V40 ver-luxen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

locus schreef:
Ok helder verhaal wat betreft die mistlampen. Maar stel: ik plaats de lampen toch, zonder de luchttoevoer om te leiden, kan dat kwaad (buiten het feit dat je minder vermogen hebt)? Ik heb die lampen nu eenmaal .....misschien te snel gekocht :?
Daarnaast staat het een stuk mooier.
Ja het staat mooier maar je krijgt nu misschien oververhitting. Dat wil je ook niet hebben. Ok de intercooler en oliekoeler zijn niet echt groot maar hebben wel koude lucht nodig.
En waar wil je de bedrading vandaan halen? Die zit er niet. Dus zul je draden moeten trekken.

Bij de Phase II kan het overigens wel. Ik heb ze er af fabriek op zitten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Op een oververhitte engine zit ik straks niet te wachten nee...Motor heeft al bijna een keer een infart gehad. Echter, aangezien ik toch de boel ga ombouwen naar phase 2, is het niet aanweg zijn van bedrading op zich niet erg. Die moet ws toch al aangepast worden ivm inbouw black duals.

Als standaard (af fabriek) mistlampen op een phase 2 TD gemonteerd kunnen zitten, heb ik het dan goed dat de intercooler en oliekoeler op een andere plek zitten ingebouwd: meer in het midden?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

locus schreef:Op een oververhitte engine zit ik straks niet te wachten nee...Motor heeft al bijna een keer een infart gehad. Echter, aangezien ik toch de boel ga ombouwen naar phase 2, is het niet aanweg zijn van bedrading op zich niet erg. Die moet ws toch al aangepast worden ivm inbouw black duals.

Als standaard (af fabriek) mistlampen op een phase 2 TD gemonteerd kunnen zitten, heb ik het dan goed dat de intercooler en oliekoeler op een andere plek zitten ingebouwd: meer in het midden?
Het Dieselblok an sich is bij de phase II een heel ander blok (met directe inspuiting en common-rail). En de luchttoevoer naar de intercooler en de oliekoeler zit bij de phase II meer in het midden.

Overigens hoe bedoel je ombouwen naar een Phase II, neem je dan ook de zijschermen en de bumpers mee? Die zijn bij een Phase I wel wat anders dan bij een Phase II. Of plaats je alleen dual headlights. Die waren ook al als extra op een Phase I te verkrijgen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Met ombouw naar phase2 bedoel ik id ook de zijschermen, bumper, onderspoiler, black duals en zwarte knippers, grill en o ja, heel heel heel misschien ook nog mistlampjes...

complete overhaul dus...
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

locus schreef:@arnoudh:
Jij hebt net mistlamen ingebouwd, maar heb jij dan geen TD - en dus het bijbehorende probleem met de intercooler? Of heb je voor minder vermogen gekozen? Heb jij een andere licht schakel unit geplaatst?
Ik heb bij de dealer de complete mistlampen set voor mijn model aangeschaft. Daar zat (onder andere in):

- twee mistlampen (natuurlijk)
- nieuwe schakelaar (niet de schakel unit)
- draadbrug voor achterkant schakelunit
- ander relais (ter vervanging van de huidige)
- extra kabelboom tussen nieuw relais, schakelunit en zekeringendoos
- hoop schroeven, tiewraps, beugeltjes
- installatiehandleiding

Er hoefde in de boordcomputer niets te worden geactiveerd, werkte verder in één keer.
Volgens de handleiding hadden niet alle modellen standaard de kabelboom in de motorruimte en de bumpers liggen, daar moesten met een paar extra stappen ook nog een kabelboom worden aangelegd.

En nee, ik heb geen intercooler/turbo. De gaten in de bumper aan de voorkant waren dan bij mij ook afgedekt voordat ik de lampen installeerde.

Zie dit (oude) plaatje van een paar hobby klusjes eerder:

Afbeelding
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

arnoudh schreef: Volgens de handleiding hadden niet alle modellen standaard de kabelboom in de motorruimte en de bumpers liggen
Dat hebben geloof ik alleen de modellen met airco.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

menjo schreef:Ik heb het gewoon zwart gespoten
Heb je daar ook een closer-up foto van? En heb je geen last van dat het gaat bladderen? Ik neem aan dat je gewoon de lampen hebt afgeplakt en met matte zwarte verf uit spuitbus de rand zwart hebt gemaakt?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja zo heb ik dat gedaan, bladdert nog niet af. Ik heb wel al steenslag op m'n zwartgespoten grille.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Precies daarom heb ik ook mijn zwartgespoten grill een paar maanden later alsnog vervangen door een origineel blokjes exemplaar...
Bandit
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08.11.2005 - 21:40
Locatie: Franeker

