Er is al een hele tijd sprake van een V90.
Volvo heeft al een aantal keer een proto van een v90 laten zien.
Heb nog wel ergens een autoweek liggen met een heel verhaal erover.
Dus denk wel dat Volvo er serieus over nadenkt.
Volvo V90???????
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
'T zou maar zo kunnen natuurlijk. Ik denk dat OOK Volvo een superklasse auto wil bouwen om de audi A8 e.d. de baas te blijven 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40427
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zou 't echt?
Volvo is toch nooit zo van de 'superauto's' geweest.
Gewoon goeie klasseauto's zonder te hoog testosterongehalte.
Volvo is toch nooit zo van de 'superauto's' geweest.
Gewoon goeie klasseauto's zonder te hoog testosterongehalte.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat trekt mij en vele anderen ook zo aan in Volvo. Alhoewel het wel degelijk een auto met uitstraling is en soms ook met een zeker testosterongehalte.
Nee gewoon een superauto waarin Volvo al haar technische knowhow en innovatieve snufjes kwijt kan.
Nee gewoon een superauto waarin Volvo al haar technische knowhow en innovatieve snufjes kwijt kan.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
Volvo is in het verleden ook altijd zelfstandig geweest en had daar het budget niet voor of durfde het risico niet aan om zoveel geld mis te lopen in een mislukt model.Ben schreef:Zou 't echt?
Volvo is toch nooit zo van de 'superauto's' geweest.
Gewoon goeie klasseauto's zonder te hoog testosterongehalte.
Nu is Volvo onder de hoede van Ford Het zou best eens kunnen dat ze daarom de stap nu wel wagen en een opvolger van de V90 in productie nemen/gaan ontwikkelen.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40427
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De van de ontwikkeling van een auto duurt altijd een aantal jaren. Er zal dus vast al vanalles op de tekentafel (of op de computer) staan. Het is dan aan de marketing guys en de financiële bazen om te beslissen wat er gebouwd gaat worden. Technisch kan alles.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34
ik denk zelf dat er best wel beheofte is aan een grotere wagen dan v70. . De 960 is gwoon een gewldige grote maar ook praktische auto. de xc90 vind ik geen optie. het is een mooie auto maar een echte suv. en volgens mij is er nog wel een luek marktsegment tussen de v70/cv70 en de xc 90.
als de xc90 bekijk bij de delaer is hij mooi maar is hij zoveel efficienter en dan cd xc70 ik betwijfel het.
ik ben een groot voorstander van de v90. en de concept car is een mooi voorbeeld ervan.
als de xc90 bekijk bij de delaer is hij mooi maar is hij zoveel efficienter en dan cd xc70 ik betwijfel het.
ik ben een groot voorstander van de v90. en de concept car is een mooi voorbeeld ervan.
een kritische maar blijde volvorijder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25.06.2005 - 13:20
- Locatie: Regio Rotterdam
Naar mijn weten komt er een nieuwe V70 die zich qua afmetingen rustig kan vergelijken met de A6 avant, 5-serie combi , e-klasse combi. Een station dus rond de 4.90m. Dit lijkt mij ook wel nodig, aangezien de huidige V70 qua ruimte onderdoet voor dit drietal.
Persoonlijk vind ik dat volvo (Ford) ook een beetje de traditie van 'grote' stations produceren moet doorzetten. De V70 wordt momenteel qua afmetingen door menig merk afgebluft.
Persoonlijk vind ik dat volvo (Ford) ook een beetje de traditie van 'grote' stations produceren moet doorzetten. De V70 wordt momenteel qua afmetingen door menig merk afgebluft.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20547
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Die conceptcar is natuurlijk een hele mooie stationwagon. En zou inderdaad een voorloper voor een V90 kunnen zijn. Ik zie echter nergens dat VOLVO plannen heeft om die V90 daadwerkelijk te maken.
Mijn ervaring met VOLVO is dat enkele jaren voordat een nieuw model uitkomt de plannen voor die productie uitlekken, maar dat er nog geen foto's van zijn. Zelfs geen computerfoto's.
Ik denk dat er op zich wel een markt zal zijn voor een nieuwe V90 maar dat VOLVO op dit moment geen plannen heeft.
