Van de winter reed ik door gesmolten sneeuw en zo en steeds vaker ging het ABS/STC-lampje branden + melding.
Nu branden die waarschuwingslampjes permant. De dealer heeft de V70 nagekeken en zegt 'ABS-regelunit kaduuk; € 1.000,-'.
Ligt het werkelijk daaraan en/of is dit een draadbreuk zoals bij de 850-serie; waarbij solderen ook een oplossing is?
ABS/STC-lampje brandt steeds - dealer zegt ABS-regelunit
- TTT242
- 2nd Gear member
Geen idee, maar bij m'n vorige V70 Classic heb ik de ABS controller ook gedemonteerd en met hulp de soldeerpunten teruggezet. Zou goed kunnen dat het een gelijkaardig probleem is met die controllers van de N, hoewel ik nog weinig problemen gehoord heb daarover. Tja, je kan misschien gelijk bij de classic de controller demonteren en eens openen. ALs er een nieuwe moet komen heb je nog niets verloren he. Maar dan zou je natuurlijk wel moeten weten dat het probleem zich zeker in de controller zit. Als het mogelijk is om de controler te demonteren zodat de gewone remmen nog normaal functioneren ( zonder ABS-STC natuurlijk), dan zou ik eens een poging wagen. S6 en post je oplossing eens. Ik ben benieuwd. Het gaat toch om een V70N?
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Zit de centrale bout van het linker voorwiel wel goed vast?
Als het wel een draadbreuk is, zou ik toch even navragen bij iemand die deze dingen door soldeert.
Was meende ik een adres in Denhaag. Mischien dat iemand anders deze nog weet.
Anders één van de sloop, vallend onder het zelfde bouwjaar / chassisnr. groep.
Proberen kan altijd, er zijn vast wel slopers die mee willen werken (uitproberen).
Als het wel een draadbreuk is, zou ik toch even navragen bij iemand die deze dingen door soldeert.
Was meende ik een adres in Denhaag. Mischien dat iemand anders deze nog weet.
Anders één van de sloop, vallend onder het zelfde bouwjaar / chassisnr. groep.
Proberen kan altijd, er zijn vast wel slopers die mee willen werken (uitproberen).
- FelixB
- 2nd Gear member
Bedankt voor jullie hulp (heb intussen mijn profiel ook even aangepast).
Ik ken het probleem idd van de 850 (heb er 9 jaar in gereden, maar dit probleem niet gehad, wél over gelezen op het 850-forum).
Morgen ga ik even kijken of alles goed vastzit (vorig jaar begon hij ook met haperen, pas sinds een tijdje brand het waarschuwingslampje de hele tijd).
Ga ik meteen kijken of ik er eentje van de sloop monteer of die man in Den Haag contacteer om alles opnieuw te laten solderen.
Waar zit die ABS-regelunit eigenlijk?
Ik ken het probleem idd van de 850 (heb er 9 jaar in gereden, maar dit probleem niet gehad, wél over gelezen op het 850-forum).
Morgen ga ik even kijken of alles goed vastzit (vorig jaar begon hij ook met haperen, pas sinds een tijdje brand het waarschuwingslampje de hele tijd).
Ga ik meteen kijken of ik er eentje van de sloop monteer of die man in Den Haag contacteer om alles opnieuw te laten solderen.
Waar zit die ABS-regelunit eigenlijk?
V70n T5 bj 2000