gezocht: kosten standaard onderhoudsbeurt V40 Diesel

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Hey

Voor een berekening van de komende onderhoudskosten, exclusief onvoorziene kosten, ben ik opzoek naar een overzicht vande standaard prijzen voor de ondehoudsbeurten bij de dealer.

(en dan gaat het om de beurten vanaf +/- 215.000 km)

als iemand ze heeft zou ik er goed mee geholpen zijn! :D
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

heb geen exacte cijfers maar wel een indicatie met de prijzen ( 2007)
Waarschijnlijk bij 240 dkm de distr.riem + st.beurt = ruim 880,-
bij een service interval van 15 dkm zijn de standaard beurten ong. 300-400,-
let op zonder exclusieve/ onvoorziene gebreken !!!
maar het "kan" natuurlijk goedkoper !!
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

vergeet de kleppen niet erg duur gelijk met de dist... laten doen
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Met de riem zit ik dus een beetje in dubio, de volgende beurt is rond de 232.000 km, en dan wel of niet doen.....

maar wat wordt er bedoeld met de kleppen? Dit is de eerste keer dat ik er over hoor tegelijk met de riem :?
mYst
3rd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
Locatie: Genk

Henk schreef:heb geen exacte cijfers maar wel een indicatie met de prijzen ( 2007)
Waarschijnlijk bij 240 dkm de distr.riem + st.beurt = ruim 880,-
bij een service interval van 15 dkm zijn de standaard beurten ong. 300-400,-
let op zonder exclusieve/ onvoorziene gebreken !!!
maar het "kan" natuurlijk goedkoper !!
jawadde! kost mij met moeite de helft...
dieterwieter
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 29.11.2007 - 09:46
Locatie: hechtel

Hoi Allemaal,

aan mYst: ben binnenkort zelf ook toe aan een 240d beurt incl riem enz.
Aangezien ik van Hechtel ben, en jij van Genk => waar heb je de werken laten uitvoeren als ik vragen mag?

Groot onderhoud incl alle filters doe ik zelf voor ... 81euro!
;o)
Aan de distrie-riem/kleppen enz. begin ik niet zelf, dat wil ik laten doen...

Groetjes,
Dieter
mYst
3rd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
Locatie: Genk

wel...

goeie maten van mij (broers) uit hasselt werken aan auto's na hun uren. de hoofdmecanicien, zal ik maar zeggen is al 25 jaar mecanicien

heeft oa bij volvo gewerkt, maar ook jaren bij mercedes, zelfs voor de (veel) exclusievere merken. kortom, ene die z'n job echt wel kent.

stuur me evt. een PM met de nodige gegevens, dan kan ik wel 'ns effe informeren als je wil :)
dieterwieter
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 29.11.2007 - 09:46
Locatie: hechtel

Hoi!

Aan mYst:
Bedankt voor je antwoord ; als het zover is (nog 'n 13d km) dan weet ik je te vinden! ::lol:

Aan de anderen:
De uurlonen bij de officiële Volvo dealer zijn idd soms meer "premium" dan de modellen zelf... :crazyeyes:
Maar ja, soms kom je d'r niet onderuit, maar toch liever zo weinig mogelijk...!

Btw, iemand ervaring voor motor/boîte-herstellingen/onderhoud bij de Renault-dealer? De uurtarieven liggen d'r wel aanzienlijk lager lijkt me...
Missch een (beter) alternatief?

Groetjes,
Dieter
sibi
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02.05.2005 - 18:32
Locatie: Zonhoven, Limburg, België
Contacteer:

Voor de Vlaamse Limburgers onder ons:

Ikzelf doe de mijne altijd binnen bij EM Motors in Paal: http://www.emmotors.be/ .
Het uurloon bedraagt er € 30 excl. BTW.

Bij 248.000 km heb ik er de distributieriem, spanrollen en multi-V-riem laten vervangen voor € 354. In de prijs zit ook nog wat versnellingsbakolie en een wieluitlijning.
Geen verkeerde prijs, lijkt me.

Dan heb ik bij 255.000 km daar ook het volgende laten doen voor € 345: vervanging van een scheurende ashoes bij de versnellingsbak (onderdeel kost al een € 80 excl.), vervanging van de schakelbusjes, achterlichten terug waterdicht maken, demontage van een carkit én een klein onderhoud.
Ook niet zo'n verkeerde prijs, me dunkt.

Nu alleen nog hopen dat er buiten het regulier onderhoud geen kosten meer komen, en Volvo-rijden is op die manier nog best goedkoop te noemen. :P
Alleen vrees ik voor de schokdempers en de uitlaatlijn in de nabije toekomst. Het zijn nog altijd de eerste exemplaren die eronder zitten, dus daar gaat ook wat slijt op zitten, ongetwijfeld.

Volvo-stealers zijn me al ff te duur gebleken (laatste keer was € 180 voor een vervanging van het thermostaatelement... ja hallo :shock: ).
En aan die kilometerstanden komt het toch zo nauw allemaal niet meer.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

voor een 240000km beurt moet je rekenen op ongeveer 1000 euro excl kleppen stellen,dan komt er ongeveer 350 euro bij.
deze beurt is incl het vervangen van de distributieriem.ex kleppen stellen .
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Ik wil hier even op in haken voor info & advies.

Bij mij gaat het om een V40 1.9 TD uit 1997. De eerste keer is de riem vervangen bij 127.353 km. Net daarvoor (+/- 115.000 km) is er nieuwe nokkenas in geplaats (wegens een ingesleten klep/te weinig smering). De vraag was toen al of de kleppen nog gesteld konden worden. Dat kon gelukkig nog wel (net genoeg marge). Nu ben ik bij 217.000 km en als ik het goed heb moet de distributieriem binnenkort weer vernieuwd. Daarnaast las ik in een ander topic hier dat als de boel toch ´open licht´ je beter ook de koppakking kunt vervangen bij een olielaagje in/op je koelvloestof reservoir. Al met al best wel wat kosten denk ik - 1350 ex BTW las ik hierboven al. Daarom vraag ik me af of het nog kan & het waard is. De auto bevalt goed en ik zou niet direct iets anders willen.

(Ik zou het ook best zelf willen doen, maar daar heb ik te weinig verstand van, of is er iemand die zou willen helpen? )
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”