achterlichten

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
luuk-jan
Starter

hallo beste forumgebruikers.

ik heb een vraag.
zijn de achterlichten van alle volvo 480ers vastgekit?

ik wil ze er uit halen maar de kappen zitten muurvast of doe ik iets fout?
ik heb de lampen unit er uitgehaald en de moeren van(wat ik denk) de kappen er af gedraait maar toch nog muurvast!
heeft iemand nog tips ik weet het anders ook niet meer
sjoerdb
5th Gear member

kan idd wezen dat ze gekit zitten aangezien het een groot lekverhaal kan zijn rondom de lichten
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Iroll
6th Gear member

Als de achterlichten gekit zijn met uithardende kit/siliconen tegen het inwateren, dan krijg je ze waarschijnlijk niet heel verwijderd. Het kunststof wordt hard en broos door ouderdom, je breekt er maar zo een stuk vanaf. Je kan het proberen door met een dun mesje de kit los te snijden. Als je geluk hebt hou je ze heel, nieuwe kosten nl zo'n €150 per kant! En als je ze opnieuw dichtkit gebruik dan niet uithardende carrosserie kit, dan zijn ze tenminste weer te verwijderen. iig geen (badkamer)siliconenkit gebruiken die uithard met azijn/mierenzuur, dat vreet aan het plaatstaal. Het is te herkennen aan de scherpe zure lucht tijdens het uitharden.
480DenniS
2nd Gear member

Kan alleen maar hiermee instemmen, twee weken m'n eigen achterlichten vervangen, zaten ook vastgekit.

Ik heb er gelijk wel nieuwe ingezet, dus dat ze scheurden en afbraken was geen probleem.

M'n nieuwe achterlichten idd niet vastgezet met siliconenkit, maar met "dakdekkerskit". Werkt goed en hard niet uit. Nu geen zwembad meer in m'n auto :D
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
luuk-jan
Starter

hey daar

bedankt voor de tips.
heb andere achterlichten gevonden via marktplaats en die zitten ook vast.
neem wel een haakseslijper mee om het achterste gedeelte er uit te slijpen en voorzichtig de kit los te weken.
in ieder geval bedankt voor de tips
RobsterS70R
5th Gear member

Hoi Luuk-jan,

Gewoon flink snijden :) Net zo lang tot je er door bent. Ik heb het hier gedaan met een vrij lang mes, zodat ik ze er achterlangs los kon snijden. Er zit nu een nieuwe laag kit achter de nieuwe lichten die flexibel blijft :)

Enne, nieuwen zijn inderdaad rond de € 150,-. Hier €188,- incl btw. Gelukkig heb ik een setje in nieuwstaat kunnen bemachtigen! (voor een aanzienlijk lager bedrag)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
luuk-jan
Starter

ja ze zijn er uit.
morgen de andere achterlampen ophalen, monteren en ik kan eindelijk rijden.
Ik heb ook de instap strippen die ik 4 jaar geleden van ronald heb gekocht weer gevonden en gemonteerd.

de auto heeft 4 jaar lang op klossen in een loods gestaan en toch was het starten en lopen.
rij nu in een daihatsu cuore en ben nu wel toe aan een auto in plaats van een vervoersmiddel!

bedankt nogmaals voor de tips
Plaats reactie

Terug naar “De 480”