Waarom rij jij Volvo
- v70.2,4t
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 11:02
Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden, en nu nog, daardoor voelt het voor mij altijd als thuis komen als ik in mijn Volvo stap. Maar waarom rij jij in een Volvo
Met een kever kom je er ook, het duurt alleen wat langer.
V70 2,4T Lpi
Kever 1965
V70 2,4T Lpi
Kever 1965
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Met dezelfde reden eigelijk..ouders die al jaren volvo rijden, en zelf ook meer dan gebeten zijn door de microbe. Heb al met heel wat andere merken gereden, maar ben toch nog altijd blij dat die van mij een Volvo is!! Vooral het interieur doet het hem bij mij. Dit straalt altijd een zekere vorm van 'rust en op adem komen' uit. Iets wat je wel kan gebruiken als je na n drukke dag met je auto naar huis moet. Nuja..er zijn zovele redenen waarom ik niet voor een ander merk zou kiezen 

- Volvo-Sverige
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 18:02
- Locatie: Maastricht/Oss
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33102
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou ik was actief op een Volvo-forum en reed Peugeot tsja toen moest ik wel 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Omdat ik een grote auto met airco zocht. Autotrader vond vooral 850'en 940's. Later bleek dat ik achterwielaandrijving een stuk fijner vond. En nog steeds vind...
Volvo 940 SE
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Mijn ouders reden ook ( en rijden nog ) met Volvo. Dus na m'n eerste wagen ben ik ook naar Volvo overgestapt, voor het comfort en gevoel van veiligheid. (Ben er ook werkzaam) 

- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Mijn pa en beide grootouders rijden al sinds mensenheugnis Volvo...
Eerst heb ik mij gewaagd aan Italiaans design (Lancia Beta Coupé '77, Alfa 33, 146 en 156 SW), maar ik was blij genoeg centjes te heben voor mijn S60 D5. Scheuren doet hij nog beter dan de Alfa's, maar hij is confortabeler, steviger, groter,.. En vooral: hij rammelt niet!
Eerst heb ik mij gewaagd aan Italiaans design (Lancia Beta Coupé '77, Alfa 33, 146 en 156 SW), maar ik was blij genoeg centjes te heben voor mijn S60 D5. Scheuren doet hij nog beter dan de Alfa's, maar hij is confortabeler, steviger, groter,.. En vooral: hij rammelt niet!
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Mijn ouders reden vroeger altijd al Volvo.
Doordat mijn pa me altijd mee nam naar de Volvo dealer ben ik op slag verliefd geworden op die auto's.
We hebben diverse Volvo's gereden, waaronder 2 940's, 960, 3 V70's waaronder een V70R AWD
Mijn lijstje is nog maar kort... een 480es uit 1988 en momenteel een 480S uit 1993.
Volvo for Life!
Doordat mijn pa me altijd mee nam naar de Volvo dealer ben ik op slag verliefd geworden op die auto's.
We hebben diverse Volvo's gereden, waaronder 2 940's, 960, 3 V70's waaronder een V70R AWD

Mijn lijstje is nog maar kort... een 480es uit 1988 en momenteel een 480S uit 1993.
Volvo for Life!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Mijn vader heeft jaren een Opel Olympia gehad, tot het beestje helemaal op was (is nog wel naar het Opel museum gegaan). Daarna wat Ascona's en Vectra's. Vanaf al die Opel achterbanken altijd al met verwondering naar Volvo's zitten kijken en hoe ruim de kinderen daar op de achterbank zaten.We moesten met z'n drietjes de plank achter delen.
Het is nu vooral het ruimtelijke gevoel van de auto. Van binnenuit is hij zo lekker groot en met al die ramen heb je toch genoeg zicht op alles (geen dikke stijlen). Zicht, comfort, veiligheid en ruimte, dat voor een auto van 18 jaar oud, zalig.
Het is nu vooral het ruimtelijke gevoel van de auto. Van binnenuit is hij zo lekker groot en met al die ramen heb je toch genoeg zicht op alles (geen dikke stijlen). Zicht, comfort, veiligheid en ruimte, dat voor een auto van 18 jaar oud, zalig.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Met sommige merken heb je "een klik" en met andere niet.
Een Volvo geeft mij een prettig gevoel van veiligheid, geborgenheid, klasse, uitstraling, rijgedrag.
Ik ken geen enkel ander merk in deze prijsklasse (misschien de oudere Saab´s) die dat ook doet.
Een Volvo geeft mij een prettig gevoel van veiligheid, geborgenheid, klasse, uitstraling, rijgedrag.
Ik ken geen enkel ander merk in deze prijsklasse (misschien de oudere Saab´s) die dat ook doet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- redikim
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 23:14
- Locatie: Noord Brabant
Ik werk al jaren bij Volvo en na 18 jaar japanner gereden te hebben kwam er een mooie S70 op mijn pad met zeer weinig km's en dan ben je verkocht.
Veiligheid en m'n gezin in m'n achterhoofd was Volvo voor mij de enige keuze.
Veiligheid en m'n gezin in m'n achterhoofd was Volvo voor mij de enige keuze.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
De 480 vanuit het idee om niet in een massa auto te rijden.
De v40 omdat ik hem mooi vond en vooral om zijn stoelen.
Bij deze 2 ook nog het "made in the Netherlands" typeplaatje.
De v70 vanwege zijn comfort (met name weer de stoelen) de veiligheid en de beer van een motor (D5)
Heb heel wat merken gereden (Duits)
maar die konden niet tippen aan het comfort van de v40 en later de V70.
De v40 omdat ik hem mooi vond en vooral om zijn stoelen.
Bij deze 2 ook nog het "made in the Netherlands" typeplaatje.
De v70 vanwege zijn comfort (met name weer de stoelen) de veiligheid en de beer van een motor (D5)
Heb heel wat merken gereden (Duits)
maar die konden niet tippen aan het comfort van de v40 en later de V70.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- nossy
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05
omdat ik er werk
en ik op zoek was naar een ruimere wagen.
maar ook eigenlijk omdat ik er een beetje verliefd op ben geworde, als je ze zo alle dagen ziet in kleuren en geuren.
Wel nog geen seconde spijt van gehad dat ik deze beslissing nam.
een volgende zal waarschijnlijk terug een volvo zijn.
daar twijfel ik niet aan

