Ben in dubio: zou ik er een volvo trekhaak (afneembaar) laten opzetten of zou ik gaan voor een goedkopere versie in een trekhaakcentrum?
Ik vind dat de originele trekhaak mooier afgewerkt is. Als je hem verwijdert, dan kan je het gat in de achterspoiler afdekken met zo'n afdekschild; Dat heeft de niet-originele versie dan weer niet.
Ik laat bovendien niet graag een "niet-officiële" installateur aan mijn nieuwe wagen prutsen.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel er gedemonteerd dient te worden en hoe groot het prijsverschil is. Ik weet bijv. niet of er bij de V70 een aparte elektrische doos geinstalleerd moet worden waarbij er ook nog software moet worden geladen zoals bij mijn V50. Dat zijn zaken waarmee je ook rekening moet houden als je niet naar een dealer gaat want dat kost je evt ook nog geld!
Overigens, moet je altijd zagen in je bumper of zijn er ook versies waarbij de (afneembare) haak gewoon juist onder je bumper door komt te hangen? heb altijd een hekel aan die gaten in het plastic, afdek kap of niet.
Kun je niet nog een deal maken met de dealer? laten plaatsen voor inkoop prijs oid, dan weet je zeker dat het goed zit...