De v40 phase II heeft een 19.0 td 102 pk commonraildiesel moter
Als het een phase I is dan heeft ie 90 pk maar dan ook geen commonrail deze heeft ook beduidend meer lawaai
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bandit schreef:De v40 phase II heeft een 19.0 td 102 pk commonraildiesel moter
Als het een phase I is dan heeft ie 90 pk maar dan ook geen commonrail deze heeft ook beduidend meer lawaai
Bandit,
De topicstarter heeft een 95 pk uitvoering. Een van de laatsten voordat de Common-rail Directe inspuiting 102 en115 pk kwamen in de Phase II. Maar dat wist ie al. (lees maar terug.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Volmar schreef:De koplampen kun je zo overschroeven, je hoeft alleen de kabel dan nog aan te passen.

Er moet een relais bij worden geplaatst, omdat bij de normale
koplampen het dimlicht uitgaat als je het groot aanzet.
Bij de dubbele koplampen moeten die dus wel blijven branden.
Heb zo even geen schema, maar ik geloof dat die op internet of op'
dit forum zo te vinden is.
Ben wezen zoeken, maar zo snel niets kunnen vinden aan schakelingen, alleen op dezelfde manier als ik heb gedaan, met een extra aarding aan het parkeerlicht.

Heb je een link misschien toch? Moeten er ook extra kabels worden getrokken of alleen een vervanging van het relais? Details please :)

Wil iemand trouwens nog een kopie van de inbouw instructies voor de mistlampen hebben?

En is er een bron voor dit soort documenten? Ik heb wel een Vadis DVD, en die is erg nuttig, maar staat naar mijn zin erg weinig 'how-to's in... En in de Haynes manual zeggen ze net iets te vaak "oh, en dan verwijder je de bumper en het motorblok even" :roll:
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

arnoudh schreef:
Wil iemand trouwens nog een kopie van de inbouw instructies voor de mistlampen hebben?
Graag! - ook al is het nog lang niet zeker dat ik ze in ga bouwen. Wat me overigens nu opviel aan de phase 2 bumper, is dat er naast de mistlampgaten ook weer een gat zit - die worden dus zeker als luchttoevoer gaten gebruikt bij een turbo uitvoering met mistlampen.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Heb wat gevonden op dit forum.
Complete beschrijving.
Doen de bypass niet met relais, maar komt op hetzelfde neer.

http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html

Aansluitstekkers zijn los te krijgen bij de dealer.
Kosten niet veel. Voor een paar euro ben je klaar.
Dan heb je de stekkers die op je nieuwe units passen en de
stekkertjes die erin passen.
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Die beschrijving heb ik inderdaad al tijden geleden gezien, en heeft me ook flink geholpen bij mijn ombouwpogingen, maar het schema wat daar staat zegt me niet zo veel... Heb ooit wel iets met electro gepriegeld, maar waar ik eigenlijk heel practisch gezien op zoek naar ben is een 'install your headlights for dummies' :)

Vandaar dat ik zelf op m'n website daar al een keer aan begonnen ben, en moet het hoognodig maar eens afmaken.

Ik heb zelf de kabels zo aangesloten:

Afbeelding

Dus wel met een nieuwe connector en alleen een extra kabeltje die ik achter de rubber dop om heengeleid heb.

Volgens mij heeft de maker van die Franse website zelf ook niets echt veranderd aan zijn bedrading, want (zoals op de foto's te zien) heeft hij ook maar één licht tegelijk brandende...
AR
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 03.01.2006 - 08:36

Zo heb vrijdag me auto om kunnen halen.
En ik ben er nu al weg van :) Voor een diesel vind ik hem nog niet extreem traag. Maar ik ga er nu pas met volle belading mee rijden, (vakantie naar duitsland, dan krijg ik vast een betere indruk. En er is misschien altijd nog wat het het vermogen te doen, mits de auto en de pecunia het toelaat :)

Ik ga er nu eerst een weekje mee op vakantie en zodra ik terug ben zal ik wat foto's maken voor in het "mijn auto" deel van dit forum.

Gr

Arco
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11740
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ok, mochten er meer mensen belang bij hebben: de originele Volvo inbouwhandleiding voor de inbouw van de mistlampen in een S40/V40 (phase 1)...

Ik heb er maar even een PDF van gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”