We hebben onze nieuwe XC70 nu bijna 4 maanden en hebben de eerste 10.000Km er op zitten.
Mevrouw die het meeste in de auto rijd is dik te vreden maar is niet zo blij met het hoge verbruik van de nieuwe XC70, je zou verwachten dat een nieuw model zuiniger rijd maar het verbruik ligt gewoon 20% hoger.
Ik zie verder op dit Forum meer mensen met de zelfde klachten en ik dacht dat het nu tijd is geworden om dit een beetje verder uit te werken. Ik roep dan ook iedereen op om zijn verbruik hier onder te plaatsen zo dat we een overview krijgen van alle type motoren en het verbruik van de nieuwe V70 en XC70 in alle uitvoeringen.
NAME : XCMEN
MODEL : XC 70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5 185PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 10.7L – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 10.2L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 10.340 KM
OUDE XC70 : 8.2L -100KM op BC, D5 163PK met GT 5
Wat is jullie verbruik met de nieuwe V70 of XC70 ?
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
NAME : Roberto kennis van XCMENxc-men schreef: NAME : XCMEN
MODEL : XC 70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5 185PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 10.7L – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 10.2L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 10.340 KM
OUDE XC70 : 8.2L -100KM op BC, D5 163PK met GT 5
MODEL : XC 70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5 185PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 11.4L – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 11.5L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 7.500 KM
OUDE wagen : Audi A6 diesel 6.5L -100KM
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
NAME : FULAKS
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 163PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 7,5-8,5 – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 7.800 KM
OUDE V70 : 6,2L -100KM op BC, 2.4D 130PK met MT 5
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 163PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 7,5-8,5 – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 7.800 KM
OUDE V70 : 6,2L -100KM op BC, 2.4D 130PK met MT 5
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
NAME : TVC15
MODEL : V70
UITVOERING : Kinetic
TYPE MOTOR : D5 185PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 7.92L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 8.1L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 4785 KM
OUDE V70 : 7.35L-100KM (145018 km, 10651.17 liter, 173 tankbeurten), D5 163PK met MT 5. (6.0L - 100 km op de boordcomputer)
Opmerkingen:
Mijn oude V70D5 had een zeer optimistische boordcomputer, de nieuwe lijkt zelfs wat pessimistisch.
Het verbruik van mijn oude V70 was de eerste 10.000 km beduidend hoger dan daarna, het is wat te vroeg voor mij om nu al te concluderen dat mijn nieuwe D5 significant meer verbruikt. De tank is wel ongeveer 10 liter kleiner, vaker tanken dus.
** edit 19/4/08: gemiddeld vebruik omlaag gegaan
MODEL : V70
UITVOERING : Kinetic
TYPE MOTOR : D5 185PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 7.92L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 8.1L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 4785 KM
OUDE V70 : 7.35L-100KM (145018 km, 10651.17 liter, 173 tankbeurten), D5 163PK met MT 5. (6.0L - 100 km op de boordcomputer)
Opmerkingen:
Mijn oude V70D5 had een zeer optimistische boordcomputer, de nieuwe lijkt zelfs wat pessimistisch.
Het verbruik van mijn oude V70 was de eerste 10.000 km beduidend hoger dan daarna, het is wat te vroeg voor mij om nu al te concluderen dat mijn nieuwe D5 significant meer verbruikt. De tank is wel ongeveer 10 liter kleiner, vaker tanken dus.
** edit 19/4/08: gemiddeld vebruik omlaag gegaan
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
NAME : Lambert
MODEL : V 70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 226PK (gechipt) met handbak 6
TUNING DETAILS : Rica
VERBRUIK (Tank) : 7,9L – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 8.0L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 1600KM
OUDE S60 D5-226Pk : 6.1L -100KM op BC, D5 226PK met handbak 6
Ik weet dat het tanken met Shell V-power diesel zuiniger rijd en dat je dan meer vermogen uit je moter haalt, een aanrader!
