Hot on the heels of introducing the all-new third-generation XC70 for 2008, Volvo accelerates the appeal of its segment-defining crossover by revealing the turbocharged XC70 T6 for 2009. The XC70 T6 will become the performance flagship of the model range when it goes on sale in the fall of 2008.
The biggest change is under the hood where the XC70 T6 receives a 3.0-liter turbocharged six-cylinder engine that puts out 281 horsepower and 295 lb.-ft. of torque. Maximum torque is on tap from just 1,500 rpm and remains available all the way up the rev range, resulting in remarkably quick acceleration and smooth drivability. Compared to the normally aspirated 3.2-liter six in the XC70, the T6 generates 60 more horsepower and 59 more lb.-ft. of torque.
A somewhat smaller cylinder displacement of the T6, owing to slightly narrower cylinder bore and shorter stroke is compensated by a single turbocharger with twin-scroll technology. This takes in exhaust gases in two stages with inflow divided into lots of three cylinders each. Thus the T6 permits the use of a more compact and simplified turbo that provides extremely swift response with the lowest possible fuel consumption and exhaust emissions.
Mated to the engine is a six-speed "Geartronic" automatic transmission that enables the driver to shift manually when desired. Every XC70 model comes standard with All-Wheel Drive with Instant TractionTM to ensure the best possible road grip in all situations. Electronic Hill Descent Control (HDC) uses the vehicle's brakes and engine torque to crawl in bottom gear on steep downhill slopes.
Introduced on the 2008 XC70, a height-adjustable integrated booster cushion is available that teams with an extended inflatable curtain. This combination provides the industry's best passenger safety system for precious cargo (your children) in the rear seat. A strong side structure uses high-tensile steel of different grades to optimize side-impact protection.
Pricing for the 2009 Volvo XC70 T6 will be released closer to its introduction date.
(bron www.swedespeed.com)
Binnenkort XC70 T6 AWD
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33149
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gezien de T6 in de XC60 lijkt het me niet onwaarschijnlijk, vraag me voor NL wel af wat voor markt ervoor zou zijn
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33149
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Met alle slurptaxen.... ik weet het ook niet. Maar wel leuk dat ze het gaan aanbieden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Er zijn altijd wel kopers voor wagens met een stevige motor. 
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V90cc Ocean Race 2019
XC90 2021
C30 1.6d 2009
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
JA, ik..............als ze tweedehands komen te staanden toerist schreef:Er zijn altijd wel kopers voor wagens met een stevige motor.
Goed dat ze het niet helemaal over die "groene wave" gooien. Het moet ook nog een beetje vooruit gaan
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
-
Laptom
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Maakt niet uit of er een markt voor is.. Het is een goede image builder.. Je hebt gewoon wat motoren nodig die je op de kaart zetten. Een 2.0d zal het waarschijnlijk prima doen voor 80% van de mensen. Maar een 3.2d 6cil is een mooie image builder.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Vergeet niet dat je met een vrij zware wagen op de baan bent, dus een 2.0d (mogelijk dan een 4cil.)Laptom schreef:Maakt niet uit of er een markt voor is.. Het is een goede image builder.. Je hebt gewoon wat motoren nodig die je op de kaart zetten. Een 2.0d zal het waarschijnlijk prima doen voor 80% van de mensen. Maar een 3.2d 6cil is een mooie image builder.
is toch wel het minimum wat mogelijk zou kunnen zijn. Als je telkens met de motor op het tandvlees zit, is de lol er snel af vrees ik.
Persoonlijk heb ik liever een beetje motor vermogen op overschot.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een gewone 3.2 wordt in vergelijking tot een D5 al nauwelijks verkocht, ik kan met de beste wil een T6 niet als een aanwinst zien
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die was er bij de XC90 vorig jaar al uitgekieperd, de vraag naar meer vermogen wordt stilaan gehonoreerd, ikzelf vind dat een 3.2 niet in de schaduw kan staan van een 2.5T, de milieuaspecten van die 3.2 wegen klaarblijkelijk zwaartuftuf schreef:Was ook zeer verbaast dat de 2.5T er niet meer is voor de XC70 :shock:
-
anwo
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 19:38
En fijn stof, de prijzen zij per 1 april weer verhoogd (geen grap). Weer een extra belasting
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
alleen voor dieselsanwo schreef:En fijn stof, de prijzen zij per 1 april weer verhoogd (geen grap). Weer een extra belasting
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33149
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Joh wat houdt dat dan in?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
anwo
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 19:38
De fijnstofdifferentiatie is een BPM bonus/malusregeling naar de uitstoot van fijn stof (ook wel roetdeeltjes). Een dieselauto met een fijn stof uitstoot van 0 mg/km krijgt een BPM-korting van € 900. Met elke mg/km meer zal de korting met € 200 afnemen. Bij een fijn stof uitstoot van 5 mg/km slaat de korting om in een toeslag van € 100. Een normale personenauto heeft een maximale fijnstofuitstoot van 25 mg/km (limiet van de huidige euro 4 norm) waarmee de toeslag op de aanschaf € 4.100 bedraagt. Voor hele zware auto’s (bijvoobeeld zware SUVs) die een hoger wettelijk maximum uitstoot hebben, geldt een nog hogere toeslag.
Ik heb de prijzen eens vergeleken van een V70. De 2.0D en 2.4D en D5 AWD zijn € 100 goedkoper geworden, terwijl de D5 (niet AWD) € 100 duurder is geworden.
Ik heb de prijzen eens vergeleken van een V70. De 2.0D en 2.4D en D5 AWD zijn € 100 goedkoper geworden, terwijl de D5 (niet AWD) € 100 duurder is geworden.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
-
tuftuf
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
- Locatie: Norr om Stockholm, i en skog
Vandaag de eerste gezien!
We waren op weg naar huis van Nederland naar Stockholm en bij Alingsås (ten oosten van Göteburg) werden we ingehaald door een nieuw model XC70 met dubbele uitlaat. Bij het volgende stoplicht stond ie voor ons en toen zag ik dat het een T6 was.
We waren op weg naar huis van Nederland naar Stockholm en bij Alingsås (ten oosten van Göteburg) werden we ingehaald door een nieuw model XC70 met dubbele uitlaat. Bij het volgende stoplicht stond ie voor ons en toen zag ik dat het een T6 was.















