"emissie service vereist", s80 t6

Plaats reactie
Frankdus
Starter
Contacteer:

Hallo,

Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een s80 t6 en na een dagje gereden te hebben waarbij ik zo af en toe hem vanaf stilstand goed op zijn staart trapte ging het emissie lampje branden en kreeg ik de melding "emissie service vereist".
Weet iemand een garage in Amsterdam die dit voor mij kan oplossen zonder dat ik Volvo met onnodige onderzoekskosten etc nog rijker zal maken?
En weet iemand wat dit lampje precies betekent en wat er aan te doen is?

Vriendelijke groet,

Frank

Volvo s80 t6 1999
158000km
Frankdus
Starter
Contacteer:

Niemand?
Nog iets ter aanvulling:
De auto schokt ook een klein beetje als je heel erg zacht rijdt (5 km/p/uur) of stil staat en de rem niet stevig intrapt.....
ronald s80t6
Starter

Ronald S80 T6 300 k. Probleem heb ik ook gehad let wel gehad. Heel veel onderdelen vervangen, geen oplossing tot ik op een buitelandse site de volgende oplossing tegenkwam.
Met de stoom reiniger, met ontvetter, de achterzijde van het blok reinigen. er komt namelijk vuil op lamda sensor.
kookpunt
1st Gear member

of zoals bij mij bij soortgelijke storing de accu vervangen.
Ze hebben alles vervangen, lambdasondes, luchtmassa meter, brandstofklep, abs computer, hoofdcomputer et., maar niet de accu
Henny54
1st Gear member

Ik had het ook, 3 keer laten uitlezen door een niet volvo dealer, maar bij de 4e keer door een dealer bleek één bougie de oorzaak te zijn. Daarna geen last meer gehad. Loopt weer perfect rond.

Groeten FRITS. ( Henny ).
Rivano
1st Gear member

Het kan dus aan meerdere dingen liggen...

Ik heb zelf een S80 2.4 AUT LPG uit 2001 en vanmiddag zag ik ook dit bericht in mijn dashbord verschijnen. Ik hoop dat het aan de accu ligt, aangezien deze niet meer goed oplaadt en vaak een te lage spanning heeft. Wel heb ik gemerkt dat de auto af en toe moeilijk start, en dat ik de sleutel wat langer op de startstand moet houden. Misschien kan dit komen omdat het gasklephuis ook vervangen moet worden... ?
Gast

Rivano schreef:Het kan dus aan meerdere dingen liggen...

Ik heb zelf een S80 2.4 AUT LPG uit 2001 en vanmiddag zag ik ook dit bericht in mijn dashbord verschijnen. Ik hoop dat het aan de accu ligt, aangezien deze niet meer goed oplaadt en vaak een te lage spanning heeft. Wel heb ik gemerkt dat de auto af en toe moeilijk start, en dat ik de sleutel wat langer op de startstand moet houden. Misschien kan dit komen omdat het gasklephuis ook vervangen moet worden... ?
Of kleppen stellen?
Plaats reactie

Terug naar “S80”