MODEL : V 70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 226PK (gechipt) met handbak 6
TUNING DETAILS : Rica
VERBRUIK (Tank) : 7,9L – 100KM (uitgerekend bij elke tank buurt)
VERBRUIK (BC) : 8.0L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 1600KM
OUDE S60 D5-226Pk : 6.1L -100KM op BC, D5 226PK met handbak 6
Ik weet dat het tanken met Shell V-power diesel zuiniger rijd en dat je dan meer vermogen uit je moter haalt, een aanrader!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
- Locatie: Antwerpen
NAME : Belgianmac
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2,4D 163PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 8,40L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 8,6L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 7630 KM
Oude Vectra CDTI 150pk Auto: ca 7L - 100KM
Opmerkingen:
Ik rijd ca 90% snelweg en ben geen laagvlieger. Tank enkel Shell V+power.
Het verbruik lag bij de eerste tankbeurt bij 8,91L (berekend) en bij de laatste 8,16L
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2,4D 163PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing.
VERBRUIK (Tank) : 8,40L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 8,6L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 7630 KM
Oude Vectra CDTI 150pk Auto: ca 7L - 100KM
Opmerkingen:
Ik rijd ca 90% snelweg en ben geen laagvlieger. Tank enkel Shell V+power.
Het verbruik lag bij de eerste tankbeurt bij 8,91L (berekend) en bij de laatste 8,16L
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
NAME : Kameel1
MODEL : XC70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5, GT6
TUNING DETAILS : Rica 226
VERBRUIK (Tank) : 9,70L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 9,0L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 2500 KM
Oude C5 2.2 hdi automaat, 7,8L - 100KM
MODEL : XC70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5, GT6
TUNING DETAILS : Rica 226
VERBRUIK (Tank) : 9,70L – 100KM (uitgerekend cummulatief over alle tankbeurten tot nu toe)
VERBRUIK (BC) : 9,0L – 100KM ( Boordcomputer )
KM stand : 2500 KM
Oude C5 2.2 hdi automaat, 7,8L - 100KM
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- Schoentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01
NAME : Schoentje
MODEL : V70
UITVOERING : Momentum
TYPE MOTOR : 2.5T 200PK met MT 6
TUNING DETAILS : alleen verlaagd, chip volgt mogelijk nog
VERBRUIK (Tank) : 12,0L/100KM (uitgerekend cumulatief over alle tankbeurten)
VERBRUIK (BC) : 12,1L/100KM (eveneens vanaf 1e kilometer)
KM stand : 6000 KM
OUDE V50 2.0D : 5,9L/100KM , gemiddeld over 112000 km
MODEL : V70
UITVOERING : Momentum
TYPE MOTOR : 2.5T 200PK met MT 6
TUNING DETAILS : alleen verlaagd, chip volgt mogelijk nog
VERBRUIK (Tank) : 12,0L/100KM (uitgerekend cumulatief over alle tankbeurten)
VERBRUIK (BC) : 12,1L/100KM (eveneens vanaf 1e kilometer)
KM stand : 6000 KM
OUDE V50 2.0D : 5,9L/100KM , gemiddeld over 112000 km
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 22.03.2008 - 22:25
NAME : JohanVC
MODEL : S80
UITVOERING : Executive
TYPE MOTOR : D5 185 pk GT
TUNING DETAILS : geen
VERBRUIK (Tank) : min 7,5l/100km , max 10,5 l/100 km, 8,2 gemiddeld
VERBRUIK (BC) : steeds 0,1 l lager dan waarde op BC
KM stand : 44.000 KM
OUDE S80 2.5D : 6,05 over 300.000 km, S60 2,4D GT 6,4l/100 km
geen V70, maar eigenlijk wel dezelfde wagen, en ook vergelijkbare cijfers.