Hoe mooi ik de conceptcar ook vind.
Mijn ervaring met VOLVO is dat enkele jaren voordat een nieuw model uitkomt de plannen voor die productie uitlekken, maar dat er nog geen foto's van zijn. Zelfs geen computerfoto's.
Ik denk dat er op zich wel een markt zal zijn voor een nieuwe V90 maar dat VOLVO op dit moment geen plannen heeft.
Hoe mooi ik de conceptcar ook vind.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Audi A6 avant, 4,93 lang, 565 ltr bagageruimte, v.a. € 46.490,--Moritz schreef:Persoonlijk vind ik dat volvo (Ford) ook een beetje de traditie van 'grote' stations produceren moet doorzetten. De V70 wordt momenteel qua afmetingen door menig merk afgebluft.
BMW 523 Touring, 4,84 lang, 500 ltr bagageruimte, v.a. €52.800,--
MB E 200, 4,85 lang, 690 ltr bagageruimte, v.a. € 55.050,--
SAAB 9-5 sports estate, 4,84 lang, 416ltr bagageruimte, v.a. € 40.790,--
Volvo V70 2.4, 4,71 lang, 485 ltr bagageruimte, v.a. € 38.345,--
Audi A4 2.0 avant, 4,59 lang, 442 ltr bagageruimte, v.a. 36.190,--
BMW 320 Touring, 4.52 lang, 460 ltr. bagageruimte, v.a. € 38.500,--
MB C 1.8, 4,54 lang, 470ltr bagageruimte, v.a. € 40.400,--
SAAB 9-3 1.8 sport estate, 4,65 lang, 419 ltr. bagageruimte, v.a. € 30.490,--
Volvo V50 1.8, 4,51 lang, 417 ltr bagageruimte, v.a. € 27.660,--
Een V70 is juist uiterst competetief, het is een grote stationwagon voor een heel scherpe prijs, hij is zelfs scherper qua prijs als menig substantieel kleinere estate, hier ligt de kracht van Volvo.
Volvo afgebluft? ik dacht het niet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25.06.2005 - 13:20
- Locatie: Regio Rotterdam
[quote]Audi A6 avant, 4,93 lang, 565 ltr bagageruimte, v.a. € 46.490,--
BMW 523 Touring, 4,84 lang, 500 ltr bagageruimte, v.a. €52.800,--
MB E 200, 4,85 lang, 690 ltr bagageruimte, v.a. € 55.050,--
SAAB 9-5 sports estate, 4,84 lang, 416ltr bagageruimte, v.a. € 40.790,--
Volvo V70 2.4, 4,71 lang, 485 ltr bagageruimte, v.a. € 38.345,--
Audi A4 2.0 avant, 4,59 lang, 442 ltr bagageruimte, v.a. 36.190,--
BMW 320 Touring, 4.52 lang, 460 ltr. bagageruimte, v.a. € 38.500,--
MB C 1.8, 4,54 lang, 470ltr bagageruimte, v.a. € 40.400,--
SAAB 9-3 1.8 sport estate, 4,65 lang, 419 ltr. bagageruimte, v.a. € 30.490,--
Volvo V50 1.8, 4,51 lang, 417 ltr bagageruimte, v.a. € 27.660,--
Een V70 is juist uiterst competetief, het is een grote stationwagon voor een heel scherpe prijs, hij is zelfs scherper qua prijs als menig substantieel kleinere estate, hier ligt de kracht van Volvo.
Volvo afgebluft? ik dacht het niet.[/quote]
Kijkend naar de kleinere estates heeft in mijn ogen weinig zin met de V70, aangezien de V50 daar de concurrentie aan (zou) moet(en) gaan. De V50 doet het daar qua bagage/beenruimte niet bepaald goed overigens. In mijn ogen heeft een v50 weinig te zoeken tussen de hier vermelde stations.
De v70 is natuurlijk competitief door zijn scherpe prijs en doet goede zaken, maar nogmaals, ik had het ook over de geboden ruimte. Mbt de A6/ E -klasse kan je term afgebluft worden toch wel gebruiken dunkt me.
