Hoi
Ik heb hier 2 bobines liggen + eentje op mijn wagen
Volgens mijn vraagbaak moet ie een weerstand hebben van 7200 ohm
1bobine heeft 6900 ohm, de andere 7400 ohm
Nu vroeg ik mij af welke het beste is, die van 7400 ohm of die van 6900
Volgens mijn elektriciteitsachtergrond zou ik zeggen, die van 7400 ohm lijkt me het beste... of niet?
Groeten
Ewout
weerstand bobine
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Hoe minder weerstand, hoe feller de vonk, dus hoe beter en vollediger de verbranding.
Dus ik zou die van 6900Ω nemen.
(nu is het verschil qua weerstand niet heel groot bij deze bobine's. Maar wanneer je een slechte vonk (bij veel weerstand) hebt, dan leidt tot de bekende gevolgen van een slechte verbranding etc etc.)
Dus ik zou die van 6900Ω nemen.
(nu is het verschil qua weerstand niet heel groot bij deze bobine's. Maar wanneer je een slechte vonk (bij veel weerstand) hebt, dan leidt tot de bekende gevolgen van een slechte verbranding etc etc.)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Dank je alvast, degene erinstak is eentje van 7200 ohm zoals de vraagbaak zegt dat het de beste zou zijn, maar ik ga die van 6900 maar eens proberen...
Ik had schokken bij gas lossen maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb, de contactpunten van de delco waren vol oxidatie, ik heb ze schoongemaakt, maar nog geen testritje gedaan
Eerst nog wat metingen doen en dan mijn beste luchtmassameter van de drie steken...
groeten
Ik had schokken bij gas lossen maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb, de contactpunten van de delco waren vol oxidatie, ik heb ze schoongemaakt, maar nog geen testritje gedaan
Eerst nog wat metingen doen en dan mijn beste luchtmassameter van de drie steken...
groeten
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik denk dat de weerstanden een minimaal effect hebben op de vonk. Het is nl zo dat de weerstand grotendeels afhangt van de dikte van de wikkeldraad. De bobine is nl een trafo. het gaat zich dus om de verhoudigen tussen primaire kant en secundaire kant. Als beide naar verhouding om hoog gaan dan maakt het niet zoveel uit. Het gaat ook niet zozeer om de stroom aar om de spanning. Met een hogere spanning zal de vonk gemakkelijker overspringen op de bougie. Tjsa en daar sta je dan, dan zou je dus degene moeten nemen met de hoogte weerstand.
Al met al, ik denk dat je schokken ergens anders in liggen en dat je de bobine na 1 x wisselen kunt uitsluiten als je de schokken nog hebt.
Maak liever in derdaad de rest schoon en zorg ook dat je bougie kabel schoon zijn op de contacten (even invetten).
Al met al, ik denk dat je schokken ergens anders in liggen en dat je de bobine na 1 x wisselen kunt uitsluiten als je de schokken nog hebt.
Maak liever in derdaad de rest schoon en zorg ook dat je bougie kabel schoon zijn op de contacten (even invetten).
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.