Gisteren heb ik wel bericht gekregen van de garage dat de wagen zal worden nagezien. (NB zie ook rubriek S80)
MODEL : S80
UITVOERING : Executive
TYPE MOTOR : D5 185 pk GT
TUNING DETAILS : geen
VERBRUIK (Tank) : min 7,5l/100km , max 10,5 l/100 km, 8,2 gemiddeld
VERBRUIK (BC) : steeds 0,1 l lager dan waarde op BC
KM stand : 44.000 KM
OUDE S80 2.5D : 6,05 over 300.000 km, S60 2,4D GT 6,4l/100 km
geen V70, maar eigenlijk wel dezelfde wagen, en ook vergelijkbare cijfers.
Gisteren heb ik wel bericht gekregen van de garage dat de wagen zal worden nagezien. (NB zie ook rubriek S80)
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
NAME: Alchemist
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.5T 200PK met MT 6
TUNING DETAILS : chip volgt mogelijk nog
VERBRUIK (Tank) : ***L/100KM (uitgerekend cumulatief over alle tankbeurten)
VERBRUIK (BC) : 13,0L/100KM (eveneens vanaf 1e kilometer)
KM stand : 2000 KM
P.S. ca 90% vlot door de stad
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.5T 200PK met MT 6
TUNING DETAILS : chip volgt mogelijk nog
VERBRUIK (Tank) : ***L/100KM (uitgerekend cumulatief over alle tankbeurten)
VERBRUIK (BC) : 13,0L/100KM (eveneens vanaf 1e kilometer)
KM stand : 2000 KM
P.S. ca 90% vlot door de stad
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
- deNero
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 07.01.2008 - 21:15
- Locatie: Duiven
NAME : deNero
MODEL : V70
UITVOERING : Kinetic
TYPE MOTOR : D5 185PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing
VERBRUIK (Tank) : 7.5L – 100KM (uitgerekend bij laatste tankbeurt)
VERBRUIK (BC) : 7.6L – 100KM (BC laatste tank, reset bij elke tankbeurt)
KM stand : 3.600 KM
OUDE S40 2.0d : ongeveer 5,9L -100KM werkelijk verbruik, BC ongeveer 5,4L -100KM
MODEL : V70
UITVOERING : Kinetic
TYPE MOTOR : D5 185PK met MT 6
TUNING DETAILS : niet van toepassing
VERBRUIK (Tank) : 7.5L – 100KM (uitgerekend bij laatste tankbeurt)
VERBRUIK (BC) : 7.6L – 100KM (BC laatste tank, reset bij elke tankbeurt)
KM stand : 3.600 KM
OUDE S40 2.0d : ongeveer 5,9L -100KM werkelijk verbruik, BC ongeveer 5,4L -100KM
S40 2.0d Elite (Momentum) MY04/Mistral Green/16"; Caligo/Audio Line
is opgevolgd door:
V70 D5 Kinetic MY08/Passion Red/18"; Odysseus/Audio Line/Active Driving Line
is opgevolgd door:
ahum, iets uit Beieren......
en
850 T5 tuned by Rica
is opgevolgd door:
S70 T5 tuned by Rica
is opgevolgd door:
V70 D5 Kinetic MY08/Passion Red/18"; Odysseus/Audio Line/Active Driving Line
is opgevolgd door:
ahum, iets uit Beieren......
en
850 T5 tuned by Rica
is opgevolgd door:
S70 T5 tuned by Rica
- RobBob
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 17:21
NAME : RobBob
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 163 pk MT6
TUNING DETAILS : (Vanaf 21/04/08 : MW-Motorsport = RICA)
VERBRUIK (Tank) : min 7,0l/100km , max 8,65 l/100 km
VERBRUIK (BC) : Tot nu toe exact hetzelfde als het berekend gemiddelde
KM stand : 5.000 KM
VORIGE WAGEN : BMW 320d (E91) Touring 6,1L over 90.000km
MODEL : V70
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : 2.4D 163 pk MT6
TUNING DETAILS : (Vanaf 21/04/08 : MW-Motorsport = RICA)
VERBRUIK (Tank) : min 7,0l/100km , max 8,65 l/100 km
VERBRUIK (BC) : Tot nu toe exact hetzelfde als het berekend gemiddelde
KM stand : 5.000 KM
VORIGE WAGEN : BMW 320d (E91) Touring 6,1L over 90.000km
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
ik denk dat de opgegeven verbruikscijfers nog aardig naar beneden kunnen bij hogere kilometerstanden. Vind de absolute cijfers overigens wel vrij hoog (ik begon in mijn oude V70, MJ 2005, op ca. 8,0 L/100km en zit nu rond de 6,9 a 7,0, alles o.b.v. boordcomputer). De 2.4D lijtk volgens bovenstaande cijfers overigens niet echt zuiniger dan de D5...