maar ook eigenlijk omdat ik er een beetje verliefd op ben geworde, als je ze zo alle dagen ziet in kleuren en geuren.
Wel nog geen seconde spijt van gehad dat ik deze beslissing nam.
een volgende zal waarschijnlijk terug een volvo zijn.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Mijn ouders hebben dus altijd volkswagen gereden en daar ben ik dan ook mee begonnen. Tot ik mijn huidige vrouw leerde kennen. Haar ouders hadden een xc70 en die mocht ik regelmatig mee. Tot we een keer op skivakantie gingen en ik daar heerlijk heb rond getoert met de xc en ik helemaal over stag was. Toen ik dan ook met mijn eigen bedrijf begon meteen een nieuwe v40 gekocht. Deze was me achteraf gezien toch te klein en na een jaar ingeleverd op een V70 met ervaring:)
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20567
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heel simpel,
Ik heb VOLVO altijd mooie auto's zien bouwen.
Toen VOLVO, DAF overnam was het helemaal raak. We konden een Nederlandse VOLVO gaan rijden.
Dus van huis een paar DAFJES meegekregen en enkele 343's
(naast enkele andere merken waaronder VW, Audi en Citroën).
Zodra het kon (na een Opel Kadett E) een 440 gekocht. Daarna eindelijk de 480 en nu naast de 480 de S60.
Gewoon omdat ik ze mooi en veilig vind.
Ik heb VOLVO altijd mooie auto's zien bouwen.
Toen VOLVO, DAF overnam was het helemaal raak. We konden een Nederlandse VOLVO gaan rijden.
Dus van huis een paar DAFJES meegekregen en enkele 343's
(naast enkele andere merken waaronder VW, Audi en Citroën).
Zodra het kon (na een Opel Kadett E) een 440 gekocht. Daarna eindelijk de 480 en nu naast de 480 de S60.
Gewoon omdat ik ze mooi en veilig vind.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Na in het verleden eerst een 440 te hebben gereden en aansluitend een S40, werd ik door mijn werkgever verplicht om zakelijk een VW Touran [ook niet verkeerd] te gaan rijden.
Nu ik sinds enkele maanden van de vut geniet, en dus mijn Touran moest inleveren, stond ik voor de keuze.
Een MPV met een recent bouwjaar zou lekker zijn dit i.v.m. ouwe gewrichten>>hogere instap, dan kom je bij Volvo uit op een XC maar die waren financieel niet haalbaar. Daarom heb ik proef gereden met diverse auto's met hoge instap t.w. VW Sharan, Seat Alhambra, Nissan X-trail, Hyundai Santa Fe, Tucson, Kia Sorrento en nog een aantal meer. Allemaal leuke auto's met hun voor en tegens, echter geen Volvo.
Tot ik voor de lol eens ging proefrijden in een S60.
Halleluja; ik kwam weer thuis, alsof ik na een vierdaagse mijn pantoffeltjes aantrok. Jullie begrijpen dat van het voornemen om een hoge instap [i.v.m. de versleten gewrichten] te kopen niets meer terecht gekomen is. Ik rijd nu sinds 6 maanden in een S60, ben helemaal gelukkig, mijn vrouw ook en de hoge instapper heb ik nog maar een paar jaar voor me uit geschoven, want hoe vaak stapt de mens per dag in en uit de auto en who needs een hoge instap
Groet Henk
Nu ik sinds enkele maanden van de vut geniet, en dus mijn Touran moest inleveren, stond ik voor de keuze.
Een MPV met een recent bouwjaar zou lekker zijn dit i.v.m. ouwe gewrichten>>hogere instap, dan kom je bij Volvo uit op een XC maar die waren financieel niet haalbaar. Daarom heb ik proef gereden met diverse auto's met hoge instap t.w. VW Sharan, Seat Alhambra, Nissan X-trail, Hyundai Santa Fe, Tucson, Kia Sorrento en nog een aantal meer. Allemaal leuke auto's met hun voor en tegens, echter geen Volvo.
Tot ik voor de lol eens ging proefrijden in een S60.
Halleluja; ik kwam weer thuis, alsof ik na een vierdaagse mijn pantoffeltjes aantrok. Jullie begrijpen dat van het voornemen om een hoge instap [i.v.m. de versleten gewrichten] te kopen niets meer terecht gekomen is. Ik rijd nu sinds 6 maanden in een S60, ben helemaal gelukkig, mijn vrouw ook en de hoge instapper heb ik nog maar een paar jaar voor me uit geschoven, want hoe vaak stapt de mens per dag in en uit de auto en who needs een hoge instap
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 12:55
- Locatie: 8490
Toen ik ongeveer 12 jaar was, kocht mijn pa zijn eerste Volvo (760 GLT). Mijn eerste wagen was een AX 1.0, die na enkele maanden tot schroot werd herleid ... Mijn pa had toen een 780 en een 850 T5-R. Geluk bij een ongeluk: 2 jaar kunnen rondrijden met de T5-R (zonder brokken, niet evident voor een 19-jarige!!!)
mijn volgende Volvo's:
460 1.9D
V40 1.9D beiden reeds vervangen door
245 GLT (sedert 3 jaar)
V50 2.0D (sedert 2 weken)
om een lang verhaal kort te maken: het is mijn pa zijn "fout"
mijn volgende Volvo's:
460 1.9D
V40 1.9D beiden reeds vervangen door
245 GLT (sedert 3 jaar)
V50 2.0D (sedert 2 weken)
om een lang verhaal kort te maken: het is mijn pa zijn "fout"

