Onderhoudsintervallen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
menjo
7th Gear member

Ik zat eens door mijn onderhoudsboek te bladeren. Zie ik tot mijn verbazing dat de onderhoudsinterval voor een S60 van 2004 hier 7500 miles (of 12000 km) is (ik neem aan dat het onderhoud hier veel goedkoper is, dus echt een probleem is dat niet, behalve dan dat ik 5.5 beurt per jaar uit zou moeten laten voeren...).
Wat mij echter nog veel meer verbaasde is dat de distributieriem hier pas bij 120000 miles (of 192000km) vervangen hoeft te worden. Dat is wel een erg groot verschil met de interval in Europa voor exact dezelfde auto.
Ik geloof best dat er in de 160000km in Europa een grote veiligheidsmarge zit, maar ik neem aan dat 192000km ook niet op het randje van wat mogelijk is is.
Dus... is het veilig de distributieriem pas bij 192000km te vervangen op je Europese volvo? (Of gebruiken ze hier betere riemen....?)

Ik denk zelf dat het getal meer uit een kosten/baten berekening volgt. Dan is de volgende vraag, wat is de echte limiet voor je distributieriem? (en wie gaat het uittesten? :roll: )
C 30 T5
4th Gear member

Ik denk dat je zelf het beste bij je eigen auto uit kunt testen hoe lang een distibutieriem mee gaat, achteraf laat je het maar weten wanneer deze stuk is gelopen.
Dan kunnen we er rekening mee houden :D
menjo
7th Gear member

Ik ga hem in ieder geval niet voor 120000miles vervangen, maar later ook niet denk ik. Dus ik test dan al verder dan de meesten hier :)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”