Steenslag ?
- T.Mulder
- 2nd Gear member
Als gevolg van een steentje had ik na 5000 Km er al weer een nieuwe vooruit inzitten !!
En ik was ook niet aan het kleven, het gebeurde tijden het inhalen van een vrachtwagen. Dus het hoeft niet aan bumperkleven te liggen !! Ik zal binnenkort ook maar eens mijn lak van dichterbij gaan bekijken....

C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
V60 D4 R-Design
- Android
- 3rd Gear member
Idem, heb ook al een ruit laten vervangen in de eerste 10000km. Het was toch een ster en in het zicht van de bestuurdersplaats. Twee weken nadien kreeg ik echter alweer een steen, nu recht op de regensensor. Is niet in het zicht, ook maar kleine kapje en de dealer vertelde me dat er minimum 1 jaar tijd moet zijn verstreken tussen twee schadeclaims ivm met voorruit voor de verzekering. Lijkt me wel vrij onlogisch! Heeft iemand hier ervaring met de volvo omnium in dat opzicht? Ook niet echt een bumperklever, dusja...T.Mulder schreef:Als gevolg van een steentje had ik na 5000 Km er al weer een nieuwe vooruit inzitten !!En ik was ook niet aan het kleven, het gebeurde tijden het inhalen van een vrachtwagen. Dus het hoeft niet aan bumperkleven te liggen !! Ik zal binnenkort ook maar eens mijn lak van dichterbij gaan bekijken....
- Poolrev
- 5th Gear member
Hmm, ik had na 4 dagen al een ster in m 'n blikveld zitten. Helaas geen barst, dus ook geen nieuwe ruit :? . De ster is redelijk vervelend, want zit echt recht voor m 'n snufferd...
En waar die steen vandaan kwam, echt geen idee, want er reed pas 200 meter verderop een auto voor me...
En waar die steen vandaan kwam, echt geen idee, want er reed pas 200 meter verderop een auto voor me...
-
- 2nd Gear member
Stenen op je ruit gebeurt met iedere auto hoor.
Hier ook binnen 5000 km nieuwe ruit moeten laten plaatsen en inmiddels zitten er al weer meerdee beschadigingen op id.
@Android; Wat betreft dit verzekeringsclaimen. In Nederland bestaan er idd. maatschappijen die na een claim van een ruitschade ( als de ruit moet worden vernieuwd ) je no claim korting voor een jaar bevriezen. Dit lijkt idd. onlogisch want wat kun jij nu doen aan een ruitschade, zeker als ze net als bij Poolrev uit de lucht lijken te vallen, maar omdat de schadelast per jaar t.g.v. het claimen van voorruitschade op een gegeven moment sterk steeg hebben maatschappijen hiervoor gekozen om te zorgen dat er minder worden geclaimd..... Anders hadden ze ( zeggen ze ) de premies moeten verhogen...
Overigens is het geloof ik sterk afhankelijk bij ons in Nederland bij welke verzekering je zit.
@Poolrev; Die sterren kunnen ze met een soort hars redelijk repareren soms hoor, enige probleem kan zijn dat de ster bij het repareren doorscheurt en als de ster er al wat langer inzit is dat risico daarop zeker groot. Dan moet je alsnog een nieuwe.
Maar als het lukt dan voorkomt het dat de ster uiteindelijk vanzelf doorscheurt..
Hier ook binnen 5000 km nieuwe ruit moeten laten plaatsen en inmiddels zitten er al weer meerdee beschadigingen op id.
@Android; Wat betreft dit verzekeringsclaimen. In Nederland bestaan er idd. maatschappijen die na een claim van een ruitschade ( als de ruit moet worden vernieuwd ) je no claim korting voor een jaar bevriezen. Dit lijkt idd. onlogisch want wat kun jij nu doen aan een ruitschade, zeker als ze net als bij Poolrev uit de lucht lijken te vallen, maar omdat de schadelast per jaar t.g.v. het claimen van voorruitschade op een gegeven moment sterk steeg hebben maatschappijen hiervoor gekozen om te zorgen dat er minder worden geclaimd..... Anders hadden ze ( zeggen ze ) de premies moeten verhogen...
Overigens is het geloof ik sterk afhankelijk bij ons in Nederland bij welke verzekering je zit.
@Poolrev; Die sterren kunnen ze met een soort hars redelijk repareren soms hoor, enige probleem kan zijn dat de ster bij het repareren doorscheurt en als de ster er al wat langer inzit is dat risico daarop zeker groot. Dan moet je alsnog een nieuwe.
Maar als het lukt dan voorkomt het dat de ster uiteindelijk vanzelf doorscheurt..
- Android
- 3rd Gear member
Thnx Annoni, mss hier iets gelijkaardigs, zal mij toch eens moeten bevragen bij de verzekeringsmaatschappij want het is zeer onlogisch en voor zover ik weet staat daar niets van in het contract.
- Poolrev
- 5th Gear member
Klopt, ze hebben 'm bij mij ook gerepareerd. Maar je blijft het zien, en ik vind 't altijd irritantAnnoni schreef:@Poolrev; Die sterren kunnen ze met een soort hars redelijk repareren soms hoor, enige probleem kan zijn dat de ster bij het repareren doorscheurt en als de ster er al wat langer inzit is dat risico daarop zeker groot. Dan moet je alsnog een nieuwe.

Verder lijkt het alsof ik het altijd heb als ik net een nieuwe auto heb. Ik had 't bij m 'n MINI Cooper toen namelijk ook, maar die had gelijk een barst

- hansmoerman
- 1st Gear member
Bijna 6 maanden oud en ruim 13000 km op de teller en....je helaas ook steenslag. Ik rij gemiddeld per dag zo'n 120 km en over de Nederlandse snelwegen.
Ik heb de indruk dat deze lak niet zo sterk is. Zeker met mijn kleur zie je de steenslag goed. Niet alleen op de bumpers etc. maar ook op het plaatwerk.
Ik heb de indruk dat deze lak niet zo sterk is. Zeker met mijn kleur zie je de steenslag goed. Niet alleen op de bumpers etc. maar ook op het plaatwerk.
C30 Momentum | 1.8 | Cosmic White Metallic Pearl| Cosmic White Bodykit |Cosmic White Spiegels | Spartacus 17 "; | ECC | Performance Audiosysteem | Cruisecontrol |Audio Stuur |Sportpedalen | Kalix Off Black / T-Tec bekleding | Virtual White inleg | Loadcover hard | Blue Tooth
-
- 2nd Gear member
Ik zal ' m eens aan een scherpe inspectie moeten onderwerpen....
Heb ook cosmic white, net als Hans, maar het is mij helemaal nog niet opgevallen en ik rijd toch echt veel en als eerder gezegd niet altijd met evenveel afstand :oops:
Heb ook cosmic white, net als Hans, maar het is mij helemaal nog niet opgevallen en ik rijd toch echt veel en als eerder gezegd niet altijd met evenveel afstand :oops: