Wie heeft er ervaring met het vervangen van klepseals? Ik heb contact gehad met WIM op dit forum via pm en hij gaf als indicatie dat dit nodig is bij mijn volvo 2.0i uit 95. Bougies slaan om de paar dagen vet en er zit zwarte aanslag op. Gevolg is dat de auto op 3 cilinders gaat lopen. Als het nou om de paar maanden was oke... maar om de paar dagen is gewoon vervelend. Tevens wil ik dan gelijk de dis. riem en v-snaar vervangen... En de pakkingen laten nalopen. Wie kan of wil dit doen en wat vraagt men ervoor buiten de onderdelen om. Een garage is mij sowieso veels te duur en ik heb er slecht ervaringen mee. De laatste keer hadden ze alle slangen schoongemaakt, bougiekabels vervangen etc. daardoor loopt de motor stationair prima, maar het vet slaan is er niet mee verholpen terwijl ik dat had gevraagd. Kleppen stellen kon niet volgens de garage want het waren hydraulische kleppen terwijl dat helemaal niet in een volvo 460 zit volgens RAMON&RAMON en de kleppen moeten gewoon stelbaar zijn.
Ondertussen vangt de garage wel veel geld met dat achterlijk hoge uurloon en schiet ik er verder totaal niets mee op.
Ik zit echt met mijn handen in het haar en overweeg mijn auto te verkopen, want het is ontzettend vervelend en elke week een x-aantal bougies halen kost mij op de lange termijn veel meer geld.
Ik woon overigens in Ede.
Monteur gezocht
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Plaats de volgende keer, als tijdelijke oplossing, een graad hetere bougies. Die slaan wat minder snel vet. En eventueel wat dikkere motorolie erin doen totdat je het probleem hebt opgelost, die loopt wat minder snel langs de klepseals. De kleppen kunnen inderdaad gesteld worden, heb je wel speciaal klepstel gereedschap en shims voor nodig.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20
Bougies met extra vonktraject
////Zone waar veel kans op roetvorming bestaat
Bij NGK bougies met extra vonktraject springt bij sterke roetvorming de ontstekingsspanning eerst via de isolatorpunt af, vormt dan een ontstekingsvonk en springt dan over op de plaats waar de bougiebehuizing zich dicht bij de isolatorpunt bevindt (1). Het brandstof-luchtmengsel ontbrandt optimaal, de motor start onmiddellijk.
Nadat de zelfreinigingstemperatuur (>450°C) aan de isolatorpunt bereikt is, worden de verbrandingsresten verwijderd en de ontbranding vindt weer normaal tussen de midden- en de massa-elektrode plaats (2). \\\\\\\\\
Stond op de NGK site
Zijn deze wel geschikt voor volvo?
Maargoed ik ben dus op zoek naar een monteur
////Zone waar veel kans op roetvorming bestaat
Bij NGK bougies met extra vonktraject springt bij sterke roetvorming de ontstekingsspanning eerst via de isolatorpunt af, vormt dan een ontstekingsvonk en springt dan over op de plaats waar de bougiebehuizing zich dicht bij de isolatorpunt bevindt (1). Het brandstof-luchtmengsel ontbrandt optimaal, de motor start onmiddellijk.
Nadat de zelfreinigingstemperatuur (>450°C) aan de isolatorpunt bereikt is, worden de verbrandingsresten verwijderd en de ontbranding vindt weer normaal tussen de midden- en de massa-elektrode plaats (2). \\\\\\\\\
Stond op de NGK site
Zijn deze wel geschikt voor volvo?
Maargoed ik ben dus op zoek naar een monteur
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22.10.2007 - 11:10
- Locatie: Huissen
Weet niet waar je vandaan komt?
Kan je eventueel wel helpen.
Groeten Bastiaan
Kan je eventueel wel helpen.
Groeten Bastiaan
Volvo V40 2.0T
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22.10.2007 - 11:10
- Locatie: Huissen
aha niet gezien...
Ik woon in huissen dus niet zo ver (ligt naast arnhem)
Ik woon in huissen dus niet zo ver (ligt naast arnhem)
Volvo V40 2.0T
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk je carterventilatie eens na of die niet verstopt zit, dat kan ook een oorzaak zijn. Rechtsvoor onderaan op het blok zit een ronde pot met isolatieschuim erom heen. Haal de slangen daarvan eens los en kijk of ze verstopt zitten met sludge. Laat de slang naar het inlaatspruitstuk los van de pot, dop hem af en ga zo eens rijden en kijk of dat het probleem verbetert. Kijk ook eens in het gasklephuis of dat erg vet is van binnen. Haal daarvoor de grote slang los die vanaf het luchtfilter komt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20
Ja de auto is al 2 weken geleden nagelopen alle slangen en bougies kabels vervangen en schoongemaakt... dus het zijn of de klepseals of de zuigerveren... Hij gebruikt ook olie... en de bougies heb ik nu al de afgelopen 3 dagen elke dag 2x moeten vervangen, terwijl ik 30 km op een dag rijd... ze zijn nat of vettig.. en er zitkoolaanslag op.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20
Bastiaan.. Heb je er ervaring mee, gezien je leeftijd;) Distr. riem , vsnaar, klepseals event. zuigerveren.. hoogswaarschijnlijk wel... Kleppen daarna stellen... Mijn garage zei dat het beter is om er een andere motor in te doen, een die al gereviseerd is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Kleppenseals en zuigerveren vervangen is allebij veel werk, dus of je moet iemand hebben die het voor weinig wilt doen want de kosten van het uurloon om dat uit te laten voeren is hoog. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel een gereviseerde motor moet kosten en die er in laten zetten. Dit zal ook wel niet goedkoop zijn.
Kijk eerst maar eens of je het kan laten doen voor een prikkie, daarna kan je kijken wat duurder is ,onderdelen of een nieuwe motor.
Of een andere volvo kopen.
Kijk eerst maar eens of je het kan laten doen voor een prikkie, daarna kan je kijken wat duurder is ,onderdelen of een nieuwe motor.
Of een andere volvo kopen.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986