dat zijn de cijfers die ik even snel kan vinden op autoweek. Lijkt 2 seconden te zitten tussen de X5 en ML aan de ene kant en de XC90 aan de andere kant.
Ja en?
Een XC 90 is de enige std 7 zitter van het stel.
Een ML 320 CDi is met zijn € 71.000 toch echt het nodige duurder als een XC90 D5, de ML 280CDi is qua vermogen beter vergelijkbaar en is met 9,8 seconden slechts 0,9 seconden sneller voor een verschil van die € 5.000,--...
En daarbij, wat is nou 2 seconden. Ben 2 seconden later bij het volgende stoplicht dan in de mercedes. Nou joepie.
Dan hou ik liever die 5000,- in de zak.
Of haal er leuke extra's voor die het leven in een xc90 nog verder zullen veraangenamen
Summum schreef:Aha, Bart. Je beperkt je tot de diesels. Dat bleek niet uit je eerdere post, want je reageerde op de stelling dat ook de T6 tegenviel in de XC90.
Maar ook in dieselland zijn er SUV's met sportwagenpretenties. Wat dacht je van de VW Touareg V10 TDI? 0-100 in 7,8 sec. en top 225/h.
Wel gelezen waar deze topic over gaat?
Je hebt gelijk ten aanzien van de door jou genoemde Touareg, maar voor een verschil van € 46.500,-- mag hij ook best iets harder lopen.
Ik vind persoonlijk een verschil van 5000 euro op zo'n bedrag wat je voor een auto betaalt gigantisch weinig. Als het nou over een auto van 20000 ging, dan is 5000 veel, maar niet bij een bedrag van tussen de 60 en 70 mille. Maar iedereen z;n eigen smaak en keus toch? De een heeft plezier aan lekker vlot optrekken en de ander aan iets meer opties
Trouwens een proefrit in die v10 teken ik zeker een keer voor
VolvoZoeker schreef:Ik vind persoonlijk een verschil van 5000 euro op zo'n bedrag wat je voor een auto betaalt gigantisch weinig. Als het nou over een auto van 20000 ging, dan is 5000 veel, maar niet bij een bedrag van tussen de 60 en 70 mille. Maar iedereen z;n eigen smaak en keus toch? De een heeft plezier aan lekker vlot optrekken en de ander aan iets meer opties
Dus jij vindt € 5.000,-- voor die 0,9 seconden weinig geld? waar gaat dit nog over?
Een SUV is qua souplesse en accelleratie (vrijwel) nooit te vergelijken met een normale auto en dat was volgens mij hetgeen waarin de topicstarter teleurgesteld was.
De gedachtegang die ik maakte is dat het inderdaad 0,9 tot 2 seconden sneller is, inderdaad voor een bedrag van 5000 euro, maar die "soepelheid" is ongetwijfeld ergens anders ook nog terug te vinden in tussen-accelleratie bijvoorbeeld, en dan is 5000 euro ineens veel minder. En ik kan me niet onttrekken aan de mening dat 5000 euro op een bedrag van 70000 weinig is. Als je zo;n bedrag kan uitgeven voor een auto, kan je 75000 euro ook uitgeven. . En nee, ik kan het niet uitgeven met een salaris van maar 40000 per jaar
VolvoZoeker schreef:De gedachtegang die ik maakte is dat het inderdaad 0,9 tot 2 seconden sneller is, inderdaad voor een bedrag van 5000 euro, maar die "soepelheid" is ongetwijfeld ergens anders ook nog terug te vinden in tussen-accelleratie bijvoorbeeld, en dan is 5000 euro ineens veel minder. En ik kan me niet onttrekken aan de mening dat 5000 euro op een bedrag van 70000 weinig is. Als je zo;n bedrag kan uitgeven voor een auto, kan je 75000 euro ook uitgeven. . En nee, ik kan het niet uitgeven met een salaris van maar 40000 per jaar
VolvoZoeker schreef:Als je zo;n bedrag kan uitgeven voor een auto, kan je 75000 euro ook uitgeven. . En nee, ik kan het niet uitgeven met een salaris van maar 40000 per jaar
Toch vind ik op een bedrag van 70.000,- die 5000,- best veel voor die paar seconden en dat beetje souplesse.
Als ik dan toch vlot wil zijn en diesel rijden zou ik voor een V70 D5 of een xc70 D5 gaan. Kun je voor veel minder geld evenveel zo niet meer plezier van hebben. En een ander merk is niet echt een optie.
Rijd zelf V70 mijn vader mercedes. Doe me dan echt maar de volvo hoor.
Rijd veel fijner, voor minder geld
:shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?
[quote ="V480-V40"]
Jazeker spoor ik wel. Ik verwacht ook geen sportwagen prestaties. Maar het viel me gewoon zwaar tegen. Hij kwam maar niet op gang.
Bart simpson schreef: Ook andere SUV's geprobeerd in die klasse?
Nee, ben ik ook niet van plan. Ik vind ze, op de RR Sport na, ook niet mooi. Ik ben ook maar via de VROM in aanraking met die T6 gekomen.
Een XC90 is voor mij alleen mooi. Ik hoef em in het echt niet, vanwege het feit dat we maar met z'n 2-en zijn en ik hem hoe dan ook te duur vind.
Maar nu weer On Topic, de paar mensen die ken met een XC90 Diesel hebben hem allemaal gechipped. Dus dat zegt al wel wat, met name de trekkracht is daardoor verbeterd.
@ volvozoeker. Gelijk heb je. lenen om een auto te kopen is zonde.
Dat kost je alleen maar veel teveel rente etc. Kun je beter doorrijden in wat je hebt en nog even doorsparen en zoals je zegt dan cash betalen.
Vind een verbruik van ruim meer dan 1:10 niet te verteren.... sla uit die kostenoverwegingen iedere SUV dus maar over.
Al eens in de Lexus RX400H gereden?
Is net zo snel als een VOlvo XC90 v8 of bijvoorbeeld een Range Rover Sport SUPERCHARGED, maar het verbruik is bij redleijk vlotte, maar normale rijstijl 1:11!!
Het is geen 7-persoons, maar voor 5 personen ruim.
Het enige nadeel voor veel mensen is het uiterlijk, hij wordt veelal lelijk gevonden.
Ik ben na er twee dagen in gereden te hebben (ook in XC90 en Range Rover (sport) gereden) ERG onder de indruk van de auto.