Een v90 ontwikkelen naast de v70 lijkt me niet echt handig. De station die er wel aankomt zal iig wel een stukje moeten groeien.
BMW 523 Touring, 4,84 lang, 500 ltr bagageruimte, v.a. €52.800,--
MB E 200, 4,85 lang, 690 ltr bagageruimte, v.a. € 55.050,--
SAAB 9-5 sports estate, 4,84 lang, 416ltr bagageruimte, v.a. € 40.790,--
Volvo V70 2.4, 4,71 lang, 485 ltr bagageruimte, v.a. € 38.345,--
Audi A4 2.0 avant, 4,59 lang, 442 ltr bagageruimte, v.a. 36.190,--
BMW 320 Touring, 4.52 lang, 460 ltr. bagageruimte, v.a. € 38.500,--
MB C 1.8, 4,54 lang, 470ltr bagageruimte, v.a. € 40.400,--
SAAB 9-3 1.8 sport estate, 4,65 lang, 419 ltr. bagageruimte, v.a. € 30.490,--
Volvo V50 1.8, 4,51 lang, 417 ltr bagageruimte, v.a. € 27.660,--
Een V70 is juist uiterst competetief, het is een grote stationwagon voor een heel scherpe prijs, hij is zelfs scherper qua prijs als menig substantieel kleinere estate, hier ligt de kracht van Volvo.
Volvo afgebluft? ik dacht het niet.[/quote]
Kijkend naar de kleinere estates heeft in mijn ogen weinig zin met de V70, aangezien de V50 daar de concurrentie aan (zou) moet(en) gaan. De V50 doet het daar qua bagage/beenruimte niet bepaald goed overigens. In mijn ogen heeft een v50 weinig te zoeken tussen de hier vermelde stations.
De v70 is natuurlijk competitief door zijn scherpe prijs en doet goede zaken, maar nogmaals, ik had het ook over de geboden ruimte. Mbt de A6/ E -klasse kan je term afgebluft worden toch wel gebruiken dunkt me.
Een v90 ontwikkelen naast de v70 lijkt me niet echt handig. De station die er wel aankomt zal iig wel een stukje moeten groeien.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb laatst eens staan kijken bij een audi A6 avant. (zo'n nieuwe).
De bagageruimte zou groter zijn dan die van m'n V70. Zal best, maar de nuttige ruimte is bij Volvo echt groter. De Audi verliest door de aflopende daklijn. Dit si ook het probleem bij de V40 en de V50 mi.
Qua interieur vindt ik de audi om te k......, veels te rommelig. Heeft BMW ook last van. (menige zullen dit niet met mij eens zijn
)
De bagageruimte zou groter zijn dan die van m'n V70. Zal best, maar de nuttige ruimte is bij Volvo echt groter. De Audi verliest door de aflopende daklijn. Dit si ook het probleem bij de V40 en de V50 mi.
Qua interieur vindt ik de audi om te k......, veels te rommelig. Heeft BMW ook last van. (menige zullen dit niet met mij eens zijn

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De V50 is zo groot of groter qua maatvoering in vergelijk met de bovengenoemde "compacte estate's"Moritz schreef:De V50 doet het daar qua bagage/beenruimte niet bepaald goed overigens. In mijn ogen heeft een v50 weinig te zoeken tussen de hier vermelde stations..
Deze zitten allen in een gelijk segment en dan blijkt dat MB voor iets meer bagageruimte € 17.000,-- meer vraagt, ik deel jouw mening dan ook in het geheel niet.Moritz schreef:De v70 is natuurlijk competitief door zijn scherpe prijs en doet goede zaken, maar nogmaals, ik had het ook over de geboden ruimte. Mbt de A6/ E -klasse kan je term afgebluft worden toch wel gebruiken dunkt me..
