Zoals in een ander topic al duidelijk moge zijn zijn we de nieuwe trotse bezitters van een Volvo V70 2.4T uit 2000.
Maar ik vind dat de ECC nogal vreemd doet: bij instelling op 22 graden aan beide kanten en de knop "auto" ingedrukt gaat hij bij een buitentemperatuur van 10 graden opeens gewoon keihard koude lucht blazen! Dat lijkt me toch niet helemaal normaal toch? Het enige dat er dan opzit is handmatig de ventilator op nul te draaien waarna het blazen stopt en de airco ook uit gaat (groen wordt rood)
Gr. Paul.
rare ECC in net aangeschafte V70 2.4T
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Nee, niet direkt na het starten.JJDD schreef:Direct na het starten?? Dan moet 'ie misschien nog even opwarmen? Of evt "ontdooistand" (symbooltje van vooruit) ingedrukt? Dan gaat 'ie ook los.
Ik heb dan b.v. de 2 knopjes ingedrukt voor de voorruit en de achterruit en na een paar km. doe ik die uit en druk op de knop "auto" (temp. instelling L/R staat dan op 22 graden) Eerst gaat het het dan prima maar na +/- 100 km gaat hij ineens keihard koude lucht blazen! Echt ijskoud, terwijl het buiten 10 graden is en hij toch echt binnen ingesteld is op 22 graden, en het dus bij lange na niet 22 graden is binnen, zelfs bij het instellen op 26 graden blijft hij keihard koude lucht blazen. Pas op de max stand in volledig rood wordt het na een 15-30 min een beetje warm maar hij blijft blaze...
Vreemd toch en niet kloppend lijkt me?
Gr. Paul.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Als de ECC op aut staat zal de ecc eerst de vooruit gaan ontwasemen, ookal is die niet aangeslagen. Dat doet ie gewoon bij een lage temperatuur.
Zodra er warmte beschikbaar komt uit de motor zal dit naar het passagierscompartiment geleid worden. Let maar eens op hoe vernuftigd het allemaal werkt. Maar toegegeven, hij blaast wel hard ja..
Zodra er warmte beschikbaar komt uit de motor zal dit naar het passagierscompartiment geleid worden. Let maar eens op hoe vernuftigd het allemaal werkt. Maar toegegeven, hij blaast wel hard ja..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Na 15-20 een beetje warm is niet goed, bij mij werd en wordt het na 2 minuten al warm in de auto.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Volgens mij doet 'ie dat alleen indien je op het speciaal daarvoor bestemde knopje drukt (misschien knopje die ook achteruit en speigels verwarmd? weet ik even niet meer). En dan gaat het ook echt los, fasten your seatbelts! dan inderdaad (eerst) koude lucht.hans anesthesie schreef:Als de ECC op aut staat zal de ecc eerst de vooruit gaan ontwasemen, ookal is die niet aangeslagen. Dat doet ie gewoon bij een lage temperatuur.
Warmer worden gaat zeker sneller, gelukkig, als alles goed is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Het gaat dus nog anders:hans anesthesie schreef:Na 15-20 een beetje warm is niet goed, bij mij werd en wordt het na 2 minuten al warm in de auto.
ik rij dus al een uurtje en zo'n 100 km en het was dan gewoon lekker, dus ik denk zo'n 22 graden ofzo, en dan ineens begint hij zomaar opeens koude lucht te blazen, kijhard en ijskoud! Ik weet niet om wat voor een reden...
Het is niet omdat ik net ben weggereden dus, of dat er iets is om te wasemen of iets anders, temp. buiten is de hele weg 10 graden en binnen dus de hele tijd zo'n 22, maar opeens zonder enige aanleiding begint hij dus met koude lucht (airco) te blazen: ik vind hier niets vernuftigs aan! Het is gewoon zwaar irritant en erg ONcomfortabel!!!
Lijkt mij gewoon een defect? Iets lijkt me niet in orde en dus kapot...
