met een Volle tank(BP ult, die duure laat maar zeggen) weg gegaan, heen en terug in NL netjes aan de max snelheid gehouden en in Duitseland ook waar nodig, en af en toe evt niet harder dan 160km stukjes maar meer voor de lol.
was toch nieuwsgierig hoever we zouden komen want nog ruim voor de NL grens op de terug weg ging de meter richting het rode vlak, 15 min na de grens weer getankt!
dagteller op 1134km, bijna 65 liter diesel, 1 op 17,44.
dus 1200km moet makkelijk te halen zijn of het een combi is van tuning en soort diesel weet ik niet maar wel dat het knap zuinig is voor zware Volvo, ja toch?
Op en neer naar Berlijn, geloof het of niet!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik weet dat er mensen zijn die het ook redden met gewone diesel en zonder tuning, tenminste zeggen ze.
Maar ik vind het zeker erg netjes voor zo'n grote zware auto
Maar ik vind het zeker erg netjes voor zo'n grote zware auto
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Netjes idd. Ik rijdt zelf 1:16.5/ 1:17 op gewone diesel en zonder tuning inderdaad
Alleen rijdt ik niet 160
Max bij mij 140 en dat is af en toe. Kan me voorstellen dat je in duitsland toch even het pedaal naar beneden drukt. Ik kan mij zelf in duitsland nooit inhouden en waar het kan en mag gaat ie helemaal naar beneden richting 210. 



VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Erg netjes!!
Zeker gezien de snelheden in Duitsland. Zelf haal ik meestal 1:17 met veel snelweg maar wel met diesel van de witte pomp.
Maar zeker goed voor zo'n zware auto met (in mijn geval) 163 pk. Ik rijd nu zuiniger dan in mijn vorige auto! (peugeot 206, 1.9 diesel)
Zeker gezien de snelheden in Duitsland. Zelf haal ik meestal 1:17 met veel snelweg maar wel met diesel van de witte pomp.
Maar zeker goed voor zo'n zware auto met (in mijn geval) 163 pk. Ik rijd nu zuiniger dan in mijn vorige auto! (peugeot 206, 1.9 diesel)
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
dat zijn mooie gebruikscijfers....
Was het niet goedkoper om in Duitsland te tanken trouwens ?
Was het niet goedkoper om in Duitsland te tanken trouwens ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ach nee jo die zijn gewoon bijna 10cent duurder dan hier, dat was vroeger wel anders :evil:plim schreef:dat zijn mooie gebruikscijfers....
Was het niet goedkoper om in Duitsland te tanken trouwens ?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
echt waar ? Dat was vroeger idd altijd wel zo. Hebben zij dan het kwartje van Kok op een andere manier gekregen ? Het kwartje van Angela Merkel?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
O ja? vroeger ging den hollander toch graag even de grens over om bij de buren te tanken?toppertje schreef:diesel was in duitsland altijd al duurder dan in nederland.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Voor de benzine, maar niet voor de diesel.euerw schreef:O ja? vroeger ging den hollander toch graag even de grens over om bij de buren te tanken?toppertje schreef:diesel was in duitsland altijd al duurder dan in nederland.
Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!
Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
zo duur zal de diesel toch niet zijn in D ....HSRN850 schreef:Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!
Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.

wel leuk voor een aflevering van Top Gear of zo !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Je zegt 's ochtends tegen elkaar, laten we proberen om met 1 tank naar NL te rijden zonder daar het rijgedrag aan aan te passen.plim schreef:zo duur zal de diesel toch niet zijn in D ....HSRN850 schreef:Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!
Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.
wel leuk voor een aflevering van Top Gear of zo !

De laatste 200 km peinsde ik er niet meer over, het moest gewoon lukken!
(Ik verwacht overigens dadelijk allemaal reacties over het feit hoe slechts het is, je tank zo ver leeg te rijden... )
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Nee hoor, zo flauw zijn we hier nietHSRN850 schreef:(Ik verwacht overigens dadelijk allemaal reacties over het feit hoe slechts het is, je tank zo ver leeg te rijden... )

Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Je tactiek lijkt me waterdicht.....
Gewoon zo hard mogelijk rijden, dan ben je des te eerder in NL om te tanken!
Gewoon zo hard mogelijk rijden, dan ben je des te eerder in NL om te tanken!

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31.10.2007 - 16:23
- Locatie: Friesland
Eurerw: Ziet er goed uit met ruim 1:17 op overwegend autobahn! Het verbruik in NL kan m.i. ook laag zijn; Zelf rijd ik gemiddeld bijna 1:20 (!) met een S60 D5 (163 pk) maar dan ligt de gemiddelde snelheid ongetwijfeld lager. Iets hogere bandenspanning en een zo constant mogelijke (doorgaans geoorloofde) snelheid werkt verbluffend goed. Actieradius op deze manier 1500 km op een tank. Heb nu tot 2x toe ruim 74 liter getankt. Het wordt wel link zo...
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bij Top Gear hebben ze al eens een test gedaan om van London naar ergens in Schotland en weer terug te rijden op 1 tank. Dat ging maar net goed. Was erg spannend en mooi om te zien!
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ik dacht dat de gewone diesel al ruim over de 1,40- p/l kost in Duitseland
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Wow das echt knapGrutte Pier schreef:Eurerw: Ziet er goed uit met ruim 1:17 op overwegend autobahn! Het verbruik in NL kan m.i. ook laag zijn; Zelf rijd ik gemiddeld bijna 1:20 (!) met een S60 D5 (163 pk) maar dan ligt de gemiddelde snelheid ongetwijfeld lager. Iets hogere bandenspanning en een zo constant mogelijke (doorgaans geoorloofde) snelheid werkt verbluffend goed. Actieradius op deze manier 1500 km op een tank. Heb nu tot 2x toe ruim 74 liter getankt. Het wordt wel link zo...
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat