Inbouw GPS Tracker(vragen)

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Sathumax
2nd Gear member

Hello
ik heb een gps track systeem gekocht voor mijn S60.
Maar nu heb ik wat vragen hierover.
Ik wil hem aansluiten aan mijn batterij en benzinetoevoer........kabels.
Mocht auto gestolen worden kan ik op afstand stroom(12v accu) toevoer uitzetten of blokeren, en of benzinetoevoer blokeren uitzetten.
Maar nou weet ik niet hoe ik die kabels kan vinden of anders gezegd hoe ik het moet aansluiten of waarop aansluiten.
Er zit een GPS/GSM kastje bij daar sluit ik alle kabels op aan,GPS antenne,GSM antenne en de rest.
Maar hoe vindt ik die kabels voor stroom of accu?
Wat is jullie advies trouwens, binnen inbouwen of onder de motorkap?
Mag geen water bijkoem, hoe en wat?
steven460
5th Gear member
Contacteer:

onder de achterbank zit een/de stekker naar de pomp. Andere optie is de kabelboom van de relaiskast aanpassen.

Echter een bug/uitval van het gps track systeem kan dan vervelend zijn voor de gene die het zelf ingebouwd heeft :)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Sathumax
2nd Gear member

steven460 schreef:onder de achterbank zit een/de stekker naar de pomp. Andere optie is de kabelboom van de relaiskast aanpassen.

Echter een bug/uitval van het gps track systeem kan dan vervelend zijn voor de gene die het zelf ingebouwd heeft :)
Enige is reseten van de gps tracker unit,bij problemen.
tja, op welke manier aanpassen?
iemand schema of iets?
C 30 T5
4th Gear member

Volgens de richtlijnen van SCM mag een voertuigvolgsysteem op geen enkele wijze zichtbaar zijn in de auto, dus op een verantwoorde verborgen plaats zoeken in de auto en aansluiten. Altijd in het intrieur plaatsen, dit ivm met vocht en moeilijk te berijken bij evt diefstal.

Verder is het niet verstandig om hier daarvoor een schema te vragen over hoe je het moet aansluiten en waar je het wil plaatsen. Dit is een openbaar forum en "iedereen" kan meelezen :shock:

Meestal is het niet zo erg moeilijk +30 en +15 en -31 deze zijn handig te vinden in je auto.

TIP: voor je begint even de min-pool van de accu losnemen !
steven460
5th Gear member
Contacteer:

En contact op stand 2 zetten voor het accu pooltje er weer op gaat.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Sathumax
2nd Gear member

Even nog terugkomen op installatie verhaal.
Wat raden jullie aan, rechstreeks op accu aansluiten of via cigaretenaansluiting of elders aan 12v (constante voeding of niet) dit ivm: leeglopen accu (mischien je weet maar nooit)
In die gpstracert unit zit een batterij,die 10uur zonder stroom werkt.
Wat is wijsheid. zo af en toe bijladen of constant?
C 30 T5
4th Gear member

Een draad MOET aan de accu en een Draad MOET op contact. Dit ivm met de werking van het geheel, als er op contact geen spanning staat en de auto beweegt belt het systeem automatiesch de alarm centrale. Dit omdat normaal gesproken de auto altijd beweegt als het contact aan is.

Dat de batterij 10 uur de gpstracer op stroom houd is er alleen voor als de dieven de accupool loskoppelen, in de hoop dat deze niet meer te achterhalen is. Een goed systeem voldoet aan de eis dat er maar minimale stroom gevraagd wordt in de werkingsstand. Normaal moet 2-3 weken geen probleem zijn met een goede accu.

De sigarettenaansteker is een goed optie om het contact aan te sluiten wel even rekening mee houden dat deze weg valt met het starten van de auto, bij sommige systemen moet hier spanning op blijven staan met starten, dus even de inbouwinstruktie lezen

Succes !
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”