Heb bij het monteren van de parrot 3100 blijkbaar iets geraakt bij de ventilatieroosters. De linkse gaat nl niet meer dicht.
Kan er wel van onderaf bij, maar wil graag wat meer zicht om te zien hoe ik hem evt kan repareren.
Hoe kom je daar bij? Ik heb het over de 2 middelste roosters boven de radio.
Iemand een tip?
hoe kom ik bij de ventilatieroosters?
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
In de Haynes Manual (Centre Vents Removal) hier, staat dat je met een schroevendraaier die roostertjes er voorzichting mee moet uit het dashboard prutsen. Tip van Haynes; doe iets om de schroevendraaier of rooster zodat je krassen en beschadiging kan voorkomen.
Maw zeer voorzichtig lospeuteren. ( Er zou volgens Haynes ook in sommige modellen eventueel een kabeltje aan kunnen zitten dat je dan kan afkoppelen.) Misschien nog iemand met praktijkervaring in het verwijderen van deze roostertjes?
S6
Maw zeer voorzichtig lospeuteren. ( Er zou volgens Haynes ook in sommige modellen eventueel een kabeltje aan kunnen zitten dat je dan kan afkoppelen.) Misschien nog iemand met praktijkervaring in het verwijderen van deze roostertjes?
S6
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb ze wel eens verwijderd. Het is zeker niet makkelijk en kan je een kapot rooster opleveren. Ik heb wel eens plaatjes gepost hierover op het forum. Je moet idd een soort van lipje naar beneden duwen, maar je komt er slecht bij.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Dit is wat er in vadis te vinden is, en lijkt het gewoon geklikt te zitten oh en moet je wel weten wat een tochtstrip gereedschap is 
Middelste blaasmond dashboard, vervangen
De middelste blaasmond verwijderen
Plaats een tochtstripgereedschap tussen het paneel en het dashboard aan de korte zijde van de blaasmond.
Haal de pallen los die het dichtst bij het tochtstripgereedschap staan. Wrik tegelijkertijd de blaasmond los.
Ontkoppel de connector van het waarschuwingsknipperlicht.
De middelste blaasmond bevestigen
Sluit de connector van het waarschuwingsknipperlicht aan.
Druk het paneel op zijn plaats.

Middelste blaasmond dashboard, vervangen
De middelste blaasmond verwijderen
Plaats een tochtstripgereedschap tussen het paneel en het dashboard aan de korte zijde van de blaasmond.
Haal de pallen los die het dichtst bij het tochtstripgereedschap staan. Wrik tegelijkertijd de blaasmond los.
Ontkoppel de connector van het waarschuwingsknipperlicht.
De middelste blaasmond bevestigen
Sluit de connector van het waarschuwingsknipperlicht aan.
Druk het paneel op zijn plaats.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Eenvoudiger is het om je speakergril te verwijderen.
(die heb je zo los).
Wat je waarschijnlijk los hebt gestoten is het heveltje wat met een bal-connectie vast zit aan het draai-wiel van je ventilatie rooster.
Dit kun je vanaf boven (dus via de speakergril) weer aandrukken.
Trouwens, zelfs al heb je RTI, dan nog is het eenvoudiger om er vanaf boven bij te komen dan de hele blaasmond te verwijderen. Kans is erg groot dat (uitdroging) de klemmetjes niet meer vast komen na het verwijderen...
(die heb je zo los).
Wat je waarschijnlijk los hebt gestoten is het heveltje wat met een bal-connectie vast zit aan het draai-wiel van je ventilatie rooster.
Dit kun je vanaf boven (dus via de speakergril) weer aandrukken.
Trouwens, zelfs al heb je RTI, dan nog is het eenvoudiger om er vanaf boven bij te komen dan de hele blaasmond te verwijderen. Kans is erg groot dat (uitdroging) de klemmetjes niet meer vast komen na het verwijderen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zoals Volvotech het beschrijft ben ik destijds ook begnnen. Idd goed uitkijken dat je je dashboard niet beschadigd. Alleen ik kwam zo niet verder.
Het problem was idd dat één van de stangetjes van het rooster los lag waardoor ze eigenlijk allemaal los lagen.
Het is mij gelukt, op de bovenste manier. Met een beetje wrikken en duwen op de vier (acht) punten.
Toen ik het deed was de wagen vijf jaar oud en alles was nog mooi elastisch.
Succes!
Het problem was idd dat één van de stangetjes van het rooster los lag waardoor ze eigenlijk allemaal los lagen.
Het is mij gelukt, op de bovenste manier. Met een beetje wrikken en duwen op de vier (acht) punten.
Toen ik het deed was de wagen vijf jaar oud en alles was nog mooi elastisch.
Succes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Een geluk: heb geen centerspeaker.
Ga eerst de manier van Volvotech proberen en anders de bovenste.
Hoop dat die van Volvotech lukt, mijn Parrot zit nl op dat deel geplakt net naast het ventilatierooster. En als ik die los moet halen, blijft hij niet meer plakken vrees ik.
Ga eerst de manier van Volvotech proberen en anders de bovenste.
Hoop dat die van Volvotech lukt, mijn Parrot zit nl op dat deel geplakt net naast het ventilatierooster. En als ik die los moet halen, blijft hij niet meer plakken vrees ik.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Even oud topic uit de motteballen halen, maar had eerder geen tijd.
Ben via de centerspeaker geslaagd, het was inderdaad een pal die losgeschoten was. Haalde alleen eerst het gaas los en toen pas de kap die er onder zit. En probeer dan dat gaas maar weer eens netjes terug te krijgen! Maar ook dat is me gelukt. Bedankt voor de tips!
Ben via de centerspeaker geslaagd, het was inderdaad een pal die losgeschoten was. Haalde alleen eerst het gaas los en toen pas de kap die er onder zit. En probeer dan dat gaas maar weer eens netjes terug te krijgen! Maar ook dat is me gelukt. Bedankt voor de tips!
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009