handbediening slot portier

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
olav
3rd Gear member

Gisteren werkte om onverklaarbare redenen opeens de afstandsbediening niet, ook niet van heel dichtbij. Er reageerde helemaal niets: geen deuren open of dicht, maar ook niet de gele knop voor verlichting. Later werkte het weer wel, en daana weer niet. Iemand suggesties? Batterijtje? Zekering? Andere oorzaken?

In ieder geval, de auto ging dus niet open maar er zit zowaar een slot in de bestuurdersdeur. Auto met sleutel open, alarm af, prima. Maar na wat uit de auto te hebben gepakt wilde ik de auto weer op slot doen, maar met de sleutel lukt dit niet. Je kunt wel een kwart slag tegen de klok indraaien om de deur (plus de andere sloten) open te maken, maar een kwart slag met de klok mee draaien om het geheel op slot te zetten werkt niet. Wat kan dit zijn?
Ik weet dat er een keer een nieuw portierslot in is gezet, kan het te maken hebben met verkeerde montage? Iets anders? Ik moet eerlijk bekennen het slot nooit te hebben getest, dus misschien is het altijd al zo geweest.

Een extra slot in de achterklep dat volgens Volvo aanwezig is kan ik niet vinden, dus als mijn afstandbediening niet werkt kan de auto niet op slot. Niet echt handig.

Ik hoop op tips, alvast bedankt.

Olav
V70 D5 2002, 198000
480S60
4th Gear member
Contacteer:

Een aantal onderdelen van dit euvel herken ik.
Wat mij opgevallen is, is dat de auto alleen op slot (of van het slot) kan met de afstandbediening of de knopjes in de voorportieren. Andere mogelijkheden werken niet volledig. Dan krijg je misschien wel de vier portieren dicht, maar de achterklep blijft dan open staan.
Mocht je de achterklep met de sleutel open willen doen, dan kan dit wel altijd. Daarvoorverwijder je een ovaal vorming plastic bescherming die naast de kentekenverlichting zit. Dat gaat eigenlijk vrij makkelijk. Je kan alleen hiermee niet de achterklep afsluiten. Dit kan overigens bij mij wel bij het bestuurdersportier. (ook een MY2002, maar dan S60 D5)
Hopelijk heb ik je hiermee een eindje op weg gebracht.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Oceanracer
Geartronic member

Bij een V70 is het openen via de achterklep niet mogelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
olav
3rd Gear member

Naar de dealer geweest met mijn slotprobleempje, en het bleek een sameloop te zijn.
- De batterijtjes in de beide afstandsbedieningen zaten op een kritische spanning (3,01 en 3,12 V), met de vrieskou van de laatste dagen is dat blijkbaar te weinig geweest om de afstandsbediening meerdere keren achter elkaar te kunnen gebruiken (problemenmet de afstandbediening speelden 's nachts).
- Het portierslot was domweg vast gaan zitten omdat het nooit is gebruikt, iets met een overbrengstangetje. Had ik doorgedraaid dan had ik het spul gesloopt. Op de factuur staat echter dat de anti diefstal afscherming nu goed is gemonteerd, dus wat het precies was... Bij de vorige eigenaar is ooit het elektrische deel van het slot vervangen, mogelijk is het toen verkeerd gemonteerd.

In ieder geval, voor 103,- euro weer helemaal het heertje met een auto die zowel op afstand als handmatig open en dicht kan. Da's toch een lekker gevoel wanneer je ergens parkeert met wat spullen in de auto...

Olav
Oceanracer
Geartronic member

Kostte in elk geval heel wat minder dat een heel nieuw slot! Toch weer een voordeel bij een nadeel. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”