Probleempjes (3: tik, rammel en CPV)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

Collega's,

de volgende 'probleempjes' doen zich voor:

1. tik in de vooras (is iets met steekassen geloof ik? schijnt dat je daarvoor het beste de bouten in de steekassen kunt laten vervangen. weet iemand dit en zo ja, een serienummer van deze bouten bij de volvo-garage?)
2. rabbel in de achterklep (komt achter de bekleding vandaan lijkt het wel)
3. CPV van portier bestuurder springt weer omhoog (op www.volvos.nl kun je voor 75 euri een motortje kopen want dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn?)

dank voor jullie reacties !
Gebruikersavatar
Black 2.4T awd
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
Locatie: Twente

Hallo, dit euvel had ik pas geleden ook. Mijn volvo-specialist heeft de steekassen losgemaakt, wat locktite erin en de steekassen opnieuw gemonteerd met de oude bouten. De auto heeft een paar uur gestaan om de locktite te laten uitharden. De kosten waren volgens mij +/- 45,00 euro. Uurloon + wat materiaalkosten
Gebruikersavatar
Dexter
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
Locatie: Kollum

Het probleem van je centrale portier vergrendeling ligt inderdaad aan je slot. Ik had het zelf bij mijn S60 ook, maar na wat speurwerk op het forum zag ik dat een beetje WD40 in het slot ook wonderen kan doen.
Nadat ik dat gedaan heb heeft het slot nog niet 1 keer weer gehaperd.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

Dat van die Locktite heb ik ook wel eens gehoord. Maar dat schijnt een wel heel resolute oplossing te zijn, want als die dingen dan een keer weer los moeten dan moet de verfbrander eraan te pas komen. Is dit wel verstandig?
Gebruikersavatar
MoondustV70D5
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:16

Met de bout van de steekas, bedoel je daarmee de sems schroef??
Ik ben die ook al eens "verloren", waardoor de drijfas los zat.
Hierdoor kreeg 'k heel wat andere problemen "abs skid service vereist".
na wat speutwerk op dit forum op de schroef uitgekomen.
Bij de dealer enkel de prijs van de schroef moeten betalen omdat dit een veiligheidsverbinding is.
Zelfs kapje in het midden met volologo gratis gekregen.
Serienr voor sems schroef 985354 op fact. 1,74€
Deze moer is standaard voorzien van een soort loctite op het uiteinde.
V70 2003 D5 ; XC90 2006 D5
Volvo. for life
harold.bijmolt
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
Locatie: Noorden des Lands

inmiddels al aardig wat W4D in het portierslot gespoten maar zonder resultaat. moet misschien toch het motortje vervangen worden?
Gebruikersavatar
Dexter
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
Locatie: Kollum

harold.bijmolt schreef:inmiddels al aardig wat W4D in het portierslot gespoten maar zonder resultaat. moet misschien toch het motortje vervangen worden?
Jammer dat het niet helpt.
Heb je nadat je de WD40 erin gespoten hebt het slot ook een flink aantal keer op slot en van slot gedaan?

Kijk anders ook even HIER, dat gaat ook over problemen met het slot.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Diesel70
3rd Gear member
Berichten: 397
Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
Locatie: Noord Nederland

Over het rammeltje in de achterklep:

Of er ligt een afgebroken lipje in de klep, maar dat rammelt niet heel erg.
Bij mij bleek het de nummerplaat te zijn die resoneerde tegen de klep.
Rubbertje ertussen en weer monteren: Probleem opgelost!
Volvo XC60 My17
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”