Rollen en kraken bij scherp sturen (ophanging??)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
jewannus
1st Gear member

Bij het geheel uitsturen naar links of rechts en dus stapvoets rijden lijkt de band opzij te "rollen" hoor krakend geluid. Enig idee waar ik moet zoeken om dit te verhelpen?
C 30 T5
4th Gear member

Ik denk stuurslag begrensers versleten / droog.Dat de band met stapvoets rijden over het wegdek rolt heeft te maken met de mate van slijtage/uitlijning.
jewannus
1st Gear member

Kun je me vertellen waar ik de begrenzers kan vinden of hoe ze eruitzien? Is dit rubber of heeft het "droog" met ijzer te maken wat gesmeerd moet worden???
cbel
1st Gear member

hallo,

het kan ook het veerpootlager en de schotel zijn. Er is al meer over geschreven op het forum.
C 30 T5
4th Gear member

Onder aan de draagarm links en recht afhankelijk van BJ kan het een losse zijn en dus vernieuwbaar. Nylon glijstuk of de wat oudere S80 een rubber rolletje. Zit met twee m8 met 12 mm kop vast.

Bij de classic zit een nylon plaatje op de draagarm onder en is dus een kwestie van wat vet erop en het kraaken is weer een tijdje weg.

Ik weet dus niet wat voor een Volvo je hebt :dontknow:
Fat Rat
5th Gear member

bij de 7 en 9 serie komt dit in zekere mate ook regelmatig voor, het rollen maar dat heeft ook te maken met de enorm kleine draaicirkel (9.9m) die deze forse (4.8m) auto's hebben.
het kraken zullen misschien droge rubbers of het schuren tegen uitslagebegrenzers zijn, als het meer op een zuchten/steunen lijkt dan zou het weleens de stuurbekrachtiging zijn die moppert omdat ze zo hard moet werken.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”