controle lampje remmen brand soms even bij koud weer

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
JohanvZ
1st Gear member

Hallo, is dit een bekend item?, vorig jaar bleef 't controle lampje bij koude buitentemperaturen (+/- -5 graden) eenmalig ongeveer 5 minuten branden. Voor zover ik weet is er niks mis met het remvloeistof nivo en ik kan prima remmen. Afgelopen dagen (met Pasen) bleef dat lampje weer een paar minuten branden en ging vervolgens uit. Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn?
Bart Giesen
5th Gear member

Heel ver gezocht; Kan het niet zijn dat er sneeuw, pekel, of dat soort rommel op het ABS-wiel is gekomen, waardoor je een fout krijg?
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Slechte (oude) accu?
Bij mij stoorde dat op het lampje "Lambda-sonde".
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Ruud H.
1st Gear member

Dit heb ik ook gehad, mijn niveau van de remvloeistof was ook op peil. Ik heb begrepen van de monteur dat er een cilindertje met een rubbere ring zit. Die cilinder zorgt er voor de de vloeistof of naar je remmen gaan of naar (iets) met de koppeling gaat. Nieuwe cilinder geplaatst en het lampje ging niet meer branden.

Gr. Ruud
Volvo V40 1.8 1998
JohanvZ
1st Gear member

Dank voor jullie reaktie, vraagje aan Ruud, bleef jouw lampje continue branden? Er is nl inderdaad een slang die van de remcylinder naar de koppelingscilinder gaat. Twijfel nog omdat het lampje bij normale temperaturen meteen weer uit gaat na het starten.

Groeten Johan
groover
1st Gear member

heb ik ook gehad,bleek gewoon dat de blokken bijna aan vervanging toewaren.
hij remde verder prima.
en dat cilindertje inderdaad de slang wil weleens uitdrogen(onderop).
Ruud H.
1st Gear member

Johan,

het lampje brande niet altijd, er was eigelijk geen regelmaat in te vinden. De ééne keer brande hij wel een aantal seconden bij het remmen en de andere keer weer niet. Naar mijn mening had het met de remmen te maken, daarom was mijn éérste gedachten dat mijn remmen op waren en dat mijn remklauw en/of schijf vervangen moesten worden. De monteur kwam met de hierboven geschreven conclusie. Reparatie uitgevoerd (ongeveer €160,00) en de klachten waren weg.

Gr. Ruud
Volvo V40 1.8 1998
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”