Vanmorgen deed ik de standkachel aan en na een minuut ging hij vanzelf weer uit. Dat was dus ouderwets krabben
De dealer heeft de auto uitgelezen en er was geen foutmelding. Dat kan natuurlijk omdat inmiddels de auto warm was door de rit naar de dealer. Ook bij een test bleef de kachel gewoon aan.
Morgenochtend maar weer eens proberen hoe het dan gaat. Maar heeft iemand dit probleem als eens aan de hand gehad?
heb nog nooit problemen gehad. Laatst met iemand van webasto staan praten. De enige problemen waar hij wel eens tegen aanliep waren electrische dingen.
Ik ben er eens voor gaan zitten. In de koude auto :oops: Deur dicht, contact afblijven. Ring op de linker schakelhandel 1 stapje draaien en dan op het knopje drukken. Standkachel zegt AAN. En inderdaad, in het vooronder begint iets te brommen. Even later gaat er achter in de auto iets tikken-ratelen. Vervolgens hoor je allerlei kleppen sluiten en-of openen en komt er een luchtstroom op gang.
Na een minuut gaat het dashboard op zwart maar de kachel blijft brommen. Dat lijkt me dus in orde.
Ik doe de deur open om uit te stappen en Hopla, de kachel gaat uit en de indicator springt op UIT.
Deur weer dicht en geprobeerd de kachel weer aan te zetten maar dat lukt nu niet meer. Deur op slot en weer open en weer geprobeerd de kachel te starten.... niks, naks, noppes.
Wie het weet mag het zeggen. :shock:
Ik ga nu misschien iets heel stoms neerschrijven :oops: :oops:
Bij sommige diesels begint het voorgloeien bij het openen van het bestuurders-portier. Dit is dan namelijk gekoppeld aan de binnenverlichting. Ik weet niet of dat bij Volvo ook zo is.
Maar omdat jij speciaal noemde dat hij stopte nadat je de deur weer had geopend, dacht ik dat daar dan misschien een verkeerd contact of iets dergelijks in kan zitten ???
Zou kunnen maar het lijkt me sterk. Dan zou hij elke keer gaan gloeien als je de deur open doet. Nee, ik denk dat dat gloeien pas begint als je de sleutel omdraait.
Het wachten is op de Volvo monteurs onder ons :shock:
SDie zouden het toch moeten weten, of op z'n minsten kúnnen opzoeken :twisted:
maak stand kachel ff open kan zijn dat het ventilatortje van de as is gelopen waardoor je geen weveling in de motor hebt en deze eigenlijk gewoon verzuipt bij diesel circulatie motortje voor de koelvloeistof stopt er ook wel vaker mee.