Wat bedoel je hier mee? "niet naast een V70 ontwikkelen" hoe doe je dat dan anders?Moritz schreef:Een v90 ontwikkelen naast de v70 lijkt me niet echt handig. De station die er wel aankomt zal iig wel een stukje moeten groeien.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25.06.2005 - 13:20
- Locatie: Regio Rotterdam
[quote]De V50 is zo groot of groter qua maatvoering in vergelijk met de bovengenoemde "compacte estate's" [/quote]
Ik baseer mijn mening geheel op de door jou verschafte gegevens, en daar maak ik uit op dat 4.51 niet langer is dan de lengte v/d concurrenten en dat 417 liter minder is dan de rest te bieden heeft. Vreemd?
[quote]Deze zitten allen in een gelijk segment en dan blijkt dat MB voor iets meer bagageruimte € 17.000,-- meer vraagt, ik deel jouw mening dan ook in het geheel niet.[/quote]
205 liter extra noem ik niet ' iets' . Het prijsverschil is nattuurlijk wel doorslaggevend als je ruimte/prijs vergelijkt. V70 zit uiteraard in dat segment, heb ik ook niet tegengesproken, maar is zeker niet toonaangevend meer. De 240,740, 940/v90 zijn echte pakezels, die toendertijd mercedesE, audi100 en bmw5 achter zich lieten qua bagageruimte. Met de v70 is dat dus niet meer. En dat vind ik jammer.
Het benutten van de ruimte is idd een belangrijk punt, wat hans zegt.
Laatste punt, bart. Een v90 lijkt me overbodig. De opvolger van de v70 zou wel moeten groeien vind ik. En wat voor naam die krijgt zien we dan wel weer.
Ik baseer mijn mening geheel op de door jou verschafte gegevens, en daar maak ik uit op dat 4.51 niet langer is dan de lengte v/d concurrenten en dat 417 liter minder is dan de rest te bieden heeft. Vreemd?
[quote]Deze zitten allen in een gelijk segment en dan blijkt dat MB voor iets meer bagageruimte € 17.000,-- meer vraagt, ik deel jouw mening dan ook in het geheel niet.[/quote]
205 liter extra noem ik niet ' iets' . Het prijsverschil is nattuurlijk wel doorslaggevend als je ruimte/prijs vergelijkt. V70 zit uiteraard in dat segment, heb ik ook niet tegengesproken, maar is zeker niet toonaangevend meer. De 240,740, 940/v90 zijn echte pakezels, die toendertijd mercedesE, audi100 en bmw5 achter zich lieten qua bagageruimte. Met de v70 is dat dus niet meer. En dat vind ik jammer.
Het benutten van de ruimte is idd een belangrijk punt, wat hans zegt.
Laatste punt, bart. Een v90 lijkt me overbodig. De opvolger van de v70 zou wel moeten groeien vind ik. En wat voor naam die krijgt zien we dan wel weer.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De interieurmaten van de "compacte estates" zijn goed vergelijkbaar met elkaar, de V50 heeft vrijwel gelijke hoodfruimte voor/achter en vrijwel gelijke beenruimte voor/achter op een idd kortere wagenlengte, de bak van een V50 tot aan het dak is ook practiser als van een A4 of een 3 serie.Moritz schreef:Ik baseer mijn mening geheel op de door jou verschafte gegevens, en daar maak ik uit op dat 4.51 niet langer is dan de lengte v/d concurrenten en dat 417 liter minder is dan de rest te bieden heeft. Vreemd?
Met het noemen van de V50 in die rij bedoelde ik dat een grote estate als de V70 qua prijs eigenlijk in het "kleine estate" segment zit en dat de V50 daarin helemaal een scherpe aanbieding is.
De MPV heeft (helaas) de plek van de pakezel overgenomen, heel veel ruimte voor weinig geld, ikzelf ben bang dat daarmee vooral qua prijs niet te wedijveren is door een luxe grote estate.
Toch is een MPV gebruikt moelijk aan de man te brengen, hoge mrb en hoge brandstofkosten, ik denk dat die factoren ook mee zullen spelen bij de kansen van een "superestate".
- volvov40t4
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
- Locatie: noord-brabant
een MPV is nooit een concurrent voor een station.
Dat nederland en Belgie massaal aan de MPV zijn gegaan is puur door goede marketing strategieen.
MPV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al zeker niet goedkoper dan "compacte" stations.
Daarmee even de vergelijking naar de V90 en de SUV's
SUV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al ZEKER niet goekoper.