Gr. Paul.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het lijkt me dat de temp sensor defect of vuil is. Dat is het piepkleine roostertje in het airco paneel. Soms volstaat doorblazen met perslucht (wel voorzichtig er zit electronica achter. Anders moet de sensor zelf worden vervangen. Komt wel regelmatig voor bij de classic V70's en 850's. Of het een euvel is bij de nieuwere types weet ik niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
OK, zal eens kijken of er te zien valt of dat vies is.edraket schreef:Het lijkt me dat de temp sensor defect of vuil is. Dat is het piepkleine roostertje in het airco paneel. Soms volstaat doorblazen met perslucht (wel voorzichtig er zit electronica achter. Anders moet de sensor zelf worden vervangen. Komt wel regelmatig voor bij de classic V70's en 850's. Of het een euvel is bij de nieuwere types weet ik niet.
Gr. Paul.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 14:02
Hoi,
Ik heb het zelfde probleem bij mijn recent aangeschafte XC70. De EEC wordt alleen warm als ik hem max. instel. Iedere lagere instelling leidt tot koude lucht.
Weet je nu wat de oorzaak was?
Groeten,
Ik heb het zelfde probleem bij mijn recent aangeschafte XC70. De EEC wordt alleen warm als ik hem max. instel. Iedere lagere instelling leidt tot koude lucht.
Weet je nu wat de oorzaak was?
Groeten,
Henry
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Welkom Henry Willems,
Reeds voorgesteld in Even Voorstellen?....liefst met foto natuurlijk
Reeds voorgesteld in Even Voorstellen?....liefst met foto natuurlijk

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 14:02
waar kan ik dat vinden?
Henry
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Ik zou zeggen: laat de ECC even doormeten en inregelen bij de dealer! Duurt maar ca. 15 min. en meestal is het een kwestie van weer opnieuw inregelen.
In diverse onderwerpen op dit Forum is het wel eens langsgekomen.
In diverse onderwerpen op dit Forum is het wel eens langsgekomen.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Met een mooi woord ook wel kalibreren genoemd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Kijk eens op deze site is wel in het duits: http://www.miketdi.de/faq/80/be_p23.htmHet lijkt me dat de temp sensor defect of vuil is. Dat is het piepkleine roostertje in het airco paneel. Soms volstaat doorblazen met perslucht (wel voorzichtig er zit electronica achter. Anders moet de sensor zelf worden vervangen. Komt wel regelmatig voor bij de classic V70's en 850's. Of het een euvel is bij de nieuwere types weet ik niet.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Zooooo Erwin, gaan we moeilijke woorden gebruiken.....Oceanracer schreef:Met een mooi woord ook wel kalibreren genoemd.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Altijd handig voor de zoekfunctie. 
Het wordt ook wel eens (foutief) met een C geschreven, dus calibreren.

Het wordt ook wel eens (foutief) met een C geschreven, dus calibreren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 14:02
Dank u allen. Ik ga er mee aan de slag....
Henry
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
Volvo S60 2.4 D automaat 2003
Volvo Cross Country XC 70 2.4T Prestige automaat 2001
- V-enominaal-70
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 25.05.2008 - 15:00
Ik herkende dit probleem van PCH ook in mijn Volvo, daarna via de duitstalige beschrijving van Black 2.4T awd de ventilator schoon gemaakt. De beschrijving was niet perfect, zo met zweet op het voorhoofd en klamme handen aan de slag gegaan.
Na het schoonmaken de eerste proefrit gemaakt: het was en is nog steeds heeeeeerlijk van temparatuur.
Mocht er een behoefte zijn aan een gedetaileerde/gevoelsmatige aanvalsplan, dan hoor ik dat wel.
Na het schoonmaken de eerste proefrit gemaakt: het was en is nog steeds heeeeeerlijk van temparatuur.
Mocht er een behoefte zijn aan een gedetaileerde/gevoelsmatige aanvalsplan, dan hoor ik dat wel.
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)