245 GLT B200 1991
V40 1.9D 1999
C30 1.6D - 2007 - Zaurak Diamond Cut 17"; - Titanium Grey
V50 2.0D - 2008 - Topline - Serapis 17'' - Titanium Grey
V70 2.0D SUMMUM/Motion pack - 2009 - Black Sapphire Metallic - Cranberry Select Leder
V40 1.9D 1999
C30 1.6D - 2007 - Zaurak Diamond Cut 17"; - Titanium Grey
V50 2.0D - 2008 - Topline - Serapis 17'' - Titanium Grey
V70 2.0D SUMMUM/Motion pack - 2009 - Black Sapphire Metallic - Cranberry Select Leder
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Na een jaar of dertien zagen mijn twee linkerhanden de klassieke Peugeots niet meer zo zitten en wilde ik iets 'moderns'. Er was simpelweg maar één auto die aan mijn eisen - 'moderne' techniek, klassieke uitstraling - voldeed, en dat was de 240 estate.
Ik had geen enkele Volvo-historie. Nu inmiddels wel: ik ben aan mijn tweede 240, rij dit model nu zeven jaar. En hoewel het veelbesproken Volvo-virus mij niet zo veel zegt - er zijn een heleboel Volvo's waar ik niets aan vind - zal mijn volgende, nog modernere auto ook een grote Volvo estate zijn. Tenzij ik de Postcodeloterij win, natuurlijk. Wat onderhand wel een keer tijd wordt.
Ik had geen enkele Volvo-historie. Nu inmiddels wel: ik ben aan mijn tweede 240, rij dit model nu zeven jaar. En hoewel het veelbesproken Volvo-virus mij niet zo veel zegt - er zijn een heleboel Volvo's waar ik niets aan vind - zal mijn volgende, nog modernere auto ook een grote Volvo estate zijn. Tenzij ik de Postcodeloterij win, natuurlijk. Wat onderhand wel een keer tijd wordt.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Wij moesten opeens een andere auto hebben die en mijn vrouw elke dag veilig op haar werk kon brengen en een tweepaardtrailer kon trekken, aangezien onze "super" Vito z'n distributieketting liet breken. De garage van ons Golfje had op dat moment alleen een V70 staan die dat kon......( tweede kerstdag 's avonds om 19.30u in de showroom...::oops:...)
Tot die tijd 15 jaar grijs gereden: Landcruiser 2.5D en Vito 110D.
De Vito voor een heel schappelijke prijs door een exportbedrijf overgenomen, en toen was een dure Volvo toch berij(k)baar..\:D/ ..
Wel even slikken die wegenbelasting, maar wel een stuk zuiniger en eindelijk weer luxe: VOLVO FOR LIVE
Tot die tijd 15 jaar grijs gereden: Landcruiser 2.5D en Vito 110D.
De Vito voor een heel schappelijke prijs door een exportbedrijf overgenomen, en toen was een dure Volvo toch berij(k)baar..\:D/ ..
Wel even slikken die wegenbelasting, maar wel een stuk zuiniger en eindelijk weer luxe: VOLVO FOR LIVE
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002