Hallo mensen.
Een vraagje,
Mijn moeder heeft zojuist besloten een nieuwe auto te willen. Nou zijn we allemaal wel gecharmeerd van Volvo's, ik zelf ook omdat ik een grote 440 liefhebber ben, en heb er samen met 2 vrienden van me dan ook veel aan gerestaureerd/gerepareerd. Mijn moeder stelde als eisen een Stationwagon model, met een Diesel Turbo motor, ik kwam vanzelfsprekend aan met Volvo. Ze vond dit zelf een goed idee, maar ze wilde nog een beetje rondkijken. Mijn vraag is: Wat is rendabeler en slimmer om te kopen, een 850 of een V70 model? Wat zijn de voor en nadelen van beide modellen ? Budget rond de 10000 euro. Liefst niet meer dan 2 ton op de teller.
En als er mensen zijn die nog een degelijke auto weet, ook niet vergeten te melden !
Ik dank U allen, tot hoors.
V70 of 850?
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Voor 10000 euro koop je al wel een V70 Classic. Hier zou ik persoonlijk dan ook zeker voor gaan, simpelweg omdat het een modernere auto is. Laat je niet afschrikken door auto's die meer als 2 ton hebben gelopen, want deze motoren lopen met goed onderhoud makkelijk het dubbele. Er zijn wel een paar gevoelige punten, waaronder luchtmassameter en de airco.
Een zoekopdracht op Volvocars.nl leverde mij al een V70 van 98 op met 280000 op de klok, voor nog geen 8000 euro. Er is dus genoeg keus denk ik zo, ook met lagere kilometerstanden.
Een zoekopdracht op Volvocars.nl leverde mij al een V70 van 98 op met 280000 op de klok, voor nog geen 8000 euro. Er is dus genoeg keus denk ik zo, ook met lagere kilometerstanden.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Een late 850'er TDI is een bijzonder doorontwikkelde auto. Die kunnen makkelijk het dubbele aan van je moeders maximale kilometrage.
Maar een V70 TDi of 2.5D (geen verschil, alleen aanduiding) heeft dezelfde motor en doet een stuk moderner aan in vergelijking met een 850. Ik heb beide types gereden en de 70 heeft duidelijk mijn voorkeur. Het is gewoon een moderne en verbeterde 850.
Minder dan twee ton op de teller zul je vermoedelijk héél zelden aantreffen. Maar nogmaals, mits goed onderhouden kunnen die blokken minstens het dubbele aan.
Succes ermee !
Maar een V70 TDi of 2.5D (geen verschil, alleen aanduiding) heeft dezelfde motor en doet een stuk moderner aan in vergelijking met een 850. Ik heb beide types gereden en de 70 heeft duidelijk mijn voorkeur. Het is gewoon een moderne en verbeterde 850.
Minder dan twee ton op de teller zul je vermoedelijk héél zelden aantreffen. Maar nogmaals, mits goed onderhouden kunnen die blokken minstens het dubbele aan.
Succes ermee !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05.04.2008 - 23:27
Dat zei ik dus ook al, gebaseerd op forumlezen, dit rekende mijn pa simpelweg toe aan mijn voorliefde voor Volvo :p
Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar een V70, maar een 850 heeft ook wel wat, en het interieur van de late 850-ers vind ik eigenlijk te mooi om te laten staan.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar een V70, maar een 850 heeft ook wel wat, en het interieur van de late 850-ers vind ik eigenlijk te mooi om te laten staan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05.04.2008 - 23:27
Zijn er trouwens op de V70 classics nog merkwaardige verschillen t.o.v. de nieuwere modellen, behalve Looks ?
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Je bedoelt verschillen t.o.v. het nieuwe model vanaf 2000? Dat is weer een hele andere auto. In het nieuwe model werd de D5 leverbaar. Weer een veel moderner blok als de TDI's, en meer vermogen (de D5 de eerste jaren 163 PK).Lain Coubert schreef:Zijn er trouwens op de V70 classics nog merkwaardige verschillen t.o.v. de nieuwere modellen, behalve Looks ?
Zelfs het nieuwe model is denk ik net haalbaar voor 10000 euro, alleen dan nog met de oude TDI (2.5D), en meer op de klok als 200.000 km. Maar die zoekopdracht zal een heel stuk moeilijker worden.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05.04.2008 - 23:27
Ok, thanks.
Meer tips altijd welkom.
