gastank in v70 2.5t uit 2003?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
teedeebee
Starter

Hoi, ik ben een paar dagen lid van dit forum en krijg over 12 dagen mijn V70 :D . Ik heb op verschillende sites informate gezien dat een 2.5 liter motor beter om te bouwen is met gas dan een 2.4 l. motor. Klopt dat?
Of is dat alleen zo bij oudere bouwjaren? Is er iemand die zijn 2.5 t op gas heeft lopen?
Ik heb een keer een staatje gezien dat van 0 tot 25000 km per jaar benzine het goedkoopst is, van 25000 tot 35000 gas en daarboven diesel.
Klopt dit een beetje voor een V70?
:?
teedeebee
Starter

niemand?
Ludo
6th Gear member

teedeebee schreef: Ik heb op verschillende sites informate gezien dat een 2.5 liter motor beter om te bouwen is met gas dan een 2.4 l. motor. Klopt dat?
beter om te bouwen is veel gezegd, het kan in beide net zo makkelijk.
maar ik vermoed dat het over de oudere 2.5L motoren gaat.
vóór MY2000, die motoren hebben hydraulische kleppen.
de latere motoren hebben vaste kleppen.
het voordeel van de hydraulische is dat je ze niet moet stellen.
met vaste is extra onderhoud zoals klepspeling controle, en indien nodig klepstellen vereist.
bij deze motoren is flashlube dan een aanrader.
teedeebee
Starter

Bedankt voor het antwoord!

OK, ik heb hem vandaag gekregen alleen krijg ik bij het geruik van de cruise control de melding "minder motorvermogen" wanneer ik het middelste knopje op het stuur gebruik (cc uitzetten en daarna weer naar originele snelheid) Ik kan dan geen gas meer geven. Ik moet dan naar de vluchtstrook, opnieuw starten en daarna is er niks meer aan de hand.
Best wel een gedoe op de snelweg dus. :onfire:
De verkoper zet er een nieuwe "unit" in, zou dit dan verholpen zijn?

Tim
volvohenk
1st Gear member

Hoi Tim,

Kun je iets meer vertellen over merk en type gasinstallatie die je hebt laten inbouwen ?
Niet dat ik je een oplossing kan bieden maar ben wel benieuwd hiernaar omdat ik zelf ook voornemens ben om een G3 gasinstallatie in een nog aan te schaffen V70 te laten inbouwen. (2.5-T bjr 1998)
Het verhaal van de hydraulische klepstoters kende ik maar dat zal hier niets mee te maken hebben lijkt mij. Voor zover de kleppen tenminste goed stonden afgesteld. Flashlube is bij deze motoren meer een noodzaak dan een aanrader als ik de deskundigen mag geloven.
De hydr. kleppen zitten in de motoren tot aan bouwjaar 99.
Daarna alles vaste dus handmatig nastelbare klepstoters.
volvohenk
1st Gear member

Oeps,
Ik heb even te snel getypt. Ik zie dat je nog geen gasinstallatie ingebouwd hebt maar er alleen maar vragen over stelt.
teedeebee
Starter

Ik weet vanmiddag meer over een 200 pk 2.4 t met gas.
Dan laat ik het wel even weten.
teedeebee
Starter

mijn zwager heeft een 2.4t uit 2001 en in 1,5 jaar van 190000 naar 280000 km gereden zonder problemen met een vialle tank icm flashlube!
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
tim
raymond01
3rd Gear member

Ik zeg maar zo Op gas moet je koken niet rijden.
Maar ik heb eens in een R gereden van de buurman met LPI met propaaninspuiting Octaan getal hoger dan superbez. gaat als de brandweer.
:D

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”