Hallo, om de maand valt mijn Amazon [B18 enkele carburateur] uit, het begint met hikken, daarna moet je 15 keer starten om de zaak aan de praat te krijgen.
Soms gaat het goed, soms houdt motor in of valt uit bij volle gas geven....tot 80 km gaat het goed daarna houdt motor in.
Vaak gaat het hierna weer weken goed??????!!!!!
Het maakt geen verschil of je op benzine of gas rijdt.......luchtfilter reeds verwijderd.......
Indien je STILSTAAND gas geeft, gaat het bij volle gas goed...[houdt dus NIET in]
Heeft iemand een idee???
Alvast bedankt, Frank
Motor amazon B18 valt soms uit????
- Iroll
- 6th Gear member
Lijkt mij een electr.storing van de ontsteking. Kijk alle bedrading eens na op beschadigingen en maak alle stekkertjes eens schoon met contactspray. Vervang de condensator, contactpunten, verdeelkap en bougie's plus kabels. Lijkt erop dat hij een zwakke vonk geeft als hij inhoud. Bij volle belasting kost het meer spanning om de vonk van de bougie te laten overspringen, en gaat hij inhouden, bij vol gas zonder belasting lukt het de vonk waarschijnlijk wel om goed over te springen. Als dit allemaal niet helpt zou ik eens naar de bobine kijken. Maar mijn 1e verdachte zou de condensator zijn.
- oudevolvo
- 3rd Gear member
Hoe je ontsteking precies in elkaar zit nu je een half electronische gebruikt weet ik niet, maar je zou eens kunnen kijken naar de vacuumvervroeging.
Als de grondplaat wat zwaar gaat, zou het kunnen dat die soms blijft hangen en de ontsteking dus niet vervroegt.
Ik zou het in elk geval ook in eerste instantie in de ontsteking zoeken.
Succes!
Groeten Lars
Als de grondplaat wat zwaar gaat, zou het kunnen dat die soms blijft hangen en de ontsteking dus niet vervroegt.
Ik zou het in elk geval ook in eerste instantie in de ontsteking zoeken.
Succes!
Groeten Lars
-
- Starter
Bedankt, heb morgen wat te doen, zou het ook kunnen dat Bobine [af en toe] niet goed werkt??? Lijkt mij niet waarschijnlijk, is goed of niet goed lijkt mij.
Heb reeds alle bedrading nagelopen, geen overgangsweertstand te bespeuren,
Groet frank
Heb reeds alle bedrading nagelopen, geen overgangsweertstand te bespeuren,
Groet frank
- oudevolvo
- 3rd Gear member
Volgens mij is een bobine inderdaad goed of niet goed.
Mocht het toch niet in de ontstekingsunit zitten, dan kun je nog denken aan de brandstoftoevoer.
Omdat het probleem willekeurig en zowel op gas als benzine optreedt, denk ik dan aan een los contact bij de voeding van de LPG/benzine schakelaar.
Dan zouden ook je lampjes op je metertje met hoe vol je gastank nog zit (als je die hebt) uit moeten gaan. Als dat systeem geen spanning heeft, kunnen de benodigde kleppen niet open (hetzij op de tank+verdamper hetzij de benzine afsluiter). Of is die laatste juist open voor benzine als er geen spanning op staat? Dan gaat de hele redernatie niet op, want dan zou het op benzine niet moeten voorkomen.
Maar goed, dat verklaart weer niet waarom het juist bij 80 km/h voorkomt.
Mocht het toch niet in de ontstekingsunit zitten, dan kun je nog denken aan de brandstoftoevoer.
Omdat het probleem willekeurig en zowel op gas als benzine optreedt, denk ik dan aan een los contact bij de voeding van de LPG/benzine schakelaar.
Dan zouden ook je lampjes op je metertje met hoe vol je gastank nog zit (als je die hebt) uit moeten gaan. Als dat systeem geen spanning heeft, kunnen de benodigde kleppen niet open (hetzij op de tank+verdamper hetzij de benzine afsluiter). Of is die laatste juist open voor benzine als er geen spanning op staat? Dan gaat de hele redernatie niet op, want dan zou het op benzine niet moeten voorkomen.
Maar goed, dat verklaart weer niet waarom het juist bij 80 km/h voorkomt.
- Starter
Hoi, bedank voor snelle reaktie.....ben vandaag de garage ingedoken met 5 mogelijke opties......
Het koperen buisje waar het vacuum slangetje opzit zat helemaal los in de caburateur.....valse lucht!....probleem met vervroeging dus [af en toe].
Bovendien zat de gasinvoer óp de cabuarteur los [2 inbussen los eentje weg....]
Ik heb maar meteen een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst....[had ik nog liggen].
Tot op heden geen problemen meer gehad, hoop dat het zo blijft, Gr Frank
Het koperen buisje waar het vacuum slangetje opzit zat helemaal los in de caburateur.....valse lucht!....probleem met vervroeging dus [af en toe].
Bovendien zat de gasinvoer óp de cabuarteur los [2 inbussen los eentje weg....]
Ik heb maar meteen een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst....[had ik nog liggen].
Tot op heden geen problemen meer gehad, hoop dat het zo blijft, Gr Frank
- Iroll
- 6th Gear member
De bobine kan ook pas raar gaan doen als hij te warm wordt, vaak 1e verschijsel van zijn einde . Maar ik denk dat je het zo wel opgelost hebt. En het kost je geen cent, altijd prettig! Ik zou nog wel even checken of de ontsteking nog op tijd staat voor de zekerheid.Bedankt, heb morgen wat te doen, zou het ook kunnen dat Bobine [af en toe] niet goed werkt??? Lijkt mij niet waarschijnlijk, is goed of niet goed lijkt mij.