ik had graag wat meningen gehoord over het vermogen wat verloren zou gaan bij een opendemper (is dit zo?) wil hem vervangen voor een remus of DTM pijp het oor wil ook wat. :razz:
ik heb nu zoveel gelezen hier over de een zegt dit de ander dat.
het gaat om een 1.9TD Fase I diesel.
demper vervangen
-
- 2nd Gear member
Ik zeg natuurlijk ook maar wat, maar het verschil zit 'm in de turbo. Voor een turbo kan de demper niet open genoeg zijn. Zonder turbo gaat dit niet zomaar op, omdat je de snelheid waarmee de uitlaatgassen de cylinders verlaten, ongunstig kan beinvloeden. Mijn 0,02 EUR.
- volv40
- 2nd Gear member
inmiddels zit hij eronder behalve de demper heb van voor tot achter incl.. downpipe een buis van 60mm geluid is zeker niet te hard integendeel zelfs.
wel lijkt het of de auto meer vermogen levert. ook is de spool-up tijd van de turbo aanzienlijk korter geworden. echt veel meer lol kwa geluid en vermogen. zal niet erg veel hebben opgeleverd maar kan zeker merken met de nieuwe down-pipe dat hij harder optrekt.
wel lijkt het of de auto meer vermogen levert. ook is de spool-up tijd van de turbo aanzienlijk korter geworden. echt veel meer lol kwa geluid en vermogen. zal niet erg veel hebben opgeleverd maar kan zeker merken met de nieuwe down-pipe dat hij harder optrekt.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
-
- 5th Gear member
Snelheid van opspoelen kun je ook onwijs verbeteren door een BOV.
En wat Ripely al zegt; freeflow alleen al maakt een wereld van verschil in vermogen. Echter, heb je een gammele turbo, dan kom je dat met een freeflow snel te weten
En wat Ripely al zegt; freeflow alleen al maakt een wereld van verschil in vermogen. Echter, heb je een gammele turbo, dan kom je dat met een freeflow snel te weten