Meer tips altijd welkom.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Deze tip dan. Bij lange na geen € 10.000,-. Zo hou je (of je ouders) nogal wat over. Met een budget van 10 mille moet je echt een hele fraaie V70 kunnen aanschaffen en zou ik niet kiezen voor een 850.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05.04.2008 - 23:27
Ja, inderdaad ! Zag hem toevallig al in het topic : Wat kan een V70 aan Km's aan. Desalniettemin bedankt. Het is nu eigenlijk een kwestie van de man met de zak met geld overtuigen. Heb inmiddels 4 serieuze opties, en daaruit zal er vroeg of laat een aankoop komen.
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
Al gekocht?
Zo niet, waarom ook niet een 960 overwegen (of ben ik naief en is die uitsluitend in benzinevarianten verkrijgbaar). Vind zelf de 850 ook wel iets stoerder dan V70 Classic. Ik zou dan wel altijd voor nieuwe dashboard gaan (medio 95 ingevoerd).
Zo niet, waarom ook niet een 960 overwegen (of ben ik naief en is die uitsluitend in benzinevarianten verkrijgbaar). Vind zelf de 850 ook wel iets stoerder dan V70 Classic. Ik zou dan wel altijd voor nieuwe dashboard gaan (medio 95 ingevoerd).
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
De 960 is er op een zeer zeldzaam geval eigenlijk niet in diesel, de 960 is ook alleen het eerste jaar met dieselmotor geleverd.
Dat neemt niet weg dat de 960/v90 op lpg ook een fantastische auto is.
Dat neemt niet weg dat de 960/v90 op lpg ook een fantastische auto is.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:10
- Locatie: Makkum
- Contacteer:
Er zit wel degelijk verschil in de 1998 V70 met TDI en de 1999 en 2000 2,5 D motor.
De ene is veel meer een trekker, met een stuk powre. De 2,5 D is veel rustiger, zuiniger in verbruik, en rijd fijner eigenlijk.
Kijk eens op volvocars bij broekhuis assen, staat een groene classic. Echt een aanrader!
De ene is veel meer een trekker, met een stuk powre. De 2,5 D is veel rustiger, zuiniger in verbruik, en rijd fijner eigenlijk.
Kijk eens op volvocars bij broekhuis assen, staat een groene classic. Echt een aanrader!
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Wat vinden jullie van deze: http://link.marktplaats.nl/154354513 lijkt mij een goede auto...
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Ik vrees dat ik U zal moeten telleur stellen hoor, Het is het zelfde motorblok als uit de 850 van 1995 ( eertse dieselmotor voor de 850) Het blok is ongewijzigd gebleven evenals de versnellingsbak & motor electronica.thomasglt schreef:Er zit wel degelijk verschil in de 1998 V70 met TDI en de 1999 en 2000 2,5 D motor.
De ene is veel meer een trekker, met een stuk powre. De 2,5 D is veel rustiger, zuiniger in verbruik, en rijd fijner eigenlijk.
Tot Volvo een 5cilinder diesel had van eigen makelij (2003) is het vermogen steeds ongewijzigd gebleven 2461cc, 140PK, 103kw, 290Nm.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
@Lain Coubert: Hebben je ouders al iets gekocht? Of is de keus toch op een ander merk gevallen?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
onderschrijf dit verhaal over de Audi Diesel volledig, de eigen D5 van Volvo was er trouwens vanaf juli 2001 alden toerist schreef:Ik vrees dat ik U zal moeten telleur stellen hoor, Het is het zelfde motorblok als uit de 850 van 1995 ( eertse dieselmotor voor de 850) Het blok is ongewijzigd gebleven evenals de versnellingsbak & motor electronica.thomasglt schreef:Er zit wel degelijk verschil in de 1998 V70 met TDI en de 1999 en 2000 2,5 D motor.
De ene is veel meer een trekker, met een stuk powre. De 2,5 D is veel rustiger, zuiniger in verbruik, en rijd fijner eigenlijk.
Tot Volvo een 5cilinder diesel had van eigen makelij (2003) is het vermogen steeds ongewijzigd gebleven 2461cc, 140PK, 103kw, 290Nm.
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
heeft de man met de centen wel eens in een v70 classic of 850 gereden? laat hem in een 5 cilinder variant rijden gaat hij zeker overstag.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
- blue nautic
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
- Locatie: omgeving arnhem
min variant (verkeerde woord keuze)
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01