motorproblemen met injectie
-
- Starter
Nadat mijn oude motor de geest had gegeven, heb ik een ruilmotor in mijn 145 injectie gebouwd. De motor, volgens de verkoper onlangs gereviseerd en optisch in zeer mooie staat, komt oorspronkelijk uit een P1800. Het is wel een B20E, zoals ook mijn oude blok was. Echter is het ding met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Wel brandstof en vonk, maar geen leven. Is er iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn? Of evt. iemand in de omgeving Tilburg die mij daar live bij kan helpen???
- Blue Cruiser
- Starter
Heeft jouw motor nog een brandstofinjectiesysteem, of ben je over gegaan op carburatuers? Als je motor nog een een injectiesysteem heeft, welke is dat. Mijn 145 heeft een D-jetronic systeem, dat nogal grillig zijn werk doet. Heb er het nodige aan versleuteld, maar om jou van advies te kunnen zijn heb ik wat meer informatie nodig.
Groeten
Groeten
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk de set contactpunten (triggering points, 2 paar, ze bedienen elk 2 injectoren die paarsgewijs inspuiten) eens na onderin de ontsteking. Ze zitten met twee schroefjes vast, losdraaien en je kan ze er zo uithalen. Controleer gelijk de stekker en bedrading ernaar toe. Ze zijn terug te zetten zonder dat je iets hoeft aftestellen. Maak ze schoon door er een dun stukje karton of dik papier tussendoor te trekken. Deze contactpunten geven het signaal aan de ECU wanneer de injectoren moeten inspuiten. Als er vet tussen de contactpunten komt werken ze niet goed meer. Zet ze terug nadat je de fiber nokjes voorzien hebt van een beetje vet. Niet teveel anders komt het weer tussen de puntjes! Verder is het verstandig om alle stekkertjes van de Djet schoon te maken met contactspray en weer terug monteren met een beetje vaseline zodat ze niet meer zo snel oxideren. Kijk ook de kabelboom goed na, deze wil na al die jaren breuken vertonen.