Laat de nieuwe V90 dus maar komen. (probeer maar eens 4 kinderen in een XC90 te vervoeren +/- 500km)
Dat nederland en Belgie massaal aan de MPV zijn gegaan is puur door goede marketing strategieen.
MPV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al zeker niet goedkoper dan "compacte" stations.
Daarmee even de vergelijking naar de V90 en de SUV's
SUV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al ZEKER niet goekoper.
Laat de nieuwe V90 dus maar komen. (probeer maar eens 4 kinderen in een XC90 te vervoeren +/- 500km)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De MPV is juist een enorme concurrent ondanks zijn beroerde (rij)comfort, dat heeft niets met de relatief kleine markten van Belgie en Nederland van doen maar alles met de enorme markt van o.a. Noord Amerika.volvov40t4 schreef:een MPV is nooit een concurrent voor een station.
Dat nederland en Belgie massaal aan de MPV zijn gegaan is puur door goede marketing strategieen.
MPV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al zeker niet goedkoper dan "compacte" stations.
Daarmee even de vergelijking naar de V90 en de SUV's
SUV's rijden slechter, zijn niet ruimer en al ZEKER niet goekoper.
Laat de nieuwe V90 dus maar komen. (probeer maar eens 4 kinderen in een XC90 te vervoeren +/- 500km)
Je koopt een 7 zits Seat Alhambra (om maar wat te noemen) al < € 30.000,--
Die grote estate was toch ooit er maar is er nu vrijwel niet meer, als er afzetmarkt verondersteld wordt bouwt een fabrikant voor die markt, als die markt er niet lijkt te zijn doet hij dat niet "as simple as that"
Wat is er mis met 4 kinderen in een XC90? die rijdt zeker met 4 kinderen erin beter als een V90...
Kijk zelf eens naar RAI cijfers, zie daar hoe succesvol MPV's en SUV's zijn.
Volvo is overigens met zijn V70 marktleider in dit segment waar medeforummers denken dat Volvo met de V70 de boot mist.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik moet daar Bart toch wel gelijk in geven: er is sinds de MPV- en SUVrage geen behoefte meer aan een V90. Mensen die een stijlvolle station willen, willen niet per se een ontzettend grote station. Waarom? Omdat die 2 bijna niet samengaan. Een al te grote station wordt snel onhandelbaar (je hoort de vrouw van de potentiële koper al roepen dat ze zo'n ding nooit kan inparkeren).
Als iemand heel erg veel wil vervoeren, dan kan ie een busje kopen / huren, een aanhanger aankoppelen of een dakbak eropzetten. Grote vrachten zijn immers incidenteel; zijn ze structureel, dan koopt men een bedrijfsbus.
De meeste kopers van een station vinden de laadruimte van een V70 groot en ruim genoeg.
Als iemand heel erg veel wil vervoeren, dan kan ie een busje kopen / huren, een aanhanger aankoppelen of een dakbak eropzetten. Grote vrachten zijn immers incidenteel; zijn ze structureel, dan koopt men een bedrijfsbus.
De meeste kopers van een station vinden de laadruimte van een V70 groot en ruim genoeg.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25.06.2005 - 13:20
- Locatie: Regio Rotterdam
Stijlvol is heel wat anders dan 'handelbaar zijn'. Een A6 en de E zijn toch groot en toch redelijk stijlvol lijkt me(is een persoonlijke mening uiteraard).Mensen die een stijlvolle station willen, willen niet per se een ontzettend grote station. Waarom? Omdat die 2 bijna niet samengaan. Een al te grote station wordt snel onhandelbaar
De v70 doet t buitengewoon goed momeneel, dat staat uiteraard buiten kijf. Dat is geen discussiepunt.
Om even in te gaan op een 7-persoons station. Dat lijkt me iid geen goed idee alleen al gezien de beperkte veiligheid op zo'n derde bankje. Bijna alle volvo stations die vanachter aangereden worden knikken bij t minst of geringste (volgens het boekje). Dat is vragen om problemen dan.
Bij de XC90 is de kans op verwondingen een stuk minder groot, of je moet met een LKW naar binnenkomen".