Mijn geartronic bak laat de lock-up in 5 niet eerder dan bij zo'n 90km/u actief worden. 's morgensvroeg kan ik vaak niet veel harder dan 80 dus de bak is vaak aan het wisselen. In een vorige volvo 960 had ik het gevoel dat dat moment te beinvloeden was door wat gas terug te nemen. Dat maakt nu niets uit.
Hebben jullie een zelfde ervaring hiermee en is het ook bekend of dat inschakelmoment is aan te passen?
Gr,
Gerrie
Geartronic, Lock-up in 5
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
mmm bij gas terug gaat die bij mij gewoon eentje hoger
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Gerrie
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24.01.2005 - 21:17
- Locatie: Sleen
"Kan je hem niet zelf (handmatig) in zijn 5 zetten?"
Handmatig schakelen heeft geen ander effect, ook dan komt de lock-up van 5 pas in werking bij zo'n 90km.
"mmm bij gas terug gaat die bij mij gewoon eentje hoger"
Klopt, maar dan bij mij alleen maar als je boven de 90km bent, als ik snelheid dan weer langzaam laat afzakken tot zo'n 80 en dat wil aanhouden gaat de lock-up er weer af. Volgens de garage is hier niks aan te doen. Toch wel vervelend, het lijkt er op dat ik hiermee moet leren leven.
Handmatig schakelen heeft geen ander effect, ook dan komt de lock-up van 5 pas in werking bij zo'n 90km.
"mmm bij gas terug gaat die bij mij gewoon eentje hoger"
Klopt, maar dan bij mij alleen maar als je boven de 90km bent, als ik snelheid dan weer langzaam laat afzakken tot zo'n 80 en dat wil aanhouden gaat de lock-up er weer af. Volgens de garage is hier niks aan te doen. Toch wel vervelend, het lijkt er op dat ik hiermee moet leren leven.