
Scheurtje in turbo, hoe ernstig is dit?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Onlangs een scheurtje geconstateerd in de flens van de turbo. wanneer de motor draait komt er wel wat uitlaatgas uit, maar ik merk geen enorm drukverlies tijdens het rijden, de turbo blijft jagen. Uiteraard moet dit probleem verholpen worden. nu is mijn vraag hoe ernstig dit is, en wat eventuele oplossingsmogelijkheden zijn.


- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Beste,
wanneer ik jou was had ik Wouter Gerdes even gecontacteerd, hij heeft in Groningen een werkplaats waar hij 480's demonteerd, en waarschijnlijk ook wel een onderdeeltje voor jou heeft liggen!
Je kunt het ook dicht lassen, maar een "nieuwe" turbocompressor is altijd beter.
PM ff, dan stuur ik je de gegevens van Wouter ff (wanneer je interesse hebt)
Succes
wanneer ik jou was had ik Wouter Gerdes even gecontacteerd, hij heeft in Groningen een werkplaats waar hij 480's demonteerd, en waarschijnlijk ook wel een onderdeeltje voor jou heeft liggen!
Je kunt het ook dicht lassen, maar een "nieuwe" turbocompressor is altijd beter.
PM ff, dan stuur ik je de gegevens van Wouter ff (wanneer je interesse hebt)
Succes
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als ik het goed heb, moet officieel je uitlaattraject (waar de turbo dus ook deel van uitmaakt) van voor tot achter gasdicht zijn.
Voor de werking van je turbo scheelt het wel iets. Als de uitlaatgassen die je turbo ingeperst worden teveel ontsnappen, kan je turbo niet meer de maximale druk opbouwen.
Voor de werking van je turbo scheelt het wel iets. Als de uitlaatgassen die je turbo ingeperst worden teveel ontsnappen, kan je turbo niet meer de maximale druk opbouwen.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Niet dichtlassen, dat komt volgens mij toch los... ooit een turbo zien gloeien in het donker?
- Cruising 480
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
- Locatie: Hardinxveld (ZH)
Ik denk dat Wouter nog zat spullen daarvoor heeft, ik zou dus niet tobben.
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Een las houdt dat gewoon hoorVolvo_480_turbootje schreef:Niet dichtlassen, dat komt volgens mij toch los... ooit een turbo zien gloeien in het donker?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- magiq480turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 21:29
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
kijk of je ergens goedkoop een turbo kunt kopen, deze mag stuk zijn op het gevoelige schoepenrad gedeelte, je kan het uitlaatdeel wat bij jou gescheurd is, ervan losschroeven, let wel op dat je een turbo van het 2de type pakt, want er zijn 2 soorten turbo´s gebruikt, waar het uitlaat deel van veschilt,
succes,
groeten,
Ronald
succes,
groeten,
Ronald

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als je het last dan scheurt het wel snel daarna naast de las, het is gietijzer wat je gaat lassen, 2 verschillende materialen geven problemen. dus wil je een goeie oplossing zou ik gaan kijken voor een nieuwe of gereviseerde.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Lassen is geen probleem bij gietijzer...
Zo is het mij vertelt tijdens mijn lascursussen... dus het lijkt mij stug dat het dan niet zo blijkt te zijn? :oops:
Zo is het mij vertelt tijdens mijn lascursussen... dus het lijkt mij stug dat het dan niet zo blijkt te zijn? :oops:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het probleem is dat op die plek de snelle opwarming en afkoeling elke keer weer voor problemen zorgt. Ik heb het uitlaatspruitstuk van mijn P1800ES ook een keer laten lassen. Na het lassen moest hij heel langzaam afkoelen in een zandbak, heel gedoe en lang niet iedereen kan het. Maar de las hield het alsnog maar een week of 2 uit. Moest er alsnog een andere op zetten. Zou er nooit meer aan beginnen, veel extra kosten en werk gehad.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Okee, ik denk dat het het beste is om op zoek te gaan naar een defecte turbo van het 2e type, dan schroef ik het schoepengedeelte gewoon om. Dat is de economisch meest verantwoorde oplossing 
bedankt voor alle reacties

bedankt voor alle reacties
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Rij zelf een 440 uit 1995, ben al opzoek naar een andere turbo, maar waar zit het verschil tussen de 2 types turbo's. Heb namelijk een nieuwe gevonden en het is een Garrett T2 voor de volvo 400 serie. De Typenummers die erop staan zijn: 9031250(Volvo) XJR1588W(Garrett).
Ik kan zelf in mn vraagbaak geen typenummers terug vinden, weet iemand deze?
Alvast Bedankt!
Rij zelf een 440 uit 1995, ben al opzoek naar een andere turbo, maar waar zit het verschil tussen de 2 types turbo's. Heb namelijk een nieuwe gevonden en het is een Garrett T2 voor de volvo 400 serie. De Typenummers die erop staan zijn: 9031250(Volvo) XJR1588W(Garrett).
Ik kan zelf in mn vraagbaak geen typenummers terug vinden, weet iemand deze?
Alvast Bedankt!
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
In deze thread staan foto's van beide turbo's. De bovenste is de 1e serie en de 2e foto is de 2e serie. De turbo's zijn hetzelfde, het 1e type heeft een aansluiting op de uitlaat dat uit 2 gedeeltes bestaat, het nwe type, vanaf '91 heeft een aansluiting dat uit een geheel bestaat.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=14521
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=14521
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Ik vraag me af hoe jullie die turbo's kapot krijgen, hetgeen ik wel altijd voor heb dat de bouten van mijn turbo's zoek raken, hoe ik het telkens flik, geen idee, dat was bij mijn mazda turbodiesel indertijd, bij mijn 480...
Ik heb nog een motorblok met een turbo op, maar als ik dit lees ga ik die zeker als reserve houden!
Ik weet een volvoafbraak die misschien nog turbo's liggen heeft, nl Pauwels in Pepingen (België) 003225324914
Ik heb nog een motorblok met een turbo op, maar als ik dit lees ga ik die zeker als reserve houden!
Ik weet een volvoafbraak die misschien nog turbo's liggen heeft, nl Pauwels in Pepingen (België) 003225324914
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Tsja, ik vraag het me ook af, ik heb de auto net 3 maanden dus weet eigenlijk niet of ie al kapot was of dat ik hem kapot gereden heb.
Heb een 460 turbo gekocht om te slopen dus haal daar de turbo vanaf dus ben gelukkig gered nou..
Voor iedere andere die opzoek is naar een turbo: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123
Deze is in duitsland te koop, ik heb er geen baat meer bij maar iemand anders misschien wel, de verkoper wil ook naar Nederland verzenden heb ik al nagevraagd, wat de kosten zijn weet hij/zij nog niet.
Maar mocht de turbo voor die 390 euro verkocht worden dan is het wel een koopje aangezien hij bij Heuts een kleine 800 euro kost...
Dit is wel het 1e type turbo dus zonder bochtje
Groeten Eelco
Heb een 460 turbo gekocht om te slopen dus haal daar de turbo vanaf dus ben gelukkig gered nou..
Voor iedere andere die opzoek is naar een turbo: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123
Deze is in duitsland te koop, ik heb er geen baat meer bij maar iemand anders misschien wel, de verkoper wil ook naar Nederland verzenden heb ik al nagevraagd, wat de kosten zijn weet hij/zij nog niet.
Maar mocht de turbo voor die 390 euro verkocht worden dan is het wel een koopje aangezien hij bij Heuts een kleine 800 euro kost...
Dit is wel het 1e type turbo dus zonder bochtje
Groeten Eelco