) is geleverd als 960 vanaf '94 en werd eind'96 begin '97 omgedoopt tot v90. Vanaf dat moment ook in 2 verschillende 3.0L motoren tw 180pk en 204pk. In de 960-periode ('94-'97) kende men alleen de 2.5 (170pk) en de 3.0(204pk) de eerste modellen (opvolger 760) was alleen als 3.0 (204) te krijgen
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

vraag is natuurlijk wanneer komt er een nieuw v90.

eingenlijk is er boven de v70 de laatse jaren weinig gebeurd.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

xc70-fan schreef:vraag is natuurlijk wanneer komt er een nieuw v90.

eingenlijk is er boven de v70 de laatse jaren weinig gebeurd.
Wat heeft het voor zin? iets XC90 achtigs van +/- 1800kg op een lager chassis.. dat is vandaag de dag onverkoopbaar, wat werd er nu eigenlijk aan V90's verkocht?
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ik ben van mening dat er juist behoefte is aan een V90. De opvolger van de 940/960.

Een V70 is qua ruimte geen alternatief voor een 940/960. De V70 is tenslotte de opvolger van de 850.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvorider schreef:Ik ben van mening dat er juist behoefte is aan een V90. De opvolger van de 940/960.

Een V70 is qua ruimte geen alternatief voor een 940/960. De V70 is tenslotte de opvolger van de 850.
Dan verschillen we daarover van mening, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat daar een markt voor zou zijn.
Gebruikersavatar
volvov40t4
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
Locatie: noord-brabant

makrt is er zeker voor.
Want je wil ruitme, comfort en luxe.
(en dus geen zwabberende nep-jeep, zonder goede versnellingsbak)
Volvo Amazon 121 B18 1966 LPG
LandRover Defender 90 TD5 1999

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvov40t4 schreef:makrt is er zeker voor.
Want je wil ruitme, comfort en luxe.
(en dus geen zwabberende nep-jeep, zonder goede versnellingsbak)
Grote estates in het hogere prijssegment zijn niet de makkelijkste auto's, ook in de US is daar geen vraag meer naar... ikzelf denk dat een V70 een prima alternatief was voor de 940/960
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Op de RAI zag ik een hele mooie opvolger. Die gaat er vast wel komen in de een of andere vorm.

Afbeelding
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
volvov40t4
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
Locatie: noord-brabant

Bart Simpson zei:
Grote estates in het hogere prijssegment zijn niet de makkelijkste auto's, ook in de US is daar geen vraag meer naar... ikzelf denk dat een V70 een prima alternatief was voor de 940/960
in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Volvo Amazon 121 B18 1966 LPG
LandRover Defender 90 TD5 1999

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

volvov40t4 schreef:in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Dat is absoluut waar. Vandaar dat er altijd een vraag naar Estates zal zijn. Zeker in Europa waar de brandstof nog aanzienlijk duurder is dan in de VS.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben schreef:
volvov40t4 schreef:in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Dat is absoluut waar. Vandaar dat er altijd een vraag naar Estates zal zijn. Zeker in Europa waar de brandstof nog aanzienlijk duurder is dan in de VS.
De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring, vanwaar maken deze Europese merken geen BMW 7 serie Touring, of een A8 Avant of een MB S Combi? zij menen dat er geen markt voor is, en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
De US had altijd een heel groot pragramma van grote estates, die zijn vrijwel volledig afgelost door SUV's en MPV's.. ik ben bang dat er voor die schitterende Volvo VCC geen markt is.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

SUV's zijn in de VS al over hun top. Daar willen ze nu milieuvriendelijke auto's rijden, dat is helemaal hip. Het gaat niet voor niets zo slecht met Ford en GM in de VS, die hebben nagelaten hier op in te spelen.

Ik denk ook dat er voor een nieuwe 960 geen grote markt is, de mensen die dat willen, willen volgens mij eigenlijk gewoon een oude 960 (maar dan niet een 10 jaar oude ocassion), niet een nieuw model 960 (die toch altijd tegen zal vallen, voorwielaandrijving enzo).
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:SUV's zijn in de VS al over hun top. Daar willen ze nu milieuvriendelijke auto's rijden, dat is helemaal hip. Het gaat niet voor niets zo slecht met Ford en GM in de VS, die hebben nagelaten hier op in te spelen.
Het is de markt die dicteert wat een fabrikant dient te leveren.. ikzelf zie voor een grote estate geen markt, zo'n "ding" is met de beste wil van de wereld niet zuinig en/of licht te maken.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

bart simpson schreef: De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring......en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
Maar bedenk dat de eerste V70 uit 1997 ook vanaf 32.000 euro verkrijgbaar was en nu kost de instapper al bijna 39.000 euro.
Die prijzen staan niet stil. Ook een Volvo 940 Turbo in 1992 kostte reeds 40.000 euro!
En maar te zwijgen over de 960 met een vanafprijs van 36.000 in 1994. De laatste V90 liep tussen de 36.000 en 52.000 euro acht jaar geleden van de rol. Qua ruimte zat er geen verschil tussen de 940 en de 960. alleen op motorisch gebied, op achteras en op comfort (uitgezonderd van de polars)

Daarom denk ik dat de V90 er wel zal komen, mogelijk ook met een lichtere motor. Maar de veranderingen gaan bij Volvo zo snel dat het nog alle kanten kan op gaan met deze conceptcar. En de motorblokken van vroeger zijn natuurlijk alleen nog maar in de (neo)klassiekers te vinden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvorider schreef:
bart simpson schreef: De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring......en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
Maar bedenk dat de eerste V70 uit 1997 ook vanaf 32.000 euro verkrijgbaar was en nu kost de instapper al bijna 39.000 euro.
Die prijzen staan niet stil. Ook een Volvo 940 Turbo in 1992 kostte reeds 40.000 euro!
En maar te zwijgen over de 960 met een vanafprijs van 36.000 in 1994. De laatste V90 liep tussen de 36.000 en 52.000 euro acht jaar geleden van de rol. Qua ruimte zat er geen verschil tussen de 940 en de 960. alleen op motorisch gebied, op achteras en op comfort (uitgezonderd van de polars)

Daarom denk ik dat de V90 er wel zal komen, mogelijk ook met een lichtere motor. Maar de veranderingen gaan bij Volvo zo snel dat het nog alle kanten kan op gaan met deze conceptcar. En de motorblokken van vroeger zijn natuurlijk alleen nog maar in de (neo)klassiekers te vinden.
Een Volvo 944 2.0 Turbo SE sedan koste incl. leer, airco en alu velgen
€ 27.204,-- in 1992.
Ik help het je hopen dat er een grote Volvo estate komt ik vind die VCC magistraal mooi, alleen moet je op flinke vanafprijzen gaan rekenen en ik denk niet dat Volvo daar iets in verkopen gaat aan de Volvorijders van vroeger... mede daardoor geloof ik er ook niet in.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40427
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bart, voor elke auto is een markt. En als dat niet de markt van de Volvo-rijders van vroeger is gaat ie dat in de toekomst wel worden.
De 850 rijders van nu hadden in 1992 ook geen 35.000 gulden over voor de auto waar ze nu in rijden. En kijk eens hoe blij ze zijn.
Met die Bordeaurode GLT van mij van destijds is vast ook nog wel iemand blij :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”