Voor de Vlaamse Limburgers onder ons:
Ikzelf doe de mijne altijd binnen bij EM Motors in Paal:
http://www.emmotors.be/ .
Het uurloon bedraagt er € 30 excl. BTW.
Bij 248.000 km heb ik er de distributieriem, spanrollen en multi-V-riem laten vervangen voor € 354. In de prijs zit ook nog wat versnellingsbakolie en een wieluitlijning.
Geen verkeerde prijs, lijkt me.
Dan heb ik bij 255.000 km daar ook het volgende laten doen voor € 345: vervanging van een scheurende ashoes bij de versnellingsbak (onderdeel kost al een € 80 excl.), vervanging van de schakelbusjes, achterlichten terug waterdicht maken, demontage van een carkit én een klein onderhoud.
Ook niet zo'n verkeerde prijs, me dunkt.
Nu alleen nog hopen dat er buiten het regulier onderhoud geen kosten meer komen, en Volvo-rijden is op die manier nog best goedkoop te noemen.
Alleen vrees ik voor de schokdempers en de uitlaatlijn in de nabije toekomst. Het zijn nog altijd de eerste exemplaren die eronder zitten, dus daar gaat ook wat slijt op zitten, ongetwijfeld.
Volvo-stealers zijn me al ff te duur gebleken (laatste keer was € 180 voor een vervanging van het thermostaatelement... ja hallo :shock: ).
En aan die kilometerstanden komt het toch zo nauw allemaal niet meer.