- Bigfoot
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 17.11.2007 - 13:02
- Locatie: Zoetermeer
NAME : bigfoot
MODEL : V70
UITVOERING :
TYPE MOTOR : 2.0D
VERBRUIK (BC) : na een lange rit geeft ie 5,8 aan maar normaal woon werk verkeer 6,0/100km.
Als je 100 rijd op de snelweg verbuikt ie (mometaan verbruik) 4,6/100km
MODEL : V70
UITVOERING :
TYPE MOTOR : 2.0D
VERBRUIK (BC) : na een lange rit geeft ie 5,8 aan maar normaal woon werk verkeer 6,0/100km.
Als je 100 rijd op de snelweg verbuikt ie (mometaan verbruik) 4,6/100km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26.11.2007 - 22:14
NAME : Sport Edition
MODEL : XC 70 MY08
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5 185PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet
VERBRUIK (Tank) : -
VERBRUIK (BC) : 9.8L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 16.000
OUDE V70 D5 185 man SE: 8.3L -100KM op BC
Tank BP Ultimate
Bijna alleen snelweg met snelheid 120-150. 2x per week toppen. 1000km.week
Misschien nog wel aardig om te melden: wij hebben een transportbedrijf en zien momenteel het verbruik over het hele wagenpark (100) verslechteren. Volgens de olie maatschappijen zou dit kunnen komen door een verplichte toevoeging van biodiesel van 4% die is voorgeschreven vanuit de overheid. Bio heeft een slechtere verbrandingswaarde dan de oude diesel. Uiteindelijk tanken we dit dus allemaal. Wordt nu nader onderzocht maar zou dus inderdaad een fractionele verslechtering van het verbruik kunnen betekenen.
MODEL : XC 70 MY08
UITVOERING : Summum
TYPE MOTOR : D5 185PK met GT 6
TUNING DETAILS : niet
VERBRUIK (Tank) : -
VERBRUIK (BC) : 9.8L – 100KM ( Boord computer )
KM stand : 16.000
OUDE V70 D5 185 man SE: 8.3L -100KM op BC
Tank BP Ultimate
Bijna alleen snelweg met snelheid 120-150. 2x per week toppen. 1000km.week
Misschien nog wel aardig om te melden: wij hebben een transportbedrijf en zien momenteel het verbruik over het hele wagenpark (100) verslechteren. Volgens de olie maatschappijen zou dit kunnen komen door een verplichte toevoeging van biodiesel van 4% die is voorgeschreven vanuit de overheid. Bio heeft een slechtere verbrandingswaarde dan de oude diesel. Uiteindelijk tanken we dit dus allemaal. Wordt nu nader onderzocht maar zou dus inderdaad een fractionele verslechtering van het verbruik kunnen betekenen.
V70 D5 Sports Edition my07, zilver, 18 inch, schuifdak, donker glas, verlaagd.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08
V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers
V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08
V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers
V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
- RobBob
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 17:21
@HV.
Dat zou wel eens héél goed kunnen kloppen. Ik heb onlangs een test in de autogids gelezen waarin zowel de T6, de 2.4D en de D5 getest stonden.
