Dag beste Volvorijders,
Ik heb vorig jaar juni een 460 td van 1995 in nagenoeg perfecte staat gekocht voor nog flink wat euros.
Nu heb ik zware problemen met de remmen en een kleiner probleem met de ophanging.
1. achter rechts lekt er remvloeistof uit de trommel
2. voor links nieuwe 'rubbers' nodig aan de ophangingsdriehoek
Voor de remmen achter moet ik de gehele kit achter aankopen en ook de remblokken en schijven vooraan zijn aan vervanging toe.
Die driehoek links voor moet geheel vervangen of alleszins spoedig de rubberen tussenstukken die je daar aantreft.
Ik vroeg me af of al deze kosten [totaal 800 euro] nog interessant zijn voor deze wagen - is er iemand die raad en/of eventueel bijstand ter oplossing met 2dehands onderdelen ?
Ik hou veel van deze wagen en rijd/reed er doodgraag mee...lijkt me voor de rest ook nog in prima staat [geen spatje roest] en zou graag een goedkopere oplossing dan wat garage biedt vinden.
ter info : het gaat dus om een metaalgroene 460 td/1995/220000 km/airco/cetus/halfleder interieur/...
Alle raad/hulp en info is welkom - dringende oproep/zit zonder auto...
Bedankt bij voorbaat!
graag raad rond herstelling 460 td - 1995
-
- 2nd Gear member
Remmen achter is een nieuwe remcilinder, zou niet veel moeten kosten (max 120 euro denk ik inc montage)
Rubbers voor kan je nog even mee wachten, tenzij voor de apk uiteraard.
Maar eigenlijk zijn dit gewoon slijtage onderdelen en hoort het bij het onderhoud van een auto. Als er met de rest van de auto weinig mis is (koppeling, bak distibutie enz) dan gewoon vervangen en rijden.
Waar vind je voor het geld van de reparatie (800 is wel veel) een vergelijkbare auto die geen onderhoud nodig heeft.
Rubbers voor kan je nog even mee wachten, tenzij voor de apk uiteraard.
Maar eigenlijk zijn dit gewoon slijtage onderdelen en hoort het bij het onderhoud van een auto. Als er met de rest van de auto weinig mis is (koppeling, bak distibutie enz) dan gewoon vervangen en rijden.
Waar vind je voor het geld van de reparatie (800 is wel veel) een vergelijkbare auto die geen onderhoud nodig heeft.
- RaZoR
- 1st Gear member
Bedankt voor je uitleg Philippe !
Ik heb intussen iemand die me al de 2 schoenen en pompjes achteraan vervangt voor net geen 200 euro zo is het meest dringende alweer verholpen.
en - ja nu ik er eigenlijk bij nadenk:
Soms lijkt het alsof de koppeling wat doorslipt - net alsof je toeren/min. te vlot klimmen in verhouding met de km/u.
Niet in de mate dat ie opeens in het rood staat maar wel dat ik zeker ben dat deze wat doorslipt.
Betekend dit ook grote kosten of wat is er hiermee denken jullie?
Ik heb intussen iemand die me al de 2 schoenen en pompjes achteraan vervangt voor net geen 200 euro zo is het meest dringende alweer verholpen.
en - ja nu ik er eigenlijk bij nadenk:
Soms lijkt het alsof de koppeling wat doorslipt - net alsof je toeren/min. te vlot klimmen in verhouding met de km/u.
Niet in de mate dat ie opeens in het rood staat maar wel dat ik zeker ben dat deze wat doorslipt.
Betekend dit ook grote kosten of wat is er hiermee denken jullie?
-
- 5th Gear member
het kunnen grote kosten zijn.... versnellingsbak loshalen van motor en dan de delen vervangen, maar wie weet valt het mee en is het niet zoveel werk.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014