Hallo,
ik heb een volvo s60 D5 van 2003 .
gisteren zat ik een beetje verveeld in de auto te wachten , motor liep stationair, en ik trapte het rempedaal telkens helemaal in en liet het weer los.
ook flink door trappen.
Nou hoorde ik toch een gek geluid tijdens het trappen dat ik onder het rijden niet hoor (kan zijn door radio en andere rij geluiden)
het geluid is te omschrijven als een lucht pompje pfffffft.
hebben jullie dat ook ? (bij stationair draaiende motorr )
vervolgens reed ik achteruit en plots hoorde ik......... "klang" en remde.
kon niets constateren bij inspectie onder de auto.
het leek net alsof de achterrem aanliep ?
heeft iemand hier ook zo'n ervaring ?
daarna weer vooruit gereden en achteruit niets te merken en geen "klang" geluid meer gehad.
remmen werken goed en constant.
sinds 10.000 km zitten er ook nieuwe remblokken voor en achter op.
Rem vraagje
- Thijs
- 7th Gear member
Volgens mij zit de remzuiger bij je pedaal omvat met een rubber hoesje, ter bescherming tegen stof. Als je het pedaal helemaal intrapt wordt dit hoesje samen gedrukt en ontsnapt er lucht, PFFF dus!het geluid is te omschrijven als een lucht pompje pfffffft
De klang kan ik mij voorstellen als dat de remblokken na het vele pompen "verkleefd" waren op de schijven, net als dat je met nat weer de handrem erop hebt en na een week pas weer gaat rijden.
Succes
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
2003 en D5, dus zal er wel 150.000 km op de klok staan.
Vermoedelijk is het je handrem (bekend probleem). De voering wil wel eens los laten van de schoen.
Vermoedelijk is het je handrem (bekend probleem). De voering wil wel eens los laten van de schoen.
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
Dat pff geluid heb ik ook, maar das volgens mij ook normaal. Dat klang geluid waar je het over hebt heb ik ook wel eens met mijn s80 gehad. Vervolgens liep de rem aan en begon het flink te roken. Naar de dealer geweest die heeft het vervolgens weer goed schoon gemaakt en nu geen last er meer van. Hij had het wel over dat er iets met de remklauw was en dat deze wel vervangen moest worden voor de apk maar hij kon nu nog wel eventjes mee.
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
- aertssenhjc
- 5th Gear member
dat is idd een normaal geluid het is een soort blaasbalgje wat je hoort leeglopen als je hem intrapt.
die klang heeft te maken met de "vastgeplakte" remblok op je schijf.
Groeten
die klang heeft te maken met de "vastgeplakte" remblok op je schijf.
Groeten
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- trax
- 2nd Gear member
bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels alweer zo'n 800 km gereden en geen enkel remnadeel kunnen ondervinden.
dat pfff dacht ik ook wel dat het normaal is maar als je zo zit te vrevelen hahhaha dan valt alles op hahhahaha
die 'klang" is mijn inziens oorzaak door vele trappen dat die automatische handreminstelling te vast heeft gezeten , of noem het maar net een nokje te vast zat waardoor er te weinig speling tussen schijf en blok aanwezig was.
nou ik weet het ook niet zeker.
bedankt voor de reacties en in idergeval een gerusstelling voor het pfff geluidje .
groetjes
dat pfff dacht ik ook wel dat het normaal is maar als je zo zit te vrevelen hahhaha dan valt alles op hahhahaha
die 'klang" is mijn inziens oorzaak door vele trappen dat die automatische handreminstelling te vast heeft gezeten , of noem het maar net een nokje te vast zat waardoor er te weinig speling tussen schijf en blok aanwezig was.
nou ik weet het ook niet zeker.
bedankt voor de reacties en in idergeval een gerusstelling voor het pfff geluidje .
groetjes
Life is measured in achievements not in years alone