keyless entry en mijn uitlaat

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
bdh
1st Gear member

sinds april 2007 heb ik mijn volvo 440 1.8 bouwjaar 1996.

vanaf het begin hoor ik mijn uitlaat o.i.d. bij het intrappen van het gaspendaal. ik heb de garage er naar laten kijken, de laatste tijd maakt hij namelijk steeds meet lawaai, het lijkt wel een snorfiets!
ze kunnen mij echter verzekeren dat de uitlaat helemaal dicht is.
ook de plaatselijke kwik-fit er even naar laten kijken, konden aan de uitlaat ook niets vinden, zou misschien het spruitstuk kunnen zijn.
zou dit het kunnen zijn, wat ik heel graag zou willen weten, wat kost het vervangen ervan?

daarnaast nog een 2e vraag:
ongeveer 3 weken geleden was mijn accu leeg, met startkabels weer aan de praat gekregen maar sindsdien doet mijn centrale deurvergrendeling (zowel afstandbediening als sleutel) en binnenverlichting bij het openen van de deur het niet meer. de zekeringen nagekeken maar die zijn OK.
iemand enig idee waar ik het verder kan zoeken en wat het kan zijn?

alvast dank!
lovemy440
4th Gear member

Voor vraag 1; kijk even naar de laspunten en in en uitgangen van de verschillende delen en potten van de uitlaat en de steunen van je uitlaat. Zo te horen is een klassiek probleem van lossen steunen / steunen zonder rubber. En jha, dat knalt goed.

Voor vraag 2; controleer de kabels, ook vanaf je accu, deze kunnen ook een tik hebben gehad
Me:

Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold

Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold

Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003

My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
sjoerdb
5th Gear member

en denk eens aan je katalysator die misschien kan rammelen en resoneren. je hoort hem alleen bij intrappen gaspedaal? dan kantelt je motor veel door het koppel, zijn je motorsteunen nog wel goed?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
bdh
1st Gear member

ik hoor hem alleen als ik gaspedaal diep intrap, maar word laatste weken alleen steeds erger.
hij is onlangs op de brug geweest om de uitlaat dicht te lassen, en wanneer ik de uitlaat nu aan het einde dichthoud is de uitlaat helemaal dicht.
Het is niet echt een rammelend geluid van een loszittend deel, meer een lekke uitlaat geluid, maar dat pruttelende geluid (net een snorfiets) komt ergens onder de motorkap vandaan.
garage kan het niet vinden....
bdh
1st Gear member

iemand enig idee waar het zaakje van de keyless entery zich bevind in de auto????
ik heb me helemaal rot gezocht (bestuurderzijde hele zijkant losgehaald, onder stuur ook niet te vinden en achter hendel van motorkap) maar nergens te vinden.
iemand enig idee waar die zich bevind?

en mijn uitlaat is waarschijnlijk het flexibele deel achter het spruitstuk wat bij motorkanteling gaat lekken. ik gaat zondag weer verder zoeken!
sjoerdb
5th Gear member

in eerster versnelling tegen een hoog stoepje laten opkomen, zo belast je de motor veel en kan je vaststellen of ie lekt bij de uitlaat. achterkant kun je zelfs nog dichthouden met handschoen.... wordt klusje voor 3 mensen.

eentje in auto, 2000 toeren en koppeling, tweede persoon bij de uitlaat met een goeie handschoen en derde persoon die onder de motorkap probeert te kijken bij het flexibele deel. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
bdh
1st Gear member

thanks! gaat ik zo snel mogelijk doen!

iemand nog enig idee waar de keyless entery zit in de auto, kan hem niet vinden!
stefmen
3rd Gear member

Ik heb ongeveer hetzelfde geluidje.. (voor zover ik dat kan beoordelen).
Ik heb dit gekregen toen ik bij de garage mijn voorpijp heb laten vervangen (was van de kat. afgebroken). De beste man van de garage (toen ik ermee terug ging, want vond dit erg irritant) zei dat dit naar enkele honderden kilometers wel minder zou worden. Meen dat hij iets zei van spruitstuk maar daar kan ik me in vergissen.. Ben niet zo technisch(H). Imiddels zal ik 1000 kilometer verder zijn en het is inderdaad minder geworden. Maar het geluidje is er nog steeds! (bij het accelereren een pruttelend geluid onder de motorkap).
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Lain Coubert
1st Gear member

Als het goed is is dit een klein kastje boven je zekeringenmodule, er staat geloof ik ook iets van Volvo KE op ofzo. Helaas is hier denk ik weinig te zien, tenzij je het relais wil doormeten en evt. de receiver. Ik zou naar een Volvogarage gaan, daar kunnen ze 'm doormeten, evt. vervangen, en altijd programmeren.
bastiaan Arissen
1st Gear member

Die uitlaat zal wel lekker tussen je spruitstuk en de eerste bocht die naar beneden loopt daar zit een ring tussen als pakking als de stand van de bocht maar iets verkeerd is gaat deze lekken. en dit gaat hij vooral doen bij het veel gas geven omdat dan je motor kantelt. heb dit zelf gehad na het uit en in bouwen van me motor. Heb toen die voorste bocht er wel 20 keer ondervandan gehaald. toen als laatste red middel hem boven bij het spruitstuk warm gestookt en recht gebogen.
Volvo V40 2.0T
440 Turbo
2nd Gear member

Het probleem van de vergrendeling is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat deze met een code werkt. De afstandsbediening verstuurt een unieke code naar de ontvanger. Wellicht wordt deze code gereset wanneer de spanning eraf is geweest. Er zijn bepaalde manieren om de zender en ontvanger weer in overeenstemming te brengen. Je moet bijvoorbeeld eerst 3x lang en dan 2x kort op het knopje drukken waarna de zender en ontvanger zich op elkaar afstemmen. Mijn advies: zoek naar de fabrikant van het systeem en vraag naar deze merk-specifieke methode.
Lex!
2nd Gear member

bastiaan Arissen schreef:Die uitlaat zal wel lekker tussen je spruitstuk en de eerste bocht die naar beneden loopt daar zit een ring tussen als pakking als de stand van de bocht maar iets verkeerd is gaat deze lekken. en dit gaat hij vooral doen bij het veel gas geven omdat dan je motor kantelt. heb dit zelf gehad na het uit en in bouwen van me motor. Heb toen die voorste bocht er wel 20 keer ondervandan gehaald. toen als laatste red middel hem boven bij het spruitstuk warm gestookt en recht gebogen.
als die pakking versleten is, ontstaat er ook teveel ruimte tussen spruitstuk en pijp, waar dus lawaai en uitlaatgassen doorheen kunnen komen. Dit heb ik bij mijn vorige auto ook gehad. Zo'n pakking kost enkele euro's bij de Brezan en is meestal vrij gemakkelijk te vervangen, (weet niet hoeveel ruimte je hebt om te sleutelen daar) die bouten (met veren neem ik aan?) willen echter nog wel eens volledig vastgeroest zitten. Succes!
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”