Hun gemeten gemiddelde van de V70 2.4D lag op 9.0l/100km. Die van de D5 op 8.7l/100km. De D5 was in hun test dus inderdaad zuiniger. Volgens hun ligt dit aan het feit dat de D5 meer koppel heeft dan de 2.4D en je dus minder moet terugschakelen.
Dat zou wel eens héél goed kunnen kloppen. Ik heb onlangs een test in de autogids gelezen waarin zowel de T6, de 2.4D en de D5 getest stonden.
Hun gemeten gemiddelde van de V70 2.4D lag op 9.0l/100km. Die van de D5 op 8.7l/100km. De D5 was in hun test dus inderdaad zuiniger. Volgens hun ligt dit aan het feit dat de D5 meer koppel heeft dan de 2.4D en je dus minder moet terugschakelen.
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
XC70 D5 geartronic, 8,7 ltr op 100km
Volvo for life
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
Lijkt me inderdaad valide verklaring!RobBob schreef:@HV.
Dat zou wel eens héél goed kunnen kloppen. Ik heb onlangs een test in de autogids gelezen waarin zowel de T6, de 2.4D en de D5 getest stonden.
Hun gemeten gemiddelde van de V70 2.4D lag op 9.0l/100km. Die van de D5 op 8.7l/100km. De D5 was in hun test dus inderdaad zuiniger. Volgens hun ligt dit aan het feit dat de D5 meer koppel heeft dan de 2.4D en je dus minder moet terugschakelen.
Ook wel erg trouwens, die constatering van Biodiesel die verslechering verbruikscijfers teweeg brengt; per saldo niet bepaald prettig voor het milieu (en onze portemonnaie..).
Die 2.0D is overigens wel erg zuinig (of wordt die waarde gerealiseerd door 'het nieuwe rijden' in de praktijk te brengen

-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 22:00
De hoge verbruikcijfers bij Autogids zijn volgens mij te verklaren door het weinig aantal kilometers van de testwagens.
De vijfcilinder diesels zijn daar zeer gevoelig aan.
De mijne heeft nu 21000 km onder de wielen en verbruikt 1 tot zelfs 1,5 liter minder dan na 2000 km.
Het is een 2.4 D (voor de (o.m. Belgische) fiscus toegeknepen tot 163 PK) en mijn dealer zegt me dat deze motor eigenlijk ondermaats rendeert bij lage belasting (te weinig ademruimte heeft). Ik heb dit zelf ook vastgesteld.
Bij lange autowegritten aan hoge snelheid (in Duitsland natuurlijk) lijkt hij minder te verbruiken dan aan bij ons legale snelheden.
De 2.4D of D5 zouden massaal getuned worden door Rica met een duidelijk minder verbruik als gevolg.
Ik zou graag wat ervaringen horen van bezitters van rica getunede V70 III (vijfcilinders diesel)
De vijfcilinder diesels zijn daar zeer gevoelig aan.
De mijne heeft nu 21000 km onder de wielen en verbruikt 1 tot zelfs 1,5 liter minder dan na 2000 km.
Het is een 2.4 D (voor de (o.m. Belgische) fiscus toegeknepen tot 163 PK) en mijn dealer zegt me dat deze motor eigenlijk ondermaats rendeert bij lage belasting (te weinig ademruimte heeft). Ik heb dit zelf ook vastgesteld.
Bij lange autowegritten aan hoge snelheid (in Duitsland natuurlijk) lijkt hij minder te verbruiken dan aan bij ons legale snelheden.
De 2.4D of D5 zouden massaal getuned worden door Rica met een duidelijk minder verbruik als gevolg.
Ik zou graag wat ervaringen horen van bezitters van rica getunede V70 III (vijfcilinders diesel)
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
klinkt inderdaad wel goed, Rica tuning en dan ook nog beter verbuik! Maar vervalt in dat geval niet elke garantie (in elk geval motorisch)? En, is Rica tuning aan te raden i.c.m. zowel handbak als geartronic, of is dat wel behoorlijk bepalend.