Tips voor aanschaf?

Plaats reactie
YGS
1st Gear member
Contacteer:

Hallo, ik ben in de gelukkige omstangiheid dat ik binnenkort een nieuwe S80 D5 Momentum AWD Geartronic mag uitzoeken van de baas. Heeft iemand nog ideeen/tips voor welke opties nuttig/overbodig zijn? Auto is natuurlijk al heel compleet, maar lijst opties is nog langer...... Hoor graag jullie mening. Gr, Ys
lkort
3rd Gear member

Standkachel, premium sound, en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging zijn erg nuttig.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Ik zou zeker naar de Winterline kijken ivm de bi-xenon verlichting. Adaptief is nog leuker. Het zicht is aanmerkelijk beter dan gewone lampen.
Daarnaast de audio of mobility-line. De standaardradio (base) is niet al te best.
De rest is afhankelijk van het budget.

Veel plezier met het uitzoeken.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
mindbrother
2nd Gear member

Een Volvo iPod interface als je die tenminste gebruikt (er is ook een MP3 combi mogelijk). Je hele cd-collectie op de iPod heb je dan via de menustructuur van de middenconsole binnen handbereik. Ben er erg tevreden mee in mijn nieuw model S80 (afgezien van enkele onhandigheidjes die het plezier niet in de weg staan).

Ik rijd nu sinds eind augustus in de 2.4D Momentum uitvoering (handgeschakeld) en vindt het een fijne wagen. Misschien enkele extra tips/aandachtspunten:
- die 18" velgen staan mooi, maar het wegcomfort is met 17" prettiger;
- de standaard leren bekleding zit goed hoor maar is grotendeels nepleer, ik had in mijn vorige Volvo het Souverein leer-interieur en dat is toch iets prettiger, als je het prijsverschil ervoor over hebt;
- de Bluetooth telefoon: verrekte handig, check via de dealer of je telefoon compatible is - werkt prettig samen met de nagivatie/audio in de wagen (muziekvolume wordt onderdrukt als de telefoon gaat, etc.); mijn dealer heeft een oplaadkabeltje voor de telefoon aangelegd in de armsteun.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Snelheids afhankelijke stuurbekrachtiging;
ik raad je aan dit te proberen voor je die bestelt.
(je hebt'm er niet zomaar uit als je niet mee wil...)

Is erg persoonlijk heb ik gemerkt of je dit fijn vindt, ik had het gevoel dat ik minder prettig stuurde... (en heb het dus ook niet besteld!)

Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Fulaks
6th Gear member

Als je leren zetels hebt is de zetelventilatie een leuke optie (zetelverwarming heb je sowieso al).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
eddy3
4th Gear member

Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging mijnsinziens veel te licht sturen ;zelfs in de zwaarste stand.Gewone stuurbekrachtiging veel steviger in de hand;beter voor actief rijden.Ook Four C chassis niet overweldigend;beter een goed sportonderstel;of standaardonderstel.(Persoonlijke ervaringen na 4 maand S80 D5,welke reeds van de hand is ;en binnenkort wordt vervangen door eenzelfde;maar zonder bovengenoemde opties)
YGS
1st Gear member
Contacteer:

Bestelling is gedaan. Helaas is de AWD ivm budget vervallen. Het is de D5 momentum, + winter line + audio line + geintergreerde telefoon geworden. Over een maandje is hij er. Iemand ervaring met tunen nieuwe D5 motor?
V40/S60-D5/S80-D5/XC60-D5/XC70-D5/XC90-T8
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

YGS, van harte.
Kijk een op volvotech.eu onder webshop/obd tuning voor informatie over tunen.
D5 specifieke info beschikbaar per email als je wilt.

Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Lambert
5th Gear member

Iemand ervaring met tunen nieuwe D5 motor?
jaaaaa, ik heb er al 2 jaar opzitten met mijn D5 getuned door Rica, is erg goed bevallen, ik heb dit in een S60 doorgebracht. Mijn nieuwe V70 komt of deze week of volgende week en wordt direct weer getuned door Rica, het is dus erg goed bevallen... ik heb nu alleen voor de 2.4 D gekozen, aangezien het resultaat na tuning hetzelfde